- Bedankjes 1
Bestand opschonen
- Dick Krabbendam
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Bestand opschonen
13 apr 2020 11:44
Goede(2e paas)dag,
ik heb ook het probleem met Bestand opschonen bij het starten van Aldfaer (8.1). Ik heb MH uitgeschakeld, zoals volgens eerder advies. Wanneer ik Bestand opschonen draai, verdwijnen er teksten die niet kwijt wil. Dit zijn bijvoorbeeld teksten die ik gebruik om snel en gemakkelijk een bronvermelding in te voeren middels aanvulling:
Geboorte -->
Geboorteakte -->
Geboorteakte daar-en-daar -->
Geboorteakte daar-en-daar jaar nr
Wanneer de bron dus volledig is ingevuld (vierde tekst), blijven de eerste drie teksten wel bestaan maar worden niet direct gebruikt. Het is voor mij niet praktisch als ze verdwijnen, terwijl ik het ook irritant vindt dat het venstertje Bestand opschonen steeds verschijnt.
Wat is hiervoor de oplossing, oftewel hoe kan dat venstertje weggehaald worden?
Dank, groet,
Dick
ik heb ook het probleem met Bestand opschonen bij het starten van Aldfaer (8.1). Ik heb MH uitgeschakeld, zoals volgens eerder advies. Wanneer ik Bestand opschonen draai, verdwijnen er teksten die niet kwijt wil. Dit zijn bijvoorbeeld teksten die ik gebruik om snel en gemakkelijk een bronvermelding in te voeren middels aanvulling:
Geboorte -->
Geboorteakte -->
Geboorteakte daar-en-daar -->
Geboorteakte daar-en-daar jaar nr
Wanneer de bron dus volledig is ingevuld (vierde tekst), blijven de eerste drie teksten wel bestaan maar worden niet direct gebruikt. Het is voor mij niet praktisch als ze verdwijnen, terwijl ik het ook irritant vindt dat het venstertje Bestand opschonen steeds verschijnt.
Wat is hiervoor de oplossing, oftewel hoe kan dat venstertje weggehaald worden?
Dank, groet,
Dick
- Han Kortekaas
-
Re: Bestand opschonen
13 apr 2020 12:45
Je zou een dummy persoon kunnen maken met die teksten die niet mogen worden opgeschoond, maar zodra je een tekst begint in te tikken kun je toch de cursor in het blauwe aanvulling zetten en dan wijzigen? Ik zie die noodzaak niet zo erg zitten om niet op te schonen.
- Dick Krabbendam
-
Auteur
13 apr 2020 14:14
Hallo Han,
dank voor je suggestie maar:
dan moet ik een flink aantal dummy's maken voor alle bronsoorten, plaatsen enz. Dat gaat dus niet werken. Er lijkt me niets mis mee om al deze teksten te bewaren, dat is mijn keuze en die is mijn geval heel praktisch. Het lijkt me beter om het Opschoonschermpje weg te laten dan wel er een keuzevinkje bij te leveren met "niet meer vragen"
Wat is overigens het criterium en het nut om Opschonen te adviseren?
Groet, Dick
dank voor je suggestie maar:
dan moet ik een flink aantal dummy's maken voor alle bronsoorten, plaatsen enz. Dat gaat dus niet werken. Er lijkt me niets mis mee om al deze teksten te bewaren, dat is mijn keuze en die is mijn geval heel praktisch. Het lijkt me beter om het Opschoonschermpje weg te laten dan wel er een keuzevinkje bij te leveren met "niet meer vragen"
Wat is overigens het criterium en het nut om Opschonen te adviseren?
Groet, Dick
- Han Kortekaas
-
13 apr 2020 14:51
Dick,
ga naar de help en zoek op 'Bestandscontrole ', alwaar je het nut en criteria kunt lezen.
ga naar de help en zoek op 'Bestandscontrole ', alwaar je het nut en criteria kunt lezen.
- Ruud de Ruiter
-
15 apr 2020 11:42 - 15 apr 2020 11:47
Dick
Een suggestie voor je daar-en-daar…..
Maak een persoon aan met de naam AAA
koppel kinderen met de respectievelijk de voornamen:
01 Geboorte -->
02 Geboorteakte -->
03 Geboorteakte daar-en-daar -->
04 Geboorteakte daar-en-daar jaar nr
(geeft dus 99 combinaties)
Geef ieder persoon een overlijden jaar , b.v.1, 2, 3, 4, en zet bij ieder de vink onder diversen: uitsluiten van controle
Om dit te gebruiken roep je een persoonskaart op en laat die open staan
Opmerking:
1) gebruik aaneensluitende teksten zonder spaties, streepjes, & etc. Dit om een volledige tekst met een dubbelklik te kunnen selecteren, b.v.:
04 Geboorteaktedaarendaarjaarnr
2) aangezien ik niet kan indenken hoe je dit gebruikt, weet ik niet of 1) werkbaar is
Han bedoelde bestand opschonen en je probleem moet nu met versie 8.1 zijn opgelost
Een suggestie voor je daar-en-daar…..
Maak een persoon aan met de naam AAA
koppel kinderen met de respectievelijk de voornamen:
01 Geboorte -->
02 Geboorteakte -->
03 Geboorteakte daar-en-daar -->
04 Geboorteakte daar-en-daar jaar nr
(geeft dus 99 combinaties)
Geef ieder persoon een overlijden jaar , b.v.1, 2, 3, 4, en zet bij ieder de vink onder diversen: uitsluiten van controle
Om dit te gebruiken roep je een persoonskaart op en laat die open staan
Opmerking:
1) gebruik aaneensluitende teksten zonder spaties, streepjes, & etc. Dit om een volledige tekst met een dubbelklik te kunnen selecteren, b.v.:
04 Geboorteaktedaarendaarjaarnr
2) aangezien ik niet kan indenken hoe je dit gebruikt, weet ik niet of 1) werkbaar is
Han bedoelde bestand opschonen en je probleem moet nu met versie 8.1 zijn opgelost
Laatst bewerkt 15 apr 2020 11:47 door Ruud de Ruiter.