- Bedankjes 0
Probleem na versie 7 naar Aldfaer versie 8.01 en bonus 8.01.
- Colpaert Rudy
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Probleem na versie 7 naar Aldfaer versie 8.01 en bonus 8.01.
07 mrt 2020 18:12
Beste mensen,
Ik werk met Win 7 en Aldfaer versie 8.01 en bonus 8.01.
Sinds ik versie 7 heb vervangen door 8 heb ik volgend probleem:
Parenteel en kwartierstaat maken ,zowel grafisch als gewoon, werkt niet, k krijg volgende meldingen
(zie foto’s)
Een oplossing graag ,
Rudy
Ik werk met Win 7 en Aldfaer versie 8.01 en bonus 8.01.
Sinds ik versie 7 heb vervangen door 8 heb ik volgend probleem:
Parenteel en kwartierstaat maken ,zowel grafisch als gewoon, werkt niet, k krijg volgende meldingen
(zie foto’s)
Een oplossing graag ,
Rudy
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: Probleem na versie 7 naar Aldfaer versie 8.01 en bonus 8.01.
07 mrt 2020 18:22 - 07 mrt 2020 18:24
Rudy,
De bijlagen zijn niet leesbaar, te klein. Wel heb ik genoteeerd dat de Aldfaer-rapporten niet ge-update zijn. De huidige versie is 8.0.0.4.
In Versiebeheer Aldfaer, klik op bijwerken. Idem voor Vesiebeheer invoegtoepassingen.
De bijlagen zijn niet leesbaar, te klein. Wel heb ik genoteeerd dat de Aldfaer-rapporten niet ge-update zijn. De huidige versie is 8.0.0.4.
In Versiebeheer Aldfaer, klik op bijwerken. Idem voor Vesiebeheer invoegtoepassingen.
Laatst bewerkt 07 mrt 2020 18:24 door JayCee.
- Colpaert Rudy
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 mrt 2020 17:18
Ik heb de foutmeldingen vergroot en als attat. mee gestuurd
- Colpaert Rudy
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 mrt 2020 17:20- Han Kortekaas
-
08 mrt 2020 17:31
Er zijn bij u een aantal zaken die spelen; de foutmelding op locatie
\ duidt in ieder geval op een onjuiste eigen afwijkende installatie. Kijk in de Extra -> Instellingen -> bestanden hoe de benamingen zijn. Waarom u
\ gebruikt vertelt u niet
2. Onjuiste rapportvermeldingen ; u moet uw rapporten updaten . Zie Menu -> Help -> Versiebeheer Aldfaer en klik de derde lijn aan 'Aldfaer rapporten'. Onderin ziet u de laatste versie en de geïnstalleerde versie. Klik op Bijwerken als die twee verschillen.
3. Kijk uw instellingen IE na voor wat betreft de instelling voor bezoek van een website. De instelling moet staan op 'iedere keer als ik de website bezoek'. Zie in de categorie 'FACQ's' op dit forum.
Kom dan nog eens terug of u dan resultaat heeft.
\ duidt in ieder geval op een onjuiste eigen afwijkende installatie. Kijk in de Extra -> Instellingen -> bestanden hoe de benamingen zijn. Waarom u
\ gebruikt vertelt u niet2. Onjuiste rapportvermeldingen ; u moet uw rapporten updaten . Zie Menu -> Help -> Versiebeheer Aldfaer en klik de derde lijn aan 'Aldfaer rapporten'. Onderin ziet u de laatste versie en de geïnstalleerde versie. Klik op Bijwerken als die twee verschillen.
3. Kijk uw instellingen IE na voor wat betreft de instelling voor bezoek van een website. De instelling moet staan op 'iedere keer als ik de website bezoek'. Zie in de categorie 'FACQ's' op dit forum.
Kom dan nog eens terug of u dan resultaat heeft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Colpaert Rudy
- Colpaert Rudy
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 mrt 2020 18:01
Beste,
De antwoorden op uw vragen:
1)
\ is tweede schijf met alles behalve instalatie windows en program.
2)rapporten heb ik geupdated naar 8.1 maar in help info staat 710,in helpstaat invoegtoep. geinstaleerd 8.01 ?
3)ik gebruik nu chrome en ei maar verleden week gebruikte in nog versie 7 en alles werkte perfect
De antwoorden op uw vragen:
1)
\ is tweede schijf met alles behalve instalatie windows en program.2)rapporten heb ik geupdated naar 8.1 maar in help info staat 710,in helpstaat invoegtoep. geinstaleerd 8.01 ?
3)ik gebruik nu chrome en ei maar verleden week gebruikte in nog versie 7 en alles werkte perfect
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
09 mrt 2020 09:53
Rudy,
Als Aldfaer een rapport niet vindt betekent dit dat het rapport niet op de locatie staat zoals in de instellingen vermeld. Controleer de locatie.
1. Daar is miets mis mee, als Aldfaer programma daar neir staan - referentie uw instellingen.
2. volgens uw bijlagen zijn de rapporten niet up to date. Lees punt 2 van Han opnieuw.
3. nieuwe versies kunnen wijzigingen inhouden, dus pas punt 3 van Han toe, of minstens controleren, zoals in de FAQ's beschreven.
Als Aldfaer een rapport niet vindt betekent dit dat het rapport niet op de locatie staat zoals in de instellingen vermeld. Controleer de locatie.
1. Daar is miets mis mee, als Aldfaer programma daar neir staan - referentie uw instellingen.
2. volgens uw bijlagen zijn de rapporten niet up to date. Lees punt 2 van Han opnieuw.
3. nieuwe versies kunnen wijzigingen inhouden, dus pas punt 3 van Han toe, of minstens controleren, zoals in de FAQ's beschreven.
- Colpaert Rudy
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 mrt 2020 11:36
Beste,
Ik heb alles van uw beiden opmerkingen gecheckt en uitgetest maar het blijft het zelfde probleem:
op 3 verschillende locatie's in werkbalk help staan 3 verschillende rapportversienrs nml: 7.01 ,8 en 8.01 !!
Ik ga dus aldfaer8.01 eraf gooien en trachten terug keren tot versie Aldfaer 7,die werkte perfect.
Ik heb alles van uw beiden opmerkingen gecheckt en uitgetest maar het blijft het zelfde probleem:
op 3 verschillende locatie's in werkbalk help staan 3 verschillende rapportversienrs nml: 7.01 ,8 en 8.01 !!
Ik ga dus aldfaer8.01 eraf gooien en trachten terug keren tot versie Aldfaer 7,die werkte perfect.
- Han Kortekaas
-
09 mrt 2020 11:41
Ik zou eerder een teamviewer sessie aanvragen want uw installatie deugt niet.
- Han Kortekaas
-
09 mrt 2020 12:13
Rudy,
zie voor een sessie wat is Teamviewer en klik aan de linkerzijde op mijn naam voor het emailadres om contact buiten dit forum te maken.
zie voor een sessie wat is Teamviewer en klik aan de linkerzijde op mijn naam voor het emailadres om contact buiten dit forum te maken.