- Bedankjes 0
Kan ik een controle uitvoeren op "relatie"?
- Leo Martinus
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Kan ik een controle uitvoeren op "relatie"?
13 apr 2020 21:53
Hallo forumleden,
Bij het invoeren van de gegevens van een partner merk ik dat ik niet altijd even zorgvuldig ben om ook aan te klikken dat het om een huwelijk gaat. Die relatie krijgt dan automatisch de omschrijving "onbekende relatievorm". Nu heb ik gekeken of ik dat bij Stamboom > Onderhoud kan wijzigen in "huwelijk" maar die mogelijkheid lijkt daar niet te zijn.
Is er binnen Aldfaer een mogelijkheid om een overzicht te genereren van iedereen met de omschrijving "onbekende relatievorm", zodat ik dat nog kan corrigeren?
Met vriendelijke groet,
Leo Martinus
Bij het invoeren van de gegevens van een partner merk ik dat ik niet altijd even zorgvuldig ben om ook aan te klikken dat het om een huwelijk gaat. Die relatie krijgt dan automatisch de omschrijving "onbekende relatievorm". Nu heb ik gekeken of ik dat bij Stamboom > Onderhoud kan wijzigen in "huwelijk" maar die mogelijkheid lijkt daar niet te zijn.
Is er binnen Aldfaer een mogelijkheid om een overzicht te genereren van iedereen met de omschrijving "onbekende relatievorm", zodat ik dat nog kan corrigeren?
Met vriendelijke groet,
Leo Martinus
- Antoon
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 95
Re: Kan ik een controle uitvoeren op "relatie"?
13 apr 2020 22:05
Ja, dat kan:
Zoeken (Ctrl F), en dan bovenaan Relatie kiezen, daaronder Soort Relatie en op de derde regel Onbekende relatievorm en op OK klikken. Resultaat is precies de lijst die je zoekt.
Zoeken (Ctrl F), en dan bovenaan Relatie kiezen, daaronder Soort Relatie en op de derde regel Onbekende relatievorm en op OK klikken. Resultaat is precies de lijst die je zoekt.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: Kan ik een controle uitvoeren op "relatie"?
13 apr 2020 22:40 - 13 apr 2020 22:41Om de relatie te wijzigen, klik de personen aan in de bekomen lijst om ze in het hoofdvenster te plaatsen en ga naar de tab van de relatie > klik op het (zwart) pijltje naast 'Onbekende relatievorm en kies de gepaste relatie in de uitval menu.Leo Martinus schreef : ..... Nu heb ik gekeken of ik dat bij Stamboom > Onderhoud kan wijzigen in "huwelijk" maar die mogelijkheid lijkt daar niet te zijn.
Alternatieve methode: klik rechts op de partner in het relatie vak en kies uit de uitvalmenu.
Laatst bewerkt 13 apr 2020 22:41 door JayCee.