- Bedankjes 1634
Aldfaer zegt: kan bestand [notitie/persoon/huwelijk] niet openen
- Anderiesen
- Auteur
Aldfaer zegt: kan bestand [notitie/persoon/huwelijk] niet openen
14 mrt 2020 16:52
Vaak klik ik dan op [OK] en ik ga weer verder, al is het ergerlijk, maar nu slaat hij ook echt niets meer op wat ik intik. Wat is er aan de hand?
Ik werk in Windows 10, versie Aldfaer 7.
Ik werk in Windows 10, versie Aldfaer 7.
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Aldfaer zegt: kan bestand [notitie/persoon/huwelijk] niet openen
14 mrt 2020 17:11
Heeft u wel ooit Stamboom -> Bestandscontrole en -reparatie gedraaid?
Ik vermoed dat door uw consistente "OK" een deelbestandje heeft beschadigd.
Ik vermoed dat door uw consistente "OK" een deelbestandje heeft beschadigd.
- Anderiesen
- Auteur
14 mrt 2020 17:45
Nee, nooit eerder gedaan, maar nu wel. Ik ga eens ervaren of dat het heeft opgelost.
- Anderiesen
- Auteur
14 mrt 2020 19:23
En het blijkt niet gewerkt te hebben. Nog steeds onthoudt het programma niet wat ik heb ingevoerd. Steeds weer 'kan bestand personen niet openen' of waar ik ook maar in bezig ben. Ook een vinkje zetten bij overlijden als iemand 288 jaar is, pakt het programma vaak niet. Soms moet ik alles afsluiten en opnieuw openen in de hoop dat het dan wel werkt. Soms wel, soms niet.
- Han Kortekaas
-
15 mrt 2020 01:18
Dan is mijn conclusie dat het bestand corrupt is. U kunt twee dingen doen; een eerdere veiligheidskopie terugzetten waar dat nog niet het geval is of mij get corrupte bestand sturen en ik zal het proberen te repareren. Klik op mijn naam aan de linkerzijde voor het emailadres.
- Han Kortekaas
-
16 mrt 2020 00:25
Ik heb het bestand ontvangen en daar was niets mis mee. Verdere doorvraging leverde als resultaat op dat synchronisatie met GoogleDrive de oorzaak was. Dat is teruggebracht tot synchronisatie van Materiaal en de automatische veiligheidskopieën.