- Bedankjes 1634
Aldfaer start niet meer op na software aanpassing 8.0
- Diane
- Auteur
Aldfaer start niet meer op na software aanpassing 8.0
18 mrt 2020 21:08
Aldfaer start niet meer op na een software aanpassing versie 8.0. De veiligheidskopieen zijn er niet meer. Aldfaer geeft een foutmelding: access violaton 772F08DD in module KERNEL32.DLL, read of access 0000800
Hoe kan ik dit oplossen zodat ik mijn stambomen niet kwijt ben.
Alvast bedankt.
Hoe kan ik dit oplossen zodat ik mijn stambomen niet kwijt ben.
Alvast bedankt.
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Aldfaer start niet meer op na software aanpassing 8.0
18 mrt 2020 22:42
Diane,
heeft u dit probleem ook nog als u de PC overnieuw start?
Hoe weet u dat u de veiligheidskopieën kwijt bent, weet u ook de map waar die stonden.
Gebruikt u een synchronisatie programma, zoals GoogleDrive?
Welk anti-virus programma heeft u?
heeft u dit probleem ook nog als u de PC overnieuw start?
Hoe weet u dat u de veiligheidskopieën kwijt bent, weet u ook de map waar die stonden.
Gebruikt u een synchronisatie programma, zoals GoogleDrive?
Welk anti-virus programma heeft u?
- Diane
- Auteur
19 mrt 2020 12:03
Ik heb mijn pc al een aantal keren opnieuw gestart, het probleem blijft.
De veiligheidskopien kan ik niet meer vinden. Het programma staat op de c schijf. Daar staat wel het programma met de bestanden en sjablonen maar geen veiligheidskopien.
Geen Google drive en ik gebruik norton antivirus.
De veiligheidskopien kan ik niet meer vinden. Het programma staat op de c schijf. Daar staat wel het programma met de bestanden en sjablonen maar geen veiligheidskopien.
Geen Google drive en ik gebruik norton antivirus.
- Han Kortekaas
-
19 mrt 2020 12:51
Diane, heeft bij u Norton Aldfaer.exe aangemeld als een vertrouwd programma?
Het zoeken naar veiligheidskopieën doet u met de verkenner en dan zoeken naar *.alx bestanden.
Daarnaast denk ik dat u een andere installatie heeft. De installatiemap (met alleen het Aldfaer programma en onderdelen) behoort op C:\Aldfaer te staan en alle gebruikers elementen onder C:\users\gebruikersnaam\documenten\aldfaer\ in 5 submappen. Een van de submappen heet veiligheidskopieën en de andere Stambomen.
Het zoeken naar veiligheidskopieën doet u met de verkenner en dan zoeken naar *.alx bestanden.
Daarnaast denk ik dat u een andere installatie heeft. De installatiemap (met alleen het Aldfaer programma en onderdelen) behoort op C:\Aldfaer te staan en alle gebruikers elementen onder C:\users\gebruikersnaam\documenten\aldfaer\ in 5 submappen. Een van de submappen heet veiligheidskopieën en de andere Stambomen.
- Diane
- Auteur
19 mrt 2020 16:20
Met de zoekfunctie in de verkenner toch de veiligheidskopien gevonden. Hoe kan ik met de laatste veiligheidskopie aldfaer opnieuw starten?
- Han Kortekaas
-
19 mrt 2020 16:33
Waarom beginnen met een veiligheidskopie (VK)? U zou toch gewoon het stamboombestand moeten kunnen openen?
Op welk pad heeft u die VK gevonden; is dat onder documenten\aldfaer\veligheidskopieën of een andere map.
Op welk pad heeft u die VK gevonden; is dat onder documenten\aldfaer\veligheidskopieën of een andere map.
- Diane
- Auteur
19 mrt 2020 16:42
Ik heb de VK gevonden via documenten/aldfaer/veiligheidskopie. Bij stamboom heb ik idd de laatste versie gevonden. Het icoon op het bureaublad geeft nog steeds de foutmelding. Hoe kan ik de laatste stamboom openen?
- Han Kortekaas
-
19 mrt 2020 16:52
Ik neem aan dat u Aldfaer wel bij Norton als vertrouwd programma heeft doorgevoerd.
Blijkbaar zijn de VK's en stambomen gewoon intakt en is het een kwestie van oplossing van de KERNEL32.DLL fout. En die PC fout kan ontstaan zijn door legio zaken.
Probeert u eens Aldfaer te deinstalleren en daarna te installeren. Daarmee blijven de VK's en stambomen gewoon intakt.
Als u dat niet aandurft wil ik wel met teamviewer kijken.
Blijkbaar zijn de VK's en stambomen gewoon intakt en is het een kwestie van oplossing van de KERNEL32.DLL fout. En die PC fout kan ontstaan zijn door legio zaken.
Probeert u eens Aldfaer te deinstalleren en daarna te installeren. Daarmee blijven de VK's en stambomen gewoon intakt.
Als u dat niet aandurft wil ik wel met teamviewer kijken.
- Diane
- Auteur
19 mrt 2020 17:14
Ik heb zojuist aldfaer gedeinstalleerd en weer geinstalleerd maar bij het openen blijft aldfaer dezelfde systeemfout geven.
- Han Kortekaas
-
19 mrt 2020 17:34
Diane,
het ligt wellicht helemaal niet eens aan Aldfaer. Zie mogelijke fouten KERNAL32.DLL
Bij de de-installatie is het van belang om na de de-installatie mogelijke restanten (*ini) ook te verwijderen, de PC te sluiten en daarna te openen. Kijk dan eerst in Taakbeheer of er iets bezig is met Aldfaer.exe. Indien niet, probeer dan weer Aldfaer te installeren.
het ligt wellicht helemaal niet eens aan Aldfaer. Zie mogelijke fouten KERNAL32.DLL
Bij de de-installatie is het van belang om na de de-installatie mogelijke restanten (*ini) ook te verwijderen, de PC te sluiten en daarna te openen. Kijk dan eerst in Taakbeheer of er iets bezig is met Aldfaer.exe. Indien niet, probeer dan weer Aldfaer te installeren.