ca. wordt een zoutje met een vraagteken.

• Gemma Bertens
  • Auteur

Re: ca. wordt een zoutje met een vraagteken.

01 mei 2020 20:24
Ik heb nu 10 keer Aldfaer eraf gehaald opnieuw geïnstalleerd. Ik denk dat mijn volgende stap zal zijn om Windows 10 weer opnieuw erop te zetten. Ik weet het echt niet meer. Veiligheidskopieèn wordt ook al met een ruitje weergegeven. Helaas, hoop werk en tijd voor niets, Gelukkig hebben we de Gedcoms nog

Lees meer

01 mei 2020 23:27
Gemma,
Als dit een troost mag zijn, heb ik tijdens een Teamviewersessie bij nog twee andere gebruikers hetzelfde probleem ondervonden. Beiden gebruiken een nieuwe pc met W10. Spijtig hebben we tot op heden, na allerlei testen, nog geen oplossing kunnen vinden. Aldfaer kan wel gewoon gebruikt worden.

Zij hebben steeds twee veilgheidskopieên waarvan één met het zoutje. De veiligheidskopieën worden in de map met het zoutje geplaatst niettegenstaande het pad in de instellingen naar de map zonder zoutje verwijst.
Doe eens de volgende test ter bevestiging:
Plaats een kopie van de laatste VK ergens veilig weg. Verplaats de VK's naar de map zonder zoutje. Sluit Aldfaer > verwijder de map met het zoutje > open Aldfaer. Controleer of de map met zoutje is teruggekeerd.

Wordt het zoutje ook in de rapporten getoond?

Gezien u zelf overweegt om W10 opnieuw te installeren, en indien u dit zou doen, had ik graag het resultaat vernomen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gemma Bertens

Lees meer

02 mei 2020 11:57
Gemma,
10x Aldfaer installeren etc heeft geen enkele zin want naar mijn inzicht is dit geen Aldfaer probleem.

Zie mijn bericht aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/5796-ca-w...raagteken.html#34887
Je roept om hulp maar geeft geen antwoorden op gerichte vragen ….

Lees meer

02 mei 2020 13:32
Gemma,

Heb je dit verschijnsel ook met andere diakriettekens zoals 'é' of 'è' of 'à' enz. ?

• Gemma Bertens
  • Auteur

02 mei 2020 17:06
Dag JayCee Probleem is opgelost PFfffffff.
Ik ben vanaf vrijdagavond ca. 4 uur bezig geweest om mijn probleem op te lossen en ik heb alle aangedragen ideeën uitgeprobeerd, maar nee. Toen bleek in een word-document idd. dat de speciale tekens (die René de Coster aanhaalde) niet goed werden weergegeven en allemaal in dat zoutje veranderden. Ik heb gisterenavond nog een update gehad van Windows, ik was bang dat het daar aan lag. Vanmorgen met frisse moed gestart en verdorie, een blauw scherm en geen windows of niks. webwereld.nl/nieuws/software/nieuwe-wind...lauw-scherm-3774351/
En daar ben ik nu ook weer ca. 4 uur mee bezig geweest. Uiteindelijk heb ik nu opnieuw windows kunnen installeren. Een schone installatie zeg maar, alles van de C-schijf af en alleen W10 er op. Gelukkig heb ik mijn schijf in partities zodat alleen de C-Schijf leeg is gemaakt, als je dat niet hebt gedaan dan is de complete schijf leeg. (Dit is een waarschuwing) Door dat probleem kun je nl. geen backup meer maken. Maar goed, nu ben ik weer zover dat ik alles weer kan opbouwen. Kruipt aardig wat tijd in. Aldfaer ging als eerste, opnieuw geïnstalleerd en geprobeerd en zie ik heb gewoon weer ca. gezet wat omgezet wordt in ± . Ikke happy en wil iedereen bedanken voor het meedenken. Super. Bedankt allemaal.

• Gemma Bertens
  • Auteur

02 mei 2020 17:07
Goedemiddag, je vraag is uitgelegd hieronder. Bedankt

• Gemma Bertens
  • Auteur

02 mei 2020 17:09
Dag Ruud, zie mijn bericht hieronder. Ik had het er wat druk mee. Bedankt voor je advies. En sorry als ik niet tijdig een bericht heb gestuurd. Bedankt.

• Gemma Bertens
  • Auteur

02 mei 2020 17:16
In aanvulling op mijn bericht, Ik had geen andere mogelijkheid dan die schone installatie, want alle andere acties, systeemherstellen enz, werden geweigerd. Ik denk dat ik vanmorgen 100 keer het systeem opgestart heb. Ik hoop niet dat jullie dat meemaken. Dus de enigste keus was een volledig nieuwe installatie en na heel veel proberen is me dat eindelijk gelukt.
Dat wilde ik nog even kwijt. Fijn weekend. Gemma

Lees meer

02 mei 2020 18:44
Proficiat, 'k ben blij voor u. Ook bedankt voor de feedback. Hopelijk kan een nieuwe installatie van Windows de andere 2 gebruikers eveneens helpen.

• Gemma Bertens
  • Auteur

02 mei 2020 19:02
Ik hoop het voor ze, maar waarschuw ze dat er eerst een stevige backup van bestanden gemaakt moet worden. Ik kreeg door die crash de mogelijkheid niet. Fijn weekend.

Gemaakt door Kunena