Bestanden uit vorige versie

• Roger Vervloet
  • Auteur

Bestanden uit vorige versie

07 apr 2020 12:27
Beste,
Nu ik werk in de nieuwe versie 8.0 heb ik een probleem met bestanden uit vorige versie's.
8.0 vraagt dan steeds om via een vorige versie een gedcom aan te maken en dan daarna deze importeren.
Is hier geen andere manier voor, anders moet ik alle bestanden via 7.2 overzetten naar gedcom en dan terug updaten naar 8.0 om ze daar te kunnen lezen of bekijken.

Alvast bedankt,
Rogilio

Lees meer

Re: Bestanden uit vorige versie

07 apr 2020 12:40
De enige andere manier is om voor deze oude bestanden 7.2 weer te installeren en alle oude bestanden te openen, waardoor er een conversie plaatsvindt.

U zou kunnen overwegen om het bestaande pad C:\Aldfaer even te hernoemen naar C:\AldfaerOud en dan 7.2 te downloaden/installeren; de oude bestanden allemaal openen en vervolgens Aldfaer af te sluiten.De nieuwe map C:\Aldfaer geeft u nu C:\Aldfaer_kan_weg en de map C:\AldfaerOud hernoemt u naar C:\Aldfaer

Als dat allemaal werkt kunt u C:\Aldfaer_kan_weg verwijderen.

Tevens moet u zich afvragen of u echt al die verschillende stambomen nodig heeft of dat u er niet beter 1 van kan maken (met risico van dubbelen)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Roger Vervloet

Lees meer

07 apr 2020 14:09
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Roger Vervloet

• Roger Vervloet
  • Auteur

11 apr 2020 09:03
Bedankt iedereen, ik ga even aan de slag daarmee. en inderdaad overwegen om 1 bestand te maken.

Gemaakt door Kunena