- Bedankjes 1634
Groepen en kleuren
- Neuhuijs
- Auteur
Groepen en kleuren
25 mrt 2020 18:28
Met hulp van een mede HCC lid heb ik een groep van 1 van de 3 fam takken (1 stamboom) gemaakt en deze een kleur gegeven. Dat is heel handig want dan krijgen alle records binnen deze groep de zelfde kleur in TONEN-> PERSOONSLIJST en kun je goed zien wie hoort bij waarbij.
Thuis gekomen heb ik voor de overige takken ook een groep gemaakt met andere kleuren.
Echter deze kleuren komen niet tot uiting in voornoemde lijst.
Wat zie ik over het hoofd rep. doe ik verkeerd.
Al vast bedankt
Thuis gekomen heb ik voor de overige takken ook een groep gemaakt met andere kleuren.
Echter deze kleuren komen niet tot uiting in voornoemde lijst.
Wat zie ik over het hoofd rep. doe ik verkeerd.
Al vast bedankt
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Groepen en kleuren
25 mrt 2020 19:47
U kunt een Groep geen aparte kleur geven.
Wat er waarschijnlijk gebeurd is, is dat er voor een referentiepersoon voor- en nageslacht een kleur is gegeven. Als u dan de proband (binnen die Groep) als referentiepersoon aanmerkt dan ziet u de kleuren.
Wat er waarschijnlijk gebeurd is, is dat er voor een referentiepersoon voor- en nageslacht een kleur is gegeven. Als u dan de proband (binnen die Groep) als referentiepersoon aanmerkt dan ziet u de kleuren.
- Neuhuijs
- Auteur
26 mrt 2020 14:01
Beste Han,
Het blijkt idd dat de referentiepersoon maatgevend is voor de verzameling gekleurde records.
De kleur van deze persoon wordt overigens niet meegenomen in de records.
Het is jammer dat dit maar voor een persoon opgaat, als dit voor meerdere groepen met andere kleuren ook zou kunnen zou dat het overzicht in de lijst verbeteren. Dan hoef je de grafisch voorstelling niet elke keer op te roepen.
Evengoed bedankt dat je mij op het juiste spoor heb gezet en ik geen fantoom meer hoef na te jagen.
Misschien iets voor de ideeƫnbus?
Nogmaals bedankt.
Het blijkt idd dat de referentiepersoon maatgevend is voor de verzameling gekleurde records.
De kleur van deze persoon wordt overigens niet meegenomen in de records.
Het is jammer dat dit maar voor een persoon opgaat, als dit voor meerdere groepen met andere kleuren ook zou kunnen zou dat het overzicht in de lijst verbeteren. Dan hoef je de grafisch voorstelling niet elke keer op te roepen.
Evengoed bedankt dat je mij op het juiste spoor heb gezet en ik geen fantoom meer hoef na te jagen.
Misschien iets voor de ideeƫnbus?
Nogmaals bedankt.
- Han Kortekaas
-
26 mrt 2020 15:12
Tip.
bepaal voor elk van die groepen de proband. Maak voor die Proband een bladwijzer. Als u nu de kleur van proband Goep1 wilt zien klikt u op proband1 en maak hem Referentiepersoon. Kleur voor Groep 2 -> ga naar Proband2 en maak hem Referentiepersoon.
De kleur die je aan 1 record kunt geven via de Tab Diversen leent zich net voor dit massale gebeuren. Wat zou je doen als iemand in twee groepen voorkomt? Welke kleur??
bepaal voor elk van die groepen de proband. Maak voor die Proband een bladwijzer. Als u nu de kleur van proband Goep1 wilt zien klikt u op proband1 en maak hem Referentiepersoon. Kleur voor Groep 2 -> ga naar Proband2 en maak hem Referentiepersoon.
De kleur die je aan 1 record kunt geven via de Tab Diversen leent zich net voor dit massale gebeuren. Wat zou je doen als iemand in twee groepen voorkomt? Welke kleur??
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Neuhuijs
- Ruud de Ruiter
-
26 mrt 2020 16:13
En die bladwijzers kan men afhankelijk van de tak(ken) een kleur toekennen en naast elkaar (ver)plaatsen
b.v.
M en V tak van jezelf blauw en M V tak van je eega groen
Vergeet niet deze daarna op slot te zetten
b.v.
M en V tak van jezelf blauw en M V tak van je eega groen
Vergeet niet deze daarna op slot te zetten
- Neuhuijs
- Auteur
27 mrt 2020 11:36
27-03-2020,
Beste Han,
Deze oplossing is niet wat mij voor ogen stond.
Misschien, waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, bij 2 takken zou het nog wel lukken denk ik.
Het kind M of V krijgt de kleur van de tak waarin hij of zij geboren wordt, de vader heeft dezelfde keur en de moeder krijgt deze ook omdat zij door het huwelijk tot die tak behoort.
Het wordt lastiger als iemand uit tak 2 hertrouwd en er dus een 3e tak ontstaat.
Evengoed bedankt voor het meedenken, volgens mij is het zo niet uitvoerbaar, jammer.
Waarom ben ik deze discussie begonnen? Ik zocht naar een eenvoudig en permanent gekleurd overzicht in PERSONENLIJST die je elke keer ziet als je een scan van een persoon vind en deze in gestructureerde mappen wilt opslaan. Ik heb b.v. 3 mappen met fam. namen en uit noodzaak ook 1 map diversen voor als ik het niet weet.
Deze map wordt nogal chaotisch.
Nogmaals bedankt en discussie gesloten tenzij iemand toch nog een oplossing vindt.
Nogmaals bedankt
Beste Han,
Deze oplossing is niet wat mij voor ogen stond.
Misschien, waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, bij 2 takken zou het nog wel lukken denk ik.
Het kind M of V krijgt de kleur van de tak waarin hij of zij geboren wordt, de vader heeft dezelfde keur en de moeder krijgt deze ook omdat zij door het huwelijk tot die tak behoort.
Het wordt lastiger als iemand uit tak 2 hertrouwd en er dus een 3e tak ontstaat.
Evengoed bedankt voor het meedenken, volgens mij is het zo niet uitvoerbaar, jammer.
Waarom ben ik deze discussie begonnen? Ik zocht naar een eenvoudig en permanent gekleurd overzicht in PERSONENLIJST die je elke keer ziet als je een scan van een persoon vind en deze in gestructureerde mappen wilt opslaan. Ik heb b.v. 3 mappen met fam. namen en uit noodzaak ook 1 map diversen voor als ik het niet weet.
Deze map wordt nogal chaotisch.
Nogmaals bedankt en discussie gesloten tenzij iemand toch nog een oplossing vindt.
Nogmaals bedankt
- Han Kortekaas
-
27 mrt 2020 12:12
Misschien, heel misschien, moet u eens kijken of het archiefsysteem wat u heeft niet nodeloos ingewikkeld is. Voor het plaatsen van een persoon in de stamboom zoek ik de ouders of/kinderen of/partner op en daar heb ik geen behoefte om te weten in welke tak die zit.
Als ik materiaal heb van een persoon, dan berg ik dat niet op per familie maar per gebeurtenis, dus bv Geboorte, Huwelijk enz. Het materiaalbestand krijgt een bestandsnaam als bv neuh0001_gebeurtenisnaam_volgnummer en de bij de persoon in het veld CODE NEUH0001
Als ik materiaal heb van een persoon, dan berg ik dat niet op per familie maar per gebeurtenis, dus bv Geboorte, Huwelijk enz. Het materiaalbestand krijgt een bestandsnaam als bv neuh0001_gebeurtenisnaam_volgnummer en de bij de persoon in het veld CODE NEUH0001
- Neuhuijs
- Auteur
27 mrt 2020 18:42
27-03-2020,
Beste Han,
Je bent geweldig, wat een inzet, petje af
Beste Han,
Je bent geweldig, wat een inzet, petje af