- Bedankjes 0
persoon verwijderen
- Jan Middelkoop
- Auteur
Lees minder
Lees meer
persoon verwijderen
09 mei 2020 15:57
Inmiddels werk ik met 8.1 en alles draait prima, met één kleine, maar vervelende eigenschap: als ik een persoon verwijder (icoontje met rood driehoekje), dan gaat Aldfaer in conclaaf en dat duurt zo'n drie kwartier. Daarna is het programma weer aktief benaderbaar en de betreffende persoon niet meer aanwezig. Het lijkt een beetje op de reclame bij de commerciële tv zenders. Alle tijd voor toilet en koffie drinken (of omgekeerde volgorde), maar die reclame is na 5min voorbij. Dit duurt irritant lang.
Suggesties voor een klik en klaar aanpak?
Suggesties voor een klik en klaar aanpak?
- Han Kortekaas
-
Re: persoon verwijderen
09 mei 2020 16:57
Ik denk dat het voorkomt als u ontzettend veel groepen heeft.
- Jan Middelkoop
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- Paul Kallenberg
Re: persoon verwijderen
09 mei 2020 18:14
Jan,
Kan het zijn dat je groepen hebt met heel veel selectieregels? Dat is te zien als je in het Groepenvenster rechtsklikt op een groep en dan bij Eigenschappen in het gedeelte Selectie kijkt. Als dat het geval is kan het verwijderen van personen erg lang duren. De remedie is vooralsnog om dergelijke groepen te verwijderen dan wel het aantal selectieregels drastisch te verminderen.
Paul
Kan het zijn dat je groepen hebt met heel veel selectieregels? Dat is te zien als je in het Groepenvenster rechtsklikt op een groep en dan bij Eigenschappen in het gedeelte Selectie kijkt. Als dat het geval is kan het verwijderen van personen erg lang duren. De remedie is vooralsnog om dergelijke groepen te verwijderen dan wel het aantal selectieregels drastisch te verminderen.
Paul