- Bedankjes 1024
importeren gedcombestand stopt op regel 571447. Hoe dit op te lossen?
- Bert Groeneveld
- Auteur
importeren gedcombestand stopt op regel 571447. Hoe dit op te lossen?
01 mrt 2020 14:17
Bij het importeren van een gedcombestand in een geheel nieuw aldfaer bestand stopt het importeren bij regel 571447 en gaat vervolgens niet verder. Aangegeven wordt dat er te weinig geheugen is.
Hoe is dit op te lossen?
Hoe is dit op te lossen?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: importeren gedcombestand stopt op regel 571447. Hoe dit op te lossen?
01 mrt 2020 14:36
Alvast proberen met de overbodige geopende programma's te sluiten, ook de browser. Afhankelijk van de grootte van het bestand kan het even duren.
- Bert Groeneveld
- Auteur
01 mrt 2020 14:56
Biedt helaas geen soulaas.....
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
01 mrt 2020 15:23Is dat zo? Ter controle: rechtsklik op de schijf waarnaar wegegschreven wordt > Eigenschappen > Beschikbaar.Bert Groeneveld schreef : Aangegeven wordt dat er te weinig geheugen is.
- Bert Groeneveld
- Auteur
01 mrt 2020 17:46
Even vraag: waar zie ik waar aldfaer bestanden weggeschreven worden? Het programma heb ik gewoon op C: staan waar nog 730 Gb ruimte is, dus dat moet toch volstaan
- Bert Groeneveld
- Auteur
01 mrt 2020 19:01
Ik heb al gezien waar het wordt weggeschreven op C: Daar is nog genoeg ruimte (zie boven). Ik wil 2 stambomen samenvoegen in een nieuwe. Eén gaat goed maar bij de andere geeft ie dus die foutmelding zoals ik die hiervoor heb aangegeven. Hoe kan dat?
- Han Kortekaas
-
01 mrt 2020 23:27
Het heeft vooreerst ook te maken met de beschikbare RAM geheugen. Het kan zijn dat die gedcom dermate veel info heeft in te lezen dan wel te verwerken met eventuele foutboodschappen dat er onvoldoende werkgeheugen is.
- Bert Groeneveld
- Auteur
08 mrt 2020 17:33
Dank voor de hulp. Door bij Gedcom exporteren het "materiaal-" en "notitieveld" niet aan te vinken, werkt het allemaal wel. Is dus een kwestie van omvang van het bestand en een geheugenkwestie. Dus t.a.v. de genealogische gegevens ben ik wel geholpen maar al die info in die velden ben ik dus "kwijt" in mijn nieuwe stamboom. Het roept wel een vervolgvraag op nl. hoe bewaar ik nu die originele stamboom met al die informatie. Is de enige oplossing mijn interne geheugen van 8 GB vergroten of is het mogelijk een stamboom op te knippen om hetm vervolgens dus in te kunnen lezen in een andere stamboom?
- Ruud de Ruiter
-
08 mrt 2020 18:41
Wat te denken van een handmatige v-kopie met materiaal ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Groeneveld
- Han Kortekaas
-
08 mrt 2020 18:44
U stelt uw stamboom nooit veilig met een gedcom bestand. Een gedcom bestand dient voor communicatiedoeleinden met een ander genealogisch programma of exporteren naar een ander Aldfaer bestand. Voor veiligheidsdoeleinden hoeft u alleen maar in de Extra -> Instellingen - Veiligheidskopieën een vink te zetten bij automatisch bij afsluiten.
Als u super veilig wilt zijn dan kopieëert u periodiek zo'n veiligheidskopie naar een extern medium.
Als u super veilig wilt zijn dan kopieëert u periodiek zo'n veiligheidskopie naar een extern medium.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Groeneveld
- Bert Groeneveld
- Auteur
08 mrt 2020 18:52
Dank voor de hulp!