veiligheidskopie niet terugte zetten

• B. Klip
  • Auteur

veiligheidskopie niet terugte zetten

04 apr 2020 12:02
Ik gebruik de laatste versie van Aldfaer, nu bij het openen van het programma komt de volgende mededeling op het scherm: "Dit bestand is de vorige keer niet goed opgeslagen. U wordt dringend geadviseerd een recente veiligheidskopie teug te zetten."
De recente veiligheidskopie wordt niet gevonden, terwijl ik hem wel vind met het zoeken naar stamboom en veiligheidskopie maar krijg de stamboom niet geopend de veiligheidskopie lijkt niet te openen.

Alvast reuze bedankt ben net op de helft van het invoegen er staan er dus nu al 9100 in

Bob Klip

Lees meer

Re: veiligheidskopie niet terugte zetten

04 apr 2020 13:19
Bob,
Start Aldfaer en trek je niets aan van de melding
Doe Menu > Bestand > zoek Aldfaer bestanden en zet vink voor v-kopie
Uitvoeren en als klaar, wat is het versie nummer van de laatste v-kopie

• B. Klip
  • Auteur

Re: veiligheidskopie niet terug te zetten

04 apr 2020 15:35
Beste, bij veiligheids-kopie staan alleen oude kopieën van o.a. 2003 er staat wel een kopie van 16-2-2020 maar die bevat slechts 8507 personen terwijl de laatste invoer 9100 personen betrof.
Als ik zoek op stamboom dan vindt ik hem wel, 9100 personen, maar die geeft de melding als waar ik mee begon in dit bericht.

???? groeten Bob

Lees meer

04 apr 2020 23:35
Bob,
Probeer het volgende
Start Aldfaer en open bestand.
Je krijgt de melding, sluit die melding.(melding is een advies)
Maak een kleine verandering bij de persoon die voorstaat
Bewaar bestand en sluit Aldfaer.
Herstart Aldfaer
Is nu de melding weg? Zo ja verandering ongedaan maken en bewaren.

Verder begrijp ik dat je niet automatisch een v-kopie maakt bij afsluiten en mogelijk krijg je die vraag niet meer omdat je een keer Nee en Niet meer tonen hebt gebruikt.
Start Aldfaer. Open instellingen en controleer of de vink voor automatische v-kopie is gezet, Indien niet zet die vink. Bewaar nu eerst je instellingen door die een andere naam te geven
Druk F11 en sluit Aldfaer. Als het goed is moet je nu de vraag krijgen V-kopie maken. Klik Ja en Niet meer tonen. Je maakt nu iedere keer bij afsluiten automatisch een v-kopie
Start Aldfaer
Open instellingen en kies die met de eerder veranderde naam en bewaar die als Aldfaer

Lees meer

06 apr 2020 13:12
Bob,

Kan je per e-mail contact met me opnemen/ Je vindt mijn e-mailadres door op mijn naam links van dit bericht te klikken.

Paul

• B. Klip
  • Auteur

09 apr 2020 16:54
Beste Paul,

Ik kan het programma niet werkzaam openen de hele taak balk staat in het grijs en geeft geen reactie behalve de aanwijzing dat het programma de vorige keer niet goed is opgeslagen. Maar ik kan niet bij de veiligheidskopie komen om dat het programma niet reageert

En ja ik maak bij elke afsluiting een veiligheidskopie staat aangevinkt

groeten
Bob

• B. Klip
  • Auteur

Re: mijn email is: info@veiligheidskopie niet terugte zetten

09 apr 2020 16:55 - 09 apr 2020 17:01
Email adres in het bericht is weggehaald. Als u dat kenbaar wilt maken dan kan dat via de Tab Profiel
Webmaster
Laatst bewerkt 09 apr 2020 17:01 door Webmaster.

Lees meer

09 apr 2020 16:58 - 09 apr 2020 17:05
Bob,

als alle 'grijs' is dan zou u bovenin de menubalk 'Bestand" moeten zien. Klik daar op en kies dan 'Zoek Aldfaer bestanden'. Selecteer dan de stamboom of veiligheidskopie die u wilt waarna er een knop 'Open stamboom' zichtbaar wordt.
Laatst bewerkt 09 apr 2020 17:05 door Han Kortekaas.

• B. Klip
  • Auteur

11 apr 2020 10:02
Beste,..

dat zijn zaken die ik al geprobeerd heb echter het werkt niet, ik kan zoeken veiligheidskopie doen maar daar zie ik de benodigde kopie niet als ik zoek op stamboom krijg ik het wel te zien maar die gaat niet open krijg wel weer het verhaal "dit bestand is de vorige keer niet goed opgeslagen".

Ik gebruik na elke toevoeging automatisch veiligheidskopie.

Heeft het zin om de laatste update uit te voeren?

Groeten en fijne paasdagen

Bob Klip

Lees meer

11 apr 2020 10:14
Beste,

U valt in herhaling dat het niet gaat en toch negeert u het aanbod van Paul Kallenberg (zie bericht 06.04.2020) om het probleem op te lossen. ????

Gemaakt door Kunena