- Bedankjes 0
Kinderen aan ouders koppelen creëert dubbele records
- Van Wassenhove Jan
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Kinderen aan ouders koppelen creëert dubbele records
29 feb 2020 15:51
Wanneer ik een kind aan een vader of moeder koppel (vertrekkend uit de persoon van het kind) levert dit meestal de creatie van een tweede record op naam van het kind. In de eerste record is er geen koppeling met de ouder. In de tweede record wel. Maar daar zie je de andere gezinsleden niet verschijnen.
Dit gebeurt ook wanneer je aan een ouder een biologisch kind wil koppelen.
Wat doe ik verkeerd?
Dit gebeurt ook wanneer je aan een ouder een biologisch kind wil koppelen.
Wat doe ik verkeerd?
- Ruud de Ruiter
-
Re: Kinderen aan ouders koppelen creëert dubbele records
29 feb 2020 17:53
U zoekt niet de ouder in de lijst van het koppelvester maar genereert opnieuw een ouder
Vindt de ouder in de getoonde lijst en klik die aan gevolgt door Kies uit lijst en OK
Vindt de ouder in de getoonde lijst en klik die aan gevolgt door Kies uit lijst en OK
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Van Wassenhove Jan
- Van Wassenhove Jan
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
29 feb 2020 18:36
Ik sta in het venster van het kind. Ik ga daar naar de rubriek ouder toevoegen. Klik rechter muis. Krijg venster "ouder koppelen". Typ de naam van de vader. Zie de vader (in gekleurde balk)staan in de lijst die verschenen is.
Klik op toevoegen. Krijg geen mogelijkheid zijn gehuwde echtgenote toe te voegen. Zie de koppeling in het venster van het kind. Zie geen andere familieleden.
Controleer in de personenlijst en zie 2 records van het kind en twee records van de vader: 1x met al zijn vorige gegevens en eenmaal zonder geboortedatum en zonder zijn echtgenote en vorige kinderen. Maar wel met het laatst gekoppelde kind.
Klik op toevoegen. Krijg geen mogelijkheid zijn gehuwde echtgenote toe te voegen. Zie de koppeling in het venster van het kind. Zie geen andere familieleden.
Controleer in de personenlijst en zie 2 records van het kind en twee records van de vader: 1x met al zijn vorige gegevens en eenmaal zonder geboortedatum en zonder zijn echtgenote en vorige kinderen. Maar wel met het laatst gekoppelde kind.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
29 feb 2020 18:52 - 29 feb 2020 18:53
Jan,
Verwijder de ouders van het kind en het dubbele kind.
Plaats het kind in hoofdvenster > rechts klik op ouders balk > vader koppelen > zoek de vader in de lijst > indien niet in de lijst vul hem dan in. Als hij in de lijst voorkomt selecteer hem in de lijst > klik op knop 'Kies uit lijst; hierdoor wordt hij automatisch ingevuld > OK. Doe hetzelfde met de moeder. Vervolgens vader of moeder in hoofdvenster plaatsen > Partner koppelen > kies de partner uit de lijst en klik op knop 4Kies uit de lijst > bepaal in de uitvalmenu biven welke relatie de ouders hebben > OK.
Verwijder de ouders van het kind en het dubbele kind.
Plaats het kind in hoofdvenster > rechts klik op ouders balk > vader koppelen > zoek de vader in de lijst > indien niet in de lijst vul hem dan in. Als hij in de lijst voorkomt selecteer hem in de lijst > klik op knop 'Kies uit lijst; hierdoor wordt hij automatisch ingevuld > OK. Doe hetzelfde met de moeder. Vervolgens vader of moeder in hoofdvenster plaatsen > Partner koppelen > kies de partner uit de lijst en klik op knop 4Kies uit de lijst > bepaal in de uitvalmenu biven welke relatie de ouders hebben > OK.
Laatst bewerkt 29 feb 2020 18:53 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Van Wassenhove Jan