- Bedankjes 996
bestanden openen niet
- Liesbeth van Dril
- Auteur
bestanden openen niet
05 mei 2020 23:04 - 06 mei 2020 01:22
Ik houd al enige jaren drie verschillende stambomen bij in Aldfaer. .
Toen ik vanmorgen stamboom nummer drie weer eens na lange tijd opende, verscheen er een bericht dat ik de stamboom niet kon openen omdat deze in een oude versie was en ik een nieuwe versie van het aldfaer programma eerst moest downloaden. Ik heb versie 7.2 gedownload en toen ging de stamboom open.
Daarna wilde ik stamboom 2 openen en toen lukte dat niet en moest ik weer ?? een Aldfaer programma downloaden. Dat heb ik gepoogd.
Toen ik stamboom 2 wilde openen verscheen echter steeds stamboom 3. Ook via de veiligheidskopien.
Vervolgens heb ik een oudere versie van stamboom 1 geopend . Daarna kon ik alleen maar deze stamboom 1 openen.
Net alsof het programma steeds het meest recente bestand pakt. Ik kan dus als het ware niet bij de twee andere stambomen komen
Ik hoop dat dit nog enigszins te volgen is.
U snapt waarschijnlijk wel dat ik inmiddels erg wanhopig ben.
Ik ben absoluut geen digibeet, Kan goed binnen allerlei programma's werken maar ben niet zo goed thuis als het om "programmafiles op de C schijf gaat. Het gebruik van Aldfaer zelf vind ik super maar niet als ik iets aan het programma moet veranderen.
Hopelijk kunt u mij helpen.
Eventueel telefonisch en ik ben ook bereid voor advies uren te betalen .
Met vriendelijke groet
Liesbeth van Dril
Voorschoten
telefoon en mail gegevens horen niet in berichten thuis. Via de Tab profiel kunt u uw mailadres vrijgeven.
webmaster
. .
Toen ik vanmorgen stamboom nummer drie weer eens na lange tijd opende, verscheen er een bericht dat ik de stamboom niet kon openen omdat deze in een oude versie was en ik een nieuwe versie van het aldfaer programma eerst moest downloaden. Ik heb versie 7.2 gedownload en toen ging de stamboom open.
Daarna wilde ik stamboom 2 openen en toen lukte dat niet en moest ik weer ?? een Aldfaer programma downloaden. Dat heb ik gepoogd.
Toen ik stamboom 2 wilde openen verscheen echter steeds stamboom 3. Ook via de veiligheidskopien.
Vervolgens heb ik een oudere versie van stamboom 1 geopend . Daarna kon ik alleen maar deze stamboom 1 openen.
Net alsof het programma steeds het meest recente bestand pakt. Ik kan dus als het ware niet bij de twee andere stambomen komen
Ik hoop dat dit nog enigszins te volgen is.
U snapt waarschijnlijk wel dat ik inmiddels erg wanhopig ben.
Ik ben absoluut geen digibeet, Kan goed binnen allerlei programma's werken maar ben niet zo goed thuis als het om "programmafiles op de C schijf gaat. Het gebruik van Aldfaer zelf vind ik super maar niet als ik iets aan het programma moet veranderen.
Hopelijk kunt u mij helpen.
Eventueel telefonisch en ik ben ook bereid voor advies uren te betalen .
Met vriendelijke groet
Liesbeth van Dril
Voorschoten
telefoon en mail gegevens horen niet in berichten thuis. Via de Tab profiel kunt u uw mailadres vrijgeven.
webmaster
. .
Laatst bewerkt 06 mei 2020 01:22 door Webmaster.
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: bestanden openen niet
06 mei 2020 00:31
Liesbeth,
Aldfaer opent altijd (en dat is zo sinds jaren) , het laatst gebruikte bestand.
Ook als u vanuit de Windows verkenner een ander bestand wil openen.
Doe Menu > Bestand > Open en navigeer naar het gewenste bestand om dat te openen
Aldfaer opent altijd (en dat is zo sinds jaren) , het laatst gebruikte bestand.
Ook als u vanuit de Windows verkenner een ander bestand wil openen.
Doe Menu > Bestand > Open en navigeer naar het gewenste bestand om dat te openen
- Liesbeth van Dril
- Auteur
Re: bestanden openen niet
06 mei 2020 16:58
Hartelijk bedankt voor je antwoord. Het was me nooit eerder opgevallen omdat ik waarschijnlijk altijd op de door jou omschreven manier opende. Omdat ik een nieuwe versie van Aldfaer had gedownload via de site en niet via een popup vraag raakte ik in de war. Ik kreeg namelijk vragen over het overschrijven van bestanden. Dat heb ik goedgekeurd en daarna leken de andere stambomen verdwenen. Nogmaals super bedankt voor je hulp.
met vriendelijke groet
Liesbeth
met vriendelijke groet
Liesbeth