Openen bestand niet mogelijk

Lees meer

Openen bestand niet mogelijk

23 mrt 2020 19:06
Herhaald bericht:
Onlangs heb ik een andere laptop gekocht, en daarop Aldfaer geinstalleerd. Bij het openen daarvan kwam de volgend melding, met een rood kruis:

Stamboombestand bewaren:(Fout) Kan inhoud bestand niet naar tijdelijk bestand schrijven file_ci.aldf

En als je dan op ok klikt, verschijnt in volgend scherm:

Kan het bestand C:\Users\31614\Documents\Aldfaer\Stambomen\Wiss.Aldf niet converteren naar versie 8 (fout tijdens initieren nieuwe stamboom)

Wie kan mij hier aub mee helpen?
vriendelijk dank
Peter Wiss

Lees meer

Re: Openen bestand niet mogelijk

23 mrt 2020 20:04
zie nieuwe PC en W10
Er is een groot verschil in overnieuw download en installeren of overkopiëren.

Lees meer

24 mrt 2020 07:30
Peter,
Start Aldfaer, negeer de foutmelding.
Doe Menu > Bestand > Zoek Alfdaer bestanden > Vink Stambomen > Klik zoek.
Als klaar, dan wordt een lijst getoond die het gebruikte versie nummer toont.
Vervolgens zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20versie.pdf en handel afhankelijk van het verkregen versie nummer

Lees meer

26 mrt 2020 09:24
Ook na de uitgevoerde handelingen kom ik weer deze melding tegen. Helaas, het werkt dus nog niet. Zijn er nog andere oplossingen?

Lees meer

26 mrt 2020 15:25
Peter,
ik weet niet wat u bedoelt met 'na alle uitgevoerde handelingen'.
Door het advies van Ruud, wat er volgens mijn niets meer te maken heeft, heb ik nog geen vervolgvraag kunnen stellen omdat u niet terugkomt met een opmerking of u alles overgekopieerd dan wel overnieuw het programma heeft gedownload en geïnstalleerd en alleen de stambomeen/materiaal heeft overgebracht.

Ik heb ook nog niet kunnen vragen, wat al heel vaak op dit forum is te lezen, of u soms GoogleDrive (dus niet OneDrive) of een ander back-up programma gebruikt.

Dus graag antwoord.

Lees meer

26 mrt 2020 16:07
Han,
Mijn suggestie was op basis van het niet kunnen converteren naar versie 8.0 wat meestal de oorzaak is van een "te lage" versie

Lees meer

26 mrt 2020 16:27
Ruud,
de melding 'kan niet schrijven ' met een specifiek *.alf deelbestand heeft typisch niet met een conversie te maken vanwege een te lage versie, maar met het feit dat het deelbestandje door een ander proces vastgehouden wordt.
Dat laatste kan gebeuren door een ander back-up programma dan OneDrive en DropBox, maar zeker door GoogleDrive waar ik er al een aantal mee heb geholpen.
Er kan eventueel nog sprake zijn van overgekopieërde *.ini bestandjes naar de nieuwe PC.
Vandaar kun je gerichter adviseren als je eerst iets meer weet van de toedracht.

Lees meer

Re: Tchniche kennis overOpenen bestand niet mogelijk

27 mrt 2020 10:02
Technische kennis heb ik zeer beperkt. Of ik Onedrive gebruik of Dropbox weet ik niet. Heeft het gebruik van Google Chrome hier iets mee te maken?

Weet niet of het bekend is, maar op mijn oude laptop werkt het programma gelukkig nog steeds goed.

Wat ik ook doe met de suggesties, ik kom niet verder dan de meldingen, zoals eerder aangegeven.

Op de nieuwe laptop heb ik het programma Aldfaer gedownload en geïnstalleerd. Vervolgens op een usb-stick alle mappen van Aldfaer van de oude laptop naar de nieuwe laptop gekopieerd. En daar ontstaat de foutmelding, zoals aangegeven.

Geven deze antwoorden wat meer informatie dan de voorgaande?

Vriendelijke groet,
Peter Wiss

Lees meer

Re: Nu ik verder kijk, zie ik welOpenen bestand niet mogelijk

27 mrt 2020 10:12
Nu ik verder kijk in MijnDocumenten, zie ik wel OneDrive staan, maar de map is leeg.

Peter

Lees meer

27 mrt 2020 10:45
Met de verkenner in C:\Aldfaer ziet u twee bestandjes staan Aldfaer.ini en Aldfaer.iniprogram. Mocht u niet de Aldfaer.ini zien dan moet u even bij het lint Beeld de bestandsnaamextensies aanvinken.
Verwijder die twee en start daarna Aldfaer.
Bij het opstarten van Aldfaer moet u dan wel de stamboom weer eenmalig zelf openen en de instellingen nakijken.

Lees meer

27 mrt 2020 19:08
W zijn goed op weg!
1. Ik heb Aldfaer.iniprogram verwijderd.
2. Aldfaer.ini was inderdaad niet aanwezig.
3. In het lint Beeld heb ik bestandsnaamextensies aangevinkt, terug en Aldfaer.ini verwijderd.
4. Vervolgens Programma Aldfaer geopend, en...... het werkt grotendeels.
5. Er werd geadviseerd om Bestand opschonen en uitvoeren, maar halverwege stopte dit. Ook na diverse pogingen. Wat kan ik nog aan dit laatste stukje doen?

Lees meer

02 apr 2020 09:46
Op 27 maart verstuurde ik onderstaand bericht. Daar heb ik nog geen reactie op. Ben ik te ongeduldig, heeft het te maken met onderhoud van de website, doe ik iets verkeerd, is het bericht aan de aandacht ontsnapt? Als doe bestand opschonen en uitvoeren, stopt het programma halverwege. Wat kan ik hier nog aan doen?
Vriendelijke groet.

We zijn goed op weg!
1. Ik heb Aldfaer.iniprogram verwijderd.
2. Aldfaer.ini was inderdaad niet aanwezig.
3. In het lint Beeld heb ik bestandsnaamextensies aangevinkt, terug en Aldfaer.ini verwijderd.
4. Vervolgens Programma Aldfaer geopend, en...... het werkt grotendeels.
5. Er werd geadviseerd om Bestand opschonen en uitvoeren, maar halverwege stopte dit. Ook na diverse pogingen. Wat kan ik nog aan dit laatste stukje doen?

Gemaakt door Kunena