Converteren van oudere versies

Lees meer

Converteren van oudere versies

29 feb 2020 12:57
Ik zit met een paar oudere versies die ik kennelijk moet converteren middels gedcom of de instructies in www.aldfaer.net .
Middels Gedcom is me niet duidelijk, want ik kan de nog niet geconverteerde bestanden niet openen, omdat ze nog niet geconverteerd zijn. Hoe kan ik ze dan openen om er een gedcom-file van te maken?

Via aldfaer.net is me ook niet duidelijk; houdt dit in, dat ik dan (naast versie 8) ook versie 7.2 moet installeren? Zo ja: hoe krijg ik ze dan geconverteerd?
Hopelijk kunt U mij op het juiste spoor zetten.
Bij voorbaat dank.
Leen

Lees meer

Re: Converteren van oudere versies

29 feb 2020 14:08
Leen,
Bestanden vanaf v.6.2 gemaakt kunt u rechtreeks openen in v.8 waarbij de conversie automatisch zal gebeuren. Vroegere versies dienen eerst stapsgewijs naar 6.2 geconverteerd worden.
Gedcom exporteren met de oorspronkelijke versie van het bestand.

Lees meer

29 feb 2020 16:04
Dank voor het snelle antwoord. Ik weet zo niet onder welke versie dit bestand gemaakt is, maar het wordt niet automatisch geconverteerd.
Het staat wel in mijn lijst met Aldfaer bestanden, maar hoe maak ik daar een Gedcom-bestand van. Als ik daarna op de "Openen"-knop van Aldfaer klik, kan ik een gedcom bestand importeren. Ik neem aan, dat de rest dan wel zal volgen maar de hamvraag voor mij is, hoe kan ik van zo'n oud bestand een Gedcom-bestand maken.
Hopelijk is mijn vraag duidelijk. Ik hoor het graag.
Prettig week-end!
Leen

• Francke

29 feb 2020 16:35
@JayCee,
mij lukt het niet om een 6.2 stamboom rechtstreeks in Aldfaer versie 8 te openen, het moet echt via versie 7.2, zie onderstaande melding:

[img

Lees meer

29 feb 2020 18:03
Leen, JayCee en Francke

Aldfaer heeft in de loop der tijd verschillende bestandsconfiguraties gebruikt.
Versie 6.xx kan definitief NIET direct naar versie 8.0 worden omgezet
Zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20versie.pdf

Als er gebruikers zijn die niet de oudere Aldfaer versies beschikbaar hebben (hoewel altijd op te halen bij www.aldfaer.net ) of huiverig zijn deze instructie te voklgen, kunnen zij mij het/de betreffende *.ald of *.aldf bestand(en) naar mij toe sturen opdat ik voor hen de conversie uitvoer

Lees meer

29 feb 2020 20:22
Francke schreef : @JayCee,
mij lukt het niet om een 6.2 stamboom rechtstreeks in Aldfaer versie 8 te openen, het moet echt via versie 7.2,
Inderdaad, mijn fout.

Lees meer

01 mrt 2020 14:45
Mede door jullie suggesties en wat hoofdbrekend speurwerk mijnerzijds is het me toch gelukt de oudere bestanden alsnog te converteren.
Het werkt weer als vanouds.
Mijn hartelijke dank.

Leen

Gemaakt door Kunena