- Bedankjes 1634
Deel van Aldfaer bestand naar mij te sturen om in mijn Aldfaer te zetten
- pietvankempen
- Auteur
Deel van Aldfaer bestand naar mij te sturen om in mijn Aldfaer te zetten
20 mrt 2020 14:50
1. Kan dat?
Iemand heeft een heel uitgebreide stamboom. Daarvan wil hij een deel naar mij sturen omdat dat mijn familie betreft. Eerst heeft hij dat gedaan met een pdf file. Die kan ik wel gebruiken maar niet invoeren in mijn Aldfaer programma, omdat je dan een Gedcom moet hebben.
2. Kun je van een pdf file converteren naar een Gedcom?
3. Is er, behalve uittypen, nog een andere manier om dat deel van zijn stamboom op mijn Aldfaer te krijgen?
Graag zou ik een goede tip krijgen. Bij voorbaat dank voor de moeite.
Iemand heeft een heel uitgebreide stamboom. Daarvan wil hij een deel naar mij sturen omdat dat mijn familie betreft. Eerst heeft hij dat gedaan met een pdf file. Die kan ik wel gebruiken maar niet invoeren in mijn Aldfaer programma, omdat je dan een Gedcom moet hebben.
2. Kun je van een pdf file converteren naar een Gedcom?
3. Is er, behalve uittypen, nog een andere manier om dat deel van zijn stamboom op mijn Aldfaer te krijgen?
Graag zou ik een goede tip krijgen. Bij voorbaat dank voor de moeite.
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Deel van Aldfaer bestand naar mij te sturen om in mijn Aldfaer te zetten
20 mrt 2020 15:38 - 20 mrt 2020 15:39
U kunt van een *.pdf niet zo maar een gedcom bestand maken, tenzij iemand het 'in zijn bol' heeft gehad om een gedcom te converteren naar een *.pdf.
Als uw kennis zijn gegevens in een data base heeft zoals Aldfaer dan zou hij een toch een gedcom moeten kunnen maken. Het hangt dus van de gegevensdrager af.
Vraag eens of hij een Word bestand kan maken, dat kun je minimaal met kopiëren en plakken over kunnen brengen.
Als uw kennis zijn gegevens in een data base heeft zoals Aldfaer dan zou hij een toch een gedcom moeten kunnen maken. Het hangt dus van de gegevensdrager af.
Vraag eens of hij een Word bestand kan maken, dat kun je minimaal met kopiëren en plakken over kunnen brengen.
Laatst bewerkt 20 mrt 2020 15:39 door Han Kortekaas.
- Ruud de Ruiter
-
Re: Deel van Aldfaer bestand naar mij te sturen om in mijn Aldfaer te zetten
20 mrt 2020 20:36
Me dunkt dat de oplossing is dat uw kennis een groep aanmaakt van dat gedeelte wat u nodig hebt. Vervolgens van die groep een Gedcom maken en die kan u importeren in uw Aldfaer, al dan niet als nieuw bestand of (met alle kans van dubbele vermeldingen) in uw huidige bestand