Foto materiaal rechtzetten

Lees meer

Foto materiaal rechtzetten

10 mrt 2020 08:30
wanneer ik foto's toevoeg bij de persoon gebeurt het nogal dikwijls dat foto 90° gedraaid staat (bij rechtstaande fotos). om recht te zetten kan ik uiteraard via verkenner gaan en mijn foto draaien maar dat is niet de bedoeling. Kan ik de foto in aldfaer zelf rechtop staand vertonen zonder dat de foto zelf gemanipuleerd wordt?

bedankt alvast voor jullie antwoord (goed nieuws of slecht nieuws....)

Bijlagen:

Lees meer

Re: Foto materiaal rechtzetten

10 mrt 2020 09:16 - 10 mrt 2020 09:17
Ik heb slecht nieuws en goed nieuws tegelijkertijd.
Aldfaer geeft exact weer wat de eigenschap van de foto is en kan dat niet wijzigen.
Fotobewerkingsprogramma's tonen de foto met gecorrigeerde eigenschappen, waardoor je niet ziet wat de echte stand is.
Door in Aldfaer met de toets CTRL + klik op de foto komt u in het gekoppelde fotobewerkingsprogramma; daar draait u het volledig rond en sla het dan op met dezelfde naam. Aldfaer volgt vanzelf (even naar een andere foto en terug)
Laatst bewerkt 10 mrt 2020 09:17 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Etienne De Smet

Lees meer

10 mrt 2020 10:48
super! weer 2 dingen bijgeleerd, niet gevonden in helpfile. bedankt daarvoor

Lees meer

13 mrt 2020 06:20
Bemerking:
...om recht te zetten kan ik uiteraard via verkenner gaan en mijn foto draaien maar dat is niet de bedoeling
.
Ik denk dat met de tip van Han dan ook de weergave van de foto via verkenner (buiten Aldfaer) zal gedraaid zijn, en dat was niet de bedoeling...

Lees meer

13 mrt 2020 10:42
neenee rené, alles perfect ook in verkenner en als ik foto open in gelijk welk programma staat hij nog goed. tip werkt heel goed dus!

Gemaakt door Kunena