eigenzinnige gedcom

• Sleeckx
  • Auteur

eigenzinnige gedcom

22 mei 2020 17:36
Nog steeds geeft gedcom 55.1 drie huwelijken weer voor een huwelijk, een samenwonen en een relatie zoals zij in mijn bestand in Aldfaer 8.1 voorkomen. Ruud de Ruijter zou dat eens nazien en verder heb ik daar niets meer over vernomen.

Bijlage:

Bestandsnaam: SleeckxJoz...eel.docx
Bestandsgrootte:16 KB

Bijlage:

Bestandsnaam: SleeckxJoz...eel.docx
Bestandsgrootte:16 KB

Bijlagen:

Lees meer

Re: eigenzinnige gedcom

22 mei 2020 23:44
Ik snap het verband niet tussen het ingesloten Parenteel en in uw woorden 'eigenzinnige gedcom 5.5.1' Als u de vraag niet stelt wat er nog uitgezocht moet worden dan kan niemand daar wat mee.

Lees meer

23 mei 2020 20:33
Aan de hand van een tekst rapport is niets vast te stellen anders als dat de soort relaties verschillend zijn. Is uw Gedcom er één die u zelf hebt gegenereerd of het resultaat van een "terug" import en zo ja waar vandaan

Lees meer

23 mei 2020 21:30
Nog even naar het oude bericht gegaan.
Tenzij ik iets gemist heb, (of in de anti-spam geblokkeerd) heb ik geen v-kopie ontvangen

• Sleeckx
  • Auteur

26 mei 2020 13:01
Mijnheer Kortekaas, als ik van mijn bestand een gedcom maak en die wijst uit dat die gedcom geen rekening houdt met het verschil tussen een huwelijk, een samenleven en een relatie en van ieder geval een huwelijk maakt (aangetoond door mijn gedcom te laten nazien door de software Genealogica Grafica) en het resultaat van die gedcom in Geneanet te zien is als drie huwelijken, hoe moet ik dat dan oplossen? Door lidgeld te betalen aan Geneanet zodat ik zelf aan mijn bestand in Geneanet kan sleutelen is geen optie.
Vriendelijke groeten,
Jozef Sleeckx

Lees meer

26 mei 2020 14:06
Beste,
Mij is het al heel lang opgevallen dat er bij geneanet, ook als je wat anders zou verwachten zoals bij bastaardkinderen, niet iets van relatie staat maar gewoon gehuwd.
Ik heb het nog even nagekeken.
-bij export/import binnen Aldfaer blijft relatie gewoon in stand.
-en bij export naar geneaneet verandert deze relatie in gehuwd.
Zelf heb ik geen stamboom op geneanet staan dus kan dat niet testen.
Mijn info komt van een stamboom van een goede kennis waar ik in het verleden een tak middels gedcom (beide hebben we Aldfaer) aan gegeven heb.
En bij die stamboom zie ik op geneanet ook gehuwd staan waar je relatie zou verwachten.

Dus waarom klopt het in Aldfaer wel in bij geneanet niet?
Kort door de bocht zou ik zeggen dat het probleem bij geneanet ligt.

Evert.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sleeckx

Lees meer

26 mei 2020 14:29
Jozef,
De conclusie van Evert blijkt correct en bevestigd door gebruikers van andere stamboomprogramma's.
Op deze link een duidelijk antwoord - alleen in het Frans (Généanet is van Franse makelij) - geen Nederlandse versie gevonden. Indien nodig zal de vraag dus bij de beheerders van de Nederlandstalige versie van Geneanet gesteld moeten worden.

Lees meer

26 mei 2020 16:03
Jozef,
Via het NL forum van geneanet zag ik nog dit:

Het probleem ligt waarschijnlijk meer in de manier waarop die relaties geprogrammeerd zijn binnen Geneanet. Dat gaat namelijk middels een gepersonaliseerd evenement. Mogelijk dat daaraan momenteel moeilijk de juiste tag is te koppelen.
nl.geneanet.org/forum/viewtopic.php?f=55263&t=585626#p1316663

JayCee:
Dank voor je info.

Evert.

Lees meer

26 mei 2020 18:32
Dag,

Als iemand mij uit kan leggen hoe zo'n 'gepersonaliseerd evenement' er voor een te importeren GEDCOM in Geneanet uit moet zien, wil ik best even kijken of we dat in Aldfaer kunnen ondersteunen. Maar eerlijk gezegd lijkt het me beter dat Geneanet dit zelf oplost. Dus dat ze, net als veel stamboomprogramma's, bij het importeren van een GEDCOM rekening houden met de diverse GEDCOM-dialecten.

Met vriendelijke groet,
Anne van der Ploeg
Aldfaer-team

Lees meer

26 mei 2020 19:26
Anne,
Misschien helpt mijn communicatie met NL Geneanet
zie nl.geneanet.org/forum/viewtopic.php?f=55263&t=585626#p1316663

Geneanet (dank JayCee) geeft een franstalige uitleg hoe niet gehuwde varianten vastgelegd kunnen worden. Ik heb deze opgehaald en zal die vertalen… Maar ik ben vanaf Pinksteren 2 weken afwezig.

Lees meer

27 mei 2020 10:11 - 27 mei 2020 10:15
Heden NL versie van Geneanet uitleg gehuwde varianten naar Anne gestuurd

Ben het met Anne eens dat Geneanet minimaal Gedcom 5.5.1. dient te ondersteunen en dat eigenlijk de bal bij Geneanet ligt en niet bij de diverse stamboom programma's
Laatst bewerkt 27 mei 2020 10:15 door Ruud de Ruiter.

Gemaakt door Kunena