- Bedankjes 1024
kan niet meer opslaan
- borisbasterdsuiker
- Auteur
kan niet meer opslaan
05 apr 2020 00:53
Wanneer ik wil opslaan krijg ik de melding: Stamboombestand bewaren: [FOUT] Kan bestand niet openen
\TACO\documenten\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_tacostamboom06\tacostamboom06_at.alf Via de verkenner zie ik dat dit bestand niet bestaat.
Als ik dan maar wil afsluiten zonder op te slaan krijg ik de melding Cannot open file
\TACO\documenten\Aldfaer\Stambomen\tacostamboom06.aldf. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Als ik in de directory
\TACO\documenten\Aldfaer\Stambomen kijk zie ik dat het .aldf bestand compleet verdwenen is.
De enige manier om Aldfaer te stoppen is dan via taakbeheer.
Na het inlezen van de veiligheidskopie gaat het even goed en dan herhaalt de geschiedenis zich.
Op de schijf is meer dan voldoende ruimte.
\TACO\documenten\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_tacostamboom06\tacostamboom06_at.alf Via de verkenner zie ik dat dit bestand niet bestaat.Als ik dan maar wil afsluiten zonder op te slaan krijg ik de melding Cannot open file
\TACO\documenten\Aldfaer\Stambomen\tacostamboom06.aldf. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.Als ik in de directory
\TACO\documenten\Aldfaer\Stambomen kijk zie ik dat het .aldf bestand compleet verdwenen is.De enige manier om Aldfaer te stoppen is dan via taakbeheer.
Na het inlezen van de veiligheidskopie gaat het even goed en dan herhaalt de geschiedenis zich.
Op de schijf is meer dan voldoende ruimte.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: kan niet meer opslaan
05 apr 2020 10:00 - 05 apr 2020 10:02
Als u GoogleDrive gebruikt dan zit mogelijk daar de fout. Haal de mappen stambomen en veiligheidskopieen uit GoogleDrive.
Laatst bewerkt 05 apr 2020 10:02 door JayCee.
- Ruud de Ruiter
-
05 apr 2020 10:06
Gebruikt u OneDrive of iCloud als on-line back-up ? Zo ja schakel dat uit.
Het enige wat u van Aldfaer daar naartoe kan sturen zijn Materiaal en V-kopie
Het enige wat u van Aldfaer daar naartoe kan sturen zijn Materiaal en V-kopie
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
05 apr 2020 10:11borisbasterdsuiker schreef : Als ik in de directory\TACO\documenten\Aldfaer\Stambomen kijk zie ik dat het .aldf bestand compleet verdwenen is.
Ga naar bestand > Zoek Aldfaer-bestanden en vink alleen Stambomen aan en alle schijven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: borisbasterdsuiker
- borisbasterdsuiker
- Auteur
05 apr 2020 13:22
Zoek Aldfaer-bestanden levert op dat het stamboombestand totaal verdwenen is.
Ik gebruik geen One-Drive of Google-drive. Wel wordt er een permanente synchronisatie doorgevoerd middels Stack. Hierbij is de directory waarin het stamboombestand staat echter uitgezonderd.
Ik ga wat experimenteren met lokaties om het stamboombestand op te slaan.
Ik gebruik geen One-Drive of Google-drive. Wel wordt er een permanente synchronisatie doorgevoerd middels Stack. Hierbij is de directory waarin het stamboombestand staat echter uitgezonderd.
Ik ga wat experimenteren met lokaties om het stamboombestand op te slaan.
- Han Kortekaas
-
05 apr 2020 15:05
U moet Stack in zijn geheel niet van toepassing laten zijn voor de map waar Aldfaer in staat.
Probeer alles van Documenten\Aldfaer eens gewoon op de C:\users\inlognaam\Documenten enz te zetten en dan ook de instellingen aanpassen.
Probeer alles van Documenten\Aldfaer eens gewoon op de C:\users\inlognaam\Documenten enz te zetten en dan ook de instellingen aanpassen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: borisbasterdsuiker
- borisbasterdsuiker
- Auteur
05 apr 2020 21:58
Het verplaatsen van de stamboom naar C;\ lijkt geholpen te hebben. Het materiaal (90.000 aktes, krantenartikelen etc) en de veiligheidskopieën heb ik op
\ laten staan, zodat dezen in ieder geval permanent gesynchroniseerd worden.
Het stamboombestand op C;\ loopt mee met de dagelijkse backup.
Ik ga er maar aan wennen om tussentijds wat vaker een veiligheidskopie te maken, want één dag werk kwijtraken bij een calamiteit trekt me niet zo.
Bedankt voor het meedenken!
\ laten staan, zodat dezen in ieder geval permanent gesynchroniseerd worden.Het stamboombestand op C;\ loopt mee met de dagelijkse backup.
Ik ga er maar aan wennen om tussentijds wat vaker een veiligheidskopie te maken, want één dag werk kwijtraken bij een calamiteit trekt me niet zo.
Bedankt voor het meedenken!
- Francke
05 apr 2020 22:50
Aldfaer maakt in de folder waar de stamboom staat tijdelijke werkfolders aan en bij het sluiten van Aldfaer worden die weer opgeruimd. Als u bijv uw stamboom in
\stamboom zet en deze uitsluit in Stack kan er mi weinig misgaan, en zet het aantal VK's (dat wordt gemaakt bij afsluiten) in ieder geval minimaal op 30 stuks.
\stamboom zet en deze uitsluit in Stack kan er mi weinig misgaan, en zet het aantal VK's (dat wordt gemaakt bij afsluiten) in ieder geval minimaal op 30 stuks. - Ruud de Ruiter
-
06 apr 2020 07:41 - 06 apr 2020 07:42
Boris,
re: vaker een veiligheidskopie
In Instellingen > V-kopie verwijder de vinken bij handmatige v-kopie. Je kan dan op ieder moment via Ctrl+B een v-kopie maken zonder dat dat veel tijd in beslag neemt
Wil je een "grote" v-kopie met materiaal zal je eerst de instellingen (tijdelijk) moeten aanpassen
re: vaker een veiligheidskopie
In Instellingen > V-kopie verwijder de vinken bij handmatige v-kopie. Je kan dan op ieder moment via Ctrl+B een v-kopie maken zonder dat dat veel tijd in beslag neemt
Wil je een "grote" v-kopie met materiaal zal je eerst de instellingen (tijdelijk) moeten aanpassen
Laatst bewerkt 06 apr 2020 07:42 door Ruud de Ruiter.