Update van 6.2 naar 8.1, problemen met rapporten

Lees meer

Update van 6.2 naar 8.1, problemen met rapporten

14 mei 2020 11:58
Hallo,

Ik heb vandaag een update gedaan van de oudere 6.2 versie naar de laatste versie 8.1.
Dit in losse stappen met alle tussenliggende versies (6>7>8), om zo de mogelijke database problemen te voorkomen qua conversie.

Dit is allemaal goed gegaan m.b.t. de database etc., maar ik kan nu alleen geen rapporten meer genereren, zoals al meerdere malen op het forum voorbij gekomen is.
Ik heb alles meerdere malen nagekeken qua paden etc. voor Aldfaer, rapport bestanden etc., maar elk pad is correct ingesteld in de instellingen.

Het vreemde is dat in de foutmelding, het gebruikte sjabloon pad aanwezig is, inclusief het rapport bestand, maar ik toch een foutmelding krijg: "Afgebroken wegens ontbrekende versiecontrolefunctie"
Dit bovenop de foutmelding: "Functie voor versiecontrole niet gevonden in bibliotheek bestand Basis. Controleer plaats en versienummer van dit bibliotheekbestand. Basis : "

Na wat zoeken in de folder structuur denk ik dat Aldfaer de volgende map niet kan vinden : Aldfaer sjablonen\Lib Aldfaer

Maar waar stel ik dit in? In de instellingen kan ik alleen de standaard mappen & tekstrapporten instellen.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik een enigzins afwijkende installatie locatie heb voor Aldfaer (server locatie met UNC pad), maar dit heeft tot 6.2 altijd goed gewerkt.

Alvast dank voor de tips en reacties,

rob

Lees meer

Re: Update van 6.2 naar 8.1, problemen met rapporten

14 mei 2020 12:28
Sorry voor de 'ruis'.

Na wat extra zoeken, kwam ik erachter dat de paden in het Aldfaer .ini bestand niet dezelfde waren als in de instellingen. Ook na opslaan van de paden werd het .ini bestand blijkbaar niet aangepast.
Nu is er blijkbaar overal een streepje tussen gekomen (Aldfaer-sjablonen), en dat was het probleem.

Misschien dat het iemand helpt in de toekomst,

rob

Gemaakt door Kunena