- Bedankjes 0
Geslacht doodgeboren kind niet bekend in akte: dan M/V als geslacht invoeren?
- Leo Martinus
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Geslacht doodgeboren kind niet bekend in akte: dan M/V als geslacht invoeren?
19 apr 2020 18:09
Als ik een doodgeboren kindje wil invoeren maar het geslacht staat niet in de akte beschreven (wat in Doopboeken nog wel es voorkomt), dan geef ik dus M/V als geslacht aan ipv M of V. Maar draai ik dan een controlelijst, dan worden al die kindertjes in die lijst opgenomen, wat suggereert dat ik het geslacht nog moet uitzoeken. Bij het corrigeren van fouten aan de hand van die controlelijst moet ik dus elke keer weer terugzoeken of ik het geslacht van dat kind vergeten ben of dat dat onbekend is.
Is het mogelijk dat naast M, V en M/V nog een vierde mogelijkheid wordt opgenomen: bijvoorbeeld "geslacht onbekend"? Ik kan dat ook als notitie bij de geboorte/overlijden vermelden, maar dan blijven ze in de controlelijst voorkomen.
Bij voorbaat dank!
Leo
Is het mogelijk dat naast M, V en M/V nog een vierde mogelijkheid wordt opgenomen: bijvoorbeeld "geslacht onbekend"? Ik kan dat ook als notitie bij de geboorte/overlijden vermelden, maar dan blijven ze in de controlelijst voorkomen.
Bij voorbaat dank!
Leo
- Han Kortekaas
-
Re: Geslacht doodgeboren kind niet bekend in akte: dan M/V als geslacht invoeren?
19 apr 2020 18:13
Als u iemand heeft uitgezocht dan kunt u bij de Tab Diversen die persoon uitsluiten van verdere controles.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Leo Martinus
- Leo Martinus
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Geslacht doodgeboren kind niet bekend in akte: dan M/V als geslacht invoeren?
19 apr 2020 18:44
Okee Han, dank je wel! Mijn controlelijst werd al flink lang (ook door andere oorzaken die geen correctie behoeven), ik ga ermee aan de slag!
Met vriendelijke groet,
Leo
Met vriendelijke groet,
Leo