Pleegouders en pleegkinderen

Lees meer

Re: Pleegouders en pleegkinderen

23 mei 2020 16:16
het ware beter geweest als u vanaf het begin had aangegeven dat u via de gedcom 5.5.1 naar een andere stukje software had geexporteerd en daarbij een niet verwacht resultaat kreeg. Bij die verwerking ontstaat een niet gewenst beeld.
Als u de Aldfaer gedcom wederom importeert in een schoon Aldfaer bestand zou u hetzelfde resultaat moeten krijgen als bedoeld.

Met welk programma importeert u die gedcom?

Lees meer

23 mei 2020 16:28
Ik raak het spoor een beetje bijster. Probeer het nog een keer uit te leggen.
Mijn stamboom leg ik vast in Aldfaer. Periodiek maak ik vanuit Aldfaer een GEDCOM aan, die ik upload naar Mijn-Genea. Na de verwerking van deze upload zie ik op de website dat het pleegkind niet in dezelfde vader/moeder-eenheid wordt getoond (zie eerdere schermafdruk), maar bij een 'andere' relatie met een onbekende partner.

Hoop dat dit de vraagstelling duidelijker maakt. Zo niet, dan hoor ik dat graag.

Lees meer

23 mei 2020 16:44 - 23 mei 2020 16:45
Het is niet zo moeilijk. U heeft nu de bron vermeld dat 'Mijn Genea' de gedcom 5.5.1 klaarblijkelijk anders interpreteert. Heeft u dezelfde vraag aan hen gesteld?
Blijkbaar nemen zij het specifieke gegeven dat het een 'foster' kind is, dat bij het kind 0 @I30376@ INDI staat, niet mee.
Bij uw vraag aan hen geef dan in iedere geval de hele gedcom mee en niet alleen maar kleine passages.
Laatst bewerkt 23 mei 2020 16:45 door Han Kortekaas.

Gemaakt door Kunena