- Bedankjes 97
Handleiding Aldfaer R8.1 openen
- Frank
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Handleiding Aldfaer R8.1 openen
24 mei 2020 21:39
Indien de handleiding voor de eerste keer geopend word komt deze op als heel klein scherm _ [ ] x
Deze is soms niet zichtbaar doordat de handleiding onder een ander scherm verdwenen is.
Met de rechtermuisknop zou je de help verder open kunnen trekken naar een leesbaar formaat
Even afsluiten en volgende keer opent de help in dit formaat. Dus een eenmalige actie die je moet weten als je de help voor de eerste keer opent.
Graag aan te passen in volgende versie.
Deze is soms niet zichtbaar doordat de handleiding onder een ander scherm verdwenen is.
Met de rechtermuisknop zou je de help verder open kunnen trekken naar een leesbaar formaat
Even afsluiten en volgende keer opent de help in dit formaat. Dus een eenmalige actie die je moet weten als je de help voor de eerste keer opent.
Graag aan te passen in volgende versie.
- Ruud de Ruiter
-
Re: Handleiding Aldfaer R8.1 openen
25 mei 2020 22:23
Dat betekent gewoon dat U de laatste keer zelf het venster verkleind hebt en dat wordt onthouden. Heeft niets te doen met een update, dar verandert niets
- Ruud de Ruiter
-
25 mei 2020 22:24Ruud de Ruiter schreef : Dat betekent gewoon dat U de laatste keer zelf het venster verkleind hebt en daarna, met geopend klein venster Aldfaer afgesloten en dat wordt onthouden. Heeft niets te doen met een update, dar verandert niets
- Frank
-
Auteur
25 mei 2020 22:34 - 25 mei 2020 22:34
Ruud dit was de eerste keer dat ik de handleiding opende in de nieuw geinstalleerde 8.1 versie.
Je opmerking doet er dus niet toe.
Je opmerking doet er dus niet toe.
Laatst bewerkt 25 mei 2020 22:34 door Frank .
- Ruud de Ruiter
-
25 mei 2020 22:45
De melding gaf niet aan dat het een nieuwe installatie betrof
Een venster, dus ook de help, verdwijnt alleen als u op een ander venster klikt, vooral bij "vol" scherm gebruik. Dat is de reden van de functie Menu > Venster
Een venster, dus ook de help, verdwijnt alleen als u op een ander venster klikt, vooral bij "vol" scherm gebruik. Dat is de reden van de functie Menu > Venster
- Frank
-
Auteur
26 mei 2020 20:00Het helpbestand opend altijd linksboven bijna in de hoek met dit kleine scherm.
Valt geheel niet op en soms zit het achter een ander scherm
versie windows = windows 10
- Ruud de Ruiter
-
26 mei 2020 23:59 - 27 mei 2020 00:06
Ik kan dit alleen maar simuleren want de situatie van een "blanco" nieuwe (default?) installatie ga ik niet over mijn huidige installatie uitvoeren
In mijn simulatie volstaat het om het vierkante in de blauwe balk aan te klikken om een vol scherm venster te verkrijgen.
Als, zoals gesteld wordt, dit achter een ander venster verdwijnt (wat het gevolg is van een klik op het hoofdvenster) en dit een echte nieuwe installatie betreft, wat het niet is want een nieuwe installatie is "leeg" zonder personen, volstaat het om Menu > Venster te gebruiken om het help venster naar voren te halen
Ik zie dus niet wat het probleem is
Zie wel dat een niet standaard installatie is uitgevoerd: C\:Aldfaer8\gedcom\20etc
In mijn simulatie volstaat het om het vierkante in de blauwe balk aan te klikken om een vol scherm venster te verkrijgen.
Als, zoals gesteld wordt, dit achter een ander venster verdwijnt (wat het gevolg is van een klik op het hoofdvenster) en dit een echte nieuwe installatie betreft, wat het niet is want een nieuwe installatie is "leeg" zonder personen, volstaat het om Menu > Venster te gebruiken om het help venster naar voren te halen
Ik zie dus niet wat het probleem is
Zie wel dat een niet standaard installatie is uitgevoerd: C\:Aldfaer8\gedcom\20etc
Laatst bewerkt 27 mei 2020 00:06 door Ruud de Ruiter.
- Francke
27 mei 2020 10:16 - 27 mei 2020 10:17
Je kunt een nieuwe installatie simuleren door aldfaer.exe te kopieren bv naar aldfaer_2.exe
Dubbel klik aldfaer_2.exe en druk dan F1 dan krijg je de boodschap dat aldfaer_2.chm niet is gevonden, dus dan aldfaer.chm kopieren naar aldfaer_2.chm, aldfaer2 openen en F1 drukken en de help opent in de linker bovenhoek, maar niet zo minimaal als vragensteller stelt.
Overigens, de installatiefolder is niet van belang, in mijn situatie is dat c:\aldfaer80
Aldfaer zoekt nl in de installatiefolder naar het helpbestand.
Je kunt gemakkelijk naar de installatiemap van Aldfaer gaan door met je rechter muisknop op het icoontje op je desktop te klikken en dan bestandslocatie openen te kiezen uit het verschenen popupmenu.
Dubbel klik aldfaer_2.exe en druk dan F1 dan krijg je de boodschap dat aldfaer_2.chm niet is gevonden, dus dan aldfaer.chm kopieren naar aldfaer_2.chm, aldfaer2 openen en F1 drukken en de help opent in de linker bovenhoek, maar niet zo minimaal als vragensteller stelt.
Overigens, de installatiefolder is niet van belang, in mijn situatie is dat c:\aldfaer80
Aldfaer zoekt nl in de installatiefolder naar het helpbestand.
Je kunt gemakkelijk naar de installatiemap van Aldfaer gaan door met je rechter muisknop op het icoontje op je desktop te klikken en dan bestandslocatie openen te kiezen uit het verschenen popupmenu.
Laatst bewerkt 27 mei 2020 10:17 door Francke.