- Bedankjes 996
Delen van bestanden met familie die geen Aldfaer hebben
- Leida Veldkamp
- Auteur
Delen van bestanden met familie die geen Aldfaer hebben
26 apr 2020 14:35
Hallo allemaal,
Nadat ik een hele map heb verzameld met gegevens op papier ben ik net begonnen met Aldfaer en begin er wat thuis in te raken.
Mijn vraag is hoe je bv. een grafische kwartierstaat kan doorsturen aan iemand die geen Aldfaer heeft?
Ik zie wel dat je er een bestand van kan maken onder rapporten, maar hoe dan voor buitenstaanders?
M.a.w. hoe kan je je werk delen??
Ik hoor het graag!
Met vriendelijke groet,
Leida
Nadat ik een hele map heb verzameld met gegevens op papier ben ik net begonnen met Aldfaer en begin er wat thuis in te raken.
Mijn vraag is hoe je bv. een grafische kwartierstaat kan doorsturen aan iemand die geen Aldfaer heeft?
Ik zie wel dat je er een bestand van kan maken onder rapporten, maar hoe dan voor buitenstaanders?
M.a.w. hoe kan je je werk delen??
Ik hoor het graag!
Met vriendelijke groet,
Leida
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: Delen van bestanden met familie die geen Aldfaer hebben
26 apr 2020 15:46
Alle rapportages kun je met een virtuele printer. b.v. de standaard Microsoft to PDF, als PDF bestand printen en dat vervolgens met e-mail distribueren
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Leida Veldkamp
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
26 apr 2020 17:24
Leida,
Aldfaer voert de rapporten uit als html-bestand. Deze bestanden kunnen rechtstreeks in de browser geopend en desnoods geprint worden.
Als het rapport is uitgevoerd > opslaan als (automatisch wordt de uitvoermap geselecteerd) en geef een naam. De map kan je zippen en versturen naar derden. Zij moeten de map uitpakken en kunnen het rapport inde browser openen.
Aldfaer voert de rapporten uit als html-bestand. Deze bestanden kunnen rechtstreeks in de browser geopend en desnoods geprint worden.
Als het rapport is uitgevoerd > opslaan als (automatisch wordt de uitvoermap geselecteerd) en geef een naam. De map kan je zippen en versturen naar derden. Zij moeten de map uitpakken en kunnen het rapport inde browser openen.
- Leida Veldkamp
- Auteur
26 apr 2020 20:22
Dank voor je antwoord. Heb het net geprobeerd en als test naar mezelf verstuurd. Helaas verschijnt er een warreboel van letters...
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
26 apr 2020 22:12Stuur eens een knipsel om duidelijker te makenLeida Veldkamp schreef : ....verschijnt er een warreboel van letters...
- Leida Veldkamp
- Auteur
- Evert
27 apr 2020 13:40
Beste Leida,
Helaas geen knipsel te zien.
Helaas geen knipsel te zien.
- Evert
27 apr 2020 13:52
Zo zou een stukje kwartierstaat er in MS-Edge uit zien:
Helaas is bij deze kopie de opmaak deels verloren gegaan.
Generatie 2 (ouders)
2 Jan van Otterloo, geboren op 28 september 1814 in Amersfoort, zoon van Wilhelmus (Willem) van Otterloo (zie 4) en Cornelia van Alphen (zie 5). Van de geboorte is aangifte gedaan op 29 september 1814. Jan is overleden op 19 februari 1885 in Zoelmond, 70 jaar oud. Van het overlijden is aangifte gedaan op 20 februari 1885.
Hij trouwde, 26 jaar oud, op 15 mei 1841 in Beusichem met de 22-jarige
3 Cornelia Angenita Verkuil, geboren op 27 november 1818 in Zoelmond, dochter van Cornelis Verkuil (zie 6) en Maria van Nijkerk (zie 7). Van de geboorte is aangifte gedaan op 30 november 1818. Cornelia is overleden op 16 mei 1890 in Leerdam, 71 jaar oud. Van het overlijden is aangifte gedaan op 16 mei 1890.
Kind uit dit huwelijk:
I. Cornelis van Otterloo (zie 1).
Generatie 3 (grootouders)
4 Wilhelmus (Willem) van Otterloo
Helaas is bij deze kopie de opmaak deels verloren gegaan.
Generatie 2 (ouders)
2 Jan van Otterloo, geboren op 28 september 1814 in Amersfoort, zoon van Wilhelmus (Willem) van Otterloo (zie 4) en Cornelia van Alphen (zie 5). Van de geboorte is aangifte gedaan op 29 september 1814. Jan is overleden op 19 februari 1885 in Zoelmond, 70 jaar oud. Van het overlijden is aangifte gedaan op 20 februari 1885.
Hij trouwde, 26 jaar oud, op 15 mei 1841 in Beusichem met de 22-jarige
3 Cornelia Angenita Verkuil, geboren op 27 november 1818 in Zoelmond, dochter van Cornelis Verkuil (zie 6) en Maria van Nijkerk (zie 7). Van de geboorte is aangifte gedaan op 30 november 1818. Cornelia is overleden op 16 mei 1890 in Leerdam, 71 jaar oud. Van het overlijden is aangifte gedaan op 16 mei 1890.
Kind uit dit huwelijk:
I. Cornelis van Otterloo (zie 1).
Generatie 3 (grootouders)
4 Wilhelmus (Willem) van Otterloo
- Leida Veldkamp
- Auteur
27 apr 2020 19:00
Poging 2!
Gaat ook niet goed denk ik nu, het is een css bestand en een js bestand, kan ook niet kiezen voor een ander soort bestand
Gaat ook niet goed denk ik nu, het is een css bestand en een js bestand, kan ook niet kiezen voor een ander soort bestand
- Leida Veldkamp
- Auteur
27 apr 2020 19:03
Dat ziet er mooi uit Evert, kan dat ook gewoon in Internet Explorer?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
27 apr 2020 20:30Deze 2 bestanden zijn maar een deel van het totaal rapport. De inhoud van de uitvoermap is als volgt:Leida Veldkamp schreef : Poging 2!... het is een css bestand en een js bestand,...
Om het rapport in de browser te openen dubbelklik op indexhtml.
De drie bestanden kunt u opsturen naar derden. Maak best een *_zip van deze drie bestanden en stuur op met bv e-mail.
- Evert
28 apr 2020 09:20
Leida,
Rechts klikken op het bestand.
Dan kun je kiezen:
Edge
IE
Word.
In de eerste 2 kun je dan op de blauwe link/cijfers doorklikken naar ouders of kinderen
In Word gaat dat niet.
Daar kun je alleen bladeren.
Let op:
Voor het vermelden van de ouders heb je een Hook in Lib User nodig.
Deze Hook is op de site van Carel Plantagie te vinden.
Rechts klikken op het bestand.
Dan kun je kiezen:
Edge
IE
Word.
In de eerste 2 kun je dan op de blauwe link/cijfers doorklikken naar ouders of kinderen
In Word gaat dat niet.
Daar kun je alleen bladeren.
Let op:
Voor het vermelden van de ouders heb je een Hook in Lib User nodig.
Deze Hook is op de site van Carel Plantagie te vinden.