Tip: Verlies van uitvallijst Stamboombestanden

Lees meer

Tip: Verlies van uitvallijst Stamboombestanden

08 mrt 2020 16:22
Als men meerdere stamboombestanden gebruikt kan men via de uitvallijst (het pijlje naar het open icoon) het gewenste bestand openen.

Ik heb de ervaring gehad dat om onbekende reden, deze functie niet meer werkte, dus geen lijst meer. Mij is gebleken dat dit het gevolg was van een beschadigd Aldfaer.iniprogram bestand dat bij een default installatie in C:\Aldfaer behoort te staan.
De remedie is met Aldfaer gesloten, dit bestand te herbenoemen of te verwijderen en dan Aldfaer weer op te starten. Weliswaar krijgt u dan een leeg scherm en dient u uw bestanden handmatig terug te vinden, maar vervolgens werkt die uitvallijst weer.

Lees meer

Re: Tip: Verlies van uitvallijst Stamboombestanden

08 mrt 2020 16:47
Als deze tip wordt gevolgd vergeet dan niet om de Stamboom -> Eigenschappen het pad in te vullen voor het materiaal en - als het materiaal niet getoond wordt - de functie Stamboom -> Bestandscontrole en -reparatie te draaien.

Doorgaans zal dit bestandje verminken bij geforceerde afsluiting van Aldfaer, denk aan stroomuitval , lege accu , afsluiten met Taakbeheer.

Lees meer

08 mrt 2020 18:34
Han,

Geen van de aangegeven mogelijke oorzaken heeft zich voorgedaan.

In dit specifieke geval is er geen materiaal gekoppeld (gedcom import zonder materiaal verwijzingen), vandaar niet gezien dat dit ook kan gebeuren.

Misschien zinvol om, al dan niet in de Help, aan te geven wat in Aldfaer.ini en wat in Aldfaer.iniprogram wordt vastgelegd. Dit is dan een ondersteuning voor betere adviezen aan gebruikers.

Lees meer

08 mrt 2020 18:51
De melding is dat 'om onbekende redenen' zich e.e.a. heeft voorgedaan. Vandaar mijn reactie.

Een omschrijving van programma-inhoudelijke specificaties zoals een inhoudelijk beschrijving van een configuratiebestand is zeer ongebruikelijk voor een algemene help.

Gemaakt door Kunena