- Bedankjes 0
Verwanten
- WILLE Roland
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Verwanten
02 mrt 2020 10:40
Ik heb een vraag waar ik nog niets op gevonden heb.
Als men bv. de oudste persoon als referentiepersoon opgeeft kan men alle afstammelingen & verwanten in groene kleur op het scherm zichtbaar maken. Is er ook een mogelijkheid om te weten hoeveel personen dan ( groen ) vermeld worden, aantal ?
Dank voor aandacht en eventuele tips.
Wille R.
Als men bv. de oudste persoon als referentiepersoon opgeeft kan men alle afstammelingen & verwanten in groene kleur op het scherm zichtbaar maken. Is er ook een mogelijkheid om te weten hoeveel personen dan ( groen ) vermeld worden, aantal ?
Dank voor aandacht en eventuele tips.
Wille R.
- Ruud de Ruiter
-
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WILLE Roland
- WILLE Roland
- Auteur
Re: Verwanten
02 mrt 2020 16:57
Heb groep aangemaakt met oudste persoon ( referentiepersoon ) met aantal kinderen groter dan 1, krijg al zijn kinderen, heb diverse andere mogelijkheden toegevoegd, zonder gewenst resultaat.
Heb al een 20-tal ( andere ) groepen die perfect weergeven wat ik vraag dus ?
Zal nog verder zoeken - testen.
Bedankt
Heb al een 20-tal ( andere ) groepen die perfect weergeven wat ik vraag dus ?
Zal nog verder zoeken - testen.
Bedankt
- Han Kortekaas
-
02 mrt 2020 17:15
Willie,
als u een Groep aanmaakt met de oudste proband in het hoofdvenster en u klikt daarna op Nageslacht als selectie, dan moet u een perfect overzicht krijgen met weergave van het aantal personen.
als u een Groep aanmaakt met de oudste proband in het hoofdvenster en u klikt daarna op Nageslacht als selectie, dan moet u een perfect overzicht krijgen met weergave van het aantal personen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WILLE Roland
- WILLE Roland
- Auteur
02 mrt 2020 20:40
Dag Han,
Dank voor uw reactie, maar denk dat ik al een ' oplossing ' heb. Als ik hoofdpersoon in hoofdvenster plaats en klik op 'Verwanten' bekom ik eveneens een lijst met alleen 'groen gemerkte' personen - nakomelingen. Had ooit al eens de opmerking / vraag gesteld om het 'getal' van verwanten terug weer te geven ( was ooit even weg ) dit is hersteld. Heb even getest met een recent persoon en alle verwanten in lijn werden vermeld.
Toch dank voor uw antwoord, met vriendelijk groeten,
Wille R.
Dank voor uw reactie, maar denk dat ik al een ' oplossing ' heb. Als ik hoofdpersoon in hoofdvenster plaats en klik op 'Verwanten' bekom ik eveneens een lijst met alleen 'groen gemerkte' personen - nakomelingen. Had ooit al eens de opmerking / vraag gesteld om het 'getal' van verwanten terug weer te geven ( was ooit even weg ) dit is hersteld. Heb even getest met een recent persoon en alle verwanten in lijn werden vermeld.
Toch dank voor uw antwoord, met vriendelijk groeten,
Wille R.