Werken met Aldfaer op een USB

Lees meer

stamboom overzetten naar externe schijf

04 mrt 2020 16:14
Ik heb een stamboom met zo'n 2880 namen en die wil ik graag kopiëren naar een externe schijf voor het geval dat er iets mis gaat met mijn laptop en ik alle gegevens kwijt ben. Maar ik weet niet meer hoe ik dat moet doen want ik heb die stamboom ooit (lang terug) wel op de externe schijf gekregen. Kan iemand mij vertellen hoe het moet? Heel graag dan. Gr. Joop Boumans

Lees meer

Re: stamboom overzetten naar externe schijf

04 mrt 2020 16:52
U gaat met de verkenner naar Documents\Aldfaer\Stambomen waar u uw stamboom ziet staan. U verbindt een USB stick in de PC (of die externe schijf). Klik op het stamboombestand naam.aldf met uw rechtermuis en kies kopieer; daarna gaat u naar die USB stick, klik daar op en met de rechtermuis kiest u voor 'plakken'.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joop Boumans

Lees meer

04 mrt 2020 17:14
U kunt ook kiezen om de automatische veiligheidskopiën en de eventuele handmatige (al dan niet) met materiaal naar het externe medium te schrijven.
Daarbij is het wel aan te bevelen om dat externe medium een vaste schifletter toe te kennen. Hoe? Zie: www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20Drive%20Letter.pdf
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joop Boumans

Lees meer

11 nov 2023 10:56
Goede dag,

Ik ben al weken bezig om het voor elkaar te krijgen om met Aldfaer vanuit mijn externe schijf te werken. Sinds die nieuwste versie lukt dat niet meer. Ik heb het advies van Han Kortekaas opgevolgd en dat lukte ook niet ( .U gaat met de verkenner naar Documents\Aldfaer\Stambomen waar u uw stamboom ziet staan. U verbindt een USB stick in de PC (of die externe schijf). Klik op het stamboombestand naam.aldf met uw rechtermuis en kies kopieer; daarna gaat u naar die USB stick, klik daar op en met de rechtermuis kiest u voor 'plakken' ) Ik heb toen al mijn bestanden opgezocht via de externe schijf in C en D in Aldfaer en het lukte niet om het op te slaan in D. De link naar de pdf van Ruud de Ruiter opent ook niet. ( www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20Drive%20Letter.pdf ) Kan iemand mij misschien online helpen? Mvg. Marjolijn Flobbe.

Lees meer

Re: Werken met Aldfaer op een USB

11 nov 2023 11:19
Marjolijn,
u heeft in een oud artikel een nieuwe oproep geplaatst. Het overzetten van een stamboombestand naar een externe schijf werd gedaan vanuit veiligheidsaspecten. Uw vraag gaat veel verder en wel het werken met Aldfaer vanuit een USB. Althans zo neem ik aan.
Ik neem aan dat u met die USB ook bij kennissen in een andere PC wilt werken en niet afhankelijk te zijn van uw eigen PC.

Indien dit zo is kan ik wel een gerichte instructie sturen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: M. Flobbe

Lees meer

13 nov 2023 07:24
Beste Han,

Heel graag. Ik denk dat ik de instellingen moet veranderen naar D maar weet hoe hoe en ben bang dat ik het fout doe en het dan nog ingewikkelder wordt. Sorry voor mijn late reactie, ik had geen mail ontvangen dat er een reactie was gekomen. Mvg.

Lees meer

13 nov 2023 08:26 - 13 nov 2023 09:06
Marjolijn
Mijn webste bestaat niet meer
De procedure drive letter is te vinden op diverse plaatsen op internet, naar ik meen te weten zelfs via de help functie van de parameters Windows

Stuur mij een mail en ik stuur je de procedure(s) want ze zijn te groot voor dit forum
Laatst bewerkt 13 nov 2023 09:06 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

13 nov 2023 11:09 - 13 nov 2023 11:14
Ik heb een mail gestuurd. Mvg. Marjolijn
Laatst bewerkt 13 nov 2023 11:14 door M. Flobbe. Reden: ik kon de mail niet vinden, inmiddels gevonden.

Lees meer

13 nov 2023 18:37
Informatie verstuurd

Lees meer

13 nov 2023 22:30 - 14 nov 2023 09:41
Laatst bewerkt 14 nov 2023 09:41 door Han Kortekaas.

Lees meer

14 nov 2023 13:36
Ik kan geen mail beantwoorden, dat wordt terug gestuurd als spam? Hoe komen we in contact? Ik zou heel blij zijn als je mij zou willen helpen. Het is mij niet gelukt om het op te lossen. Mvg. Marjolijn.

Lees meer

14 nov 2023 16:09 - 14 nov 2023 16:09
Marjolijn,

Stuur mij een mail naar mijn adres dat te vinden is door klik op 'Lees meer' (linkse kolom) en vervolgens het zwarte envelopje.
Laatst bewerkt 14 nov 2023 16:09 door JayCee.

Gemaakt door Kunena