uitvoeren van alle rapporten blijven steken

• Adri Seidel
  • Auteur

uitvoeren van alle rapporten blijven steken

29 feb 2020 09:25
Bij het indrukken om een rapport te genereren krijg ik een pop-up met de mededeling: bezig met het genereren en dan blijft hij steken. (dit gebeurd overigens voor alle 5 de rapport opdrachten. Beide Kwartierstaten; beide Parentelen en Persoonskaart.)
als ik daarna op OK druk dan verdwijnt de pop-up en gebeurt er niks, als ik op details druk (ernaast) dan krijg ik talrijke waarschuwingen te zien.

Lees meer

Re: uitvoeren van alle rapporten blijven steken

29 feb 2020 10:21 - 29 feb 2020 10:26
Heeft u een standaardinstallatie uitgevoerd zoals op dit bericht ?
Probeer dan eerst met het Aldfaer op te starten als Administrator. Hoe? klik rechts op starticoon > uitvoeren als Administrator. Test de rapporten.
Is in de instellingen de online diensten MyHeritage aangevinkt? Zo ja, uitvinken.
Is OneDrive geactiveerd en zijn de Aldfaermappen gekoppeld? Zo ja, Alle Aldfaermappen ontkoppelen behalve de map veiligheidskopieën en materiaal mogen eventueel gekoppeld blijven.
Heeft u een in de achtergrond draaiende backup-programma? Zo ja, uitschakelen en rapporten opnieuw testen.
Laatst bewerkt 29 feb 2020 10:26 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Adri Seidel

• Adri Seidel
  • Auteur

29 feb 2020 11:05
Dank je, Gisteravond draaide alles nog goed en vanmorgen toen ik een kleine aanvulling wilde doen heb ik eerst (nadat Aldfaer was opgestart) alleen een upgrade naar 8.0 gedaan >> daarna de kleine aanvulling gedaan van 1 persoon en toen ik daarna de kwartierstaat (grafisch)even hiervan wilde zien is het gedonder(sorry )eigenlijk begonnen. jou aanbevelingen heb ik geprint en zal ik deze week met mijn zoon doornemen die is ICT'er.

Lees meer

29 feb 2020 14:30
Start Aldfaer als Administrator op. Hoe, rechtse klik op het starticoon > uitvoeren als Administrator. Probeer vervolgens de rapporten opnieuw.

• Adri Seidel
  • Auteur

29 feb 2020 15:58
Heb nu Aldfaer opgestart als administrator >> ik zie dat de naam die ik heb toegevoegd er nog wel keurig instaat,als ik nu op rapport 'kwartierstaat grafisch' druk zie ik direkt de pop-up verschijnen zie onderstaande foto:

in onderstaande foto heb ik de popup even uitgesneden zodat de vermelding erin te lezen is:

groene balk bovenin is bij het verschijnen van de pop-up direkt al vol, loopt dus niet vol !!!

Bijlagen:

Lees meer

29 feb 2020 16:01 - 29 feb 2020 16:02
Adri,

Volg de aanwijzingen in dit bericht . Ga daarna naar Help -> Versiebeheer Aldfaer..., klik links boven op het derde item, Aldfaer-rapporten en dan links onder op Bijwerken. Daarna zou je weer rapporten moeten kunnen maken.

Paul
Laatst bewerkt 29 feb 2020 16:02 door Paul Kallenberg.

• Adri Seidel
  • Auteur

29 feb 2020 16:56
Lees net je bericht maar moet nu "uit eten" :-))
Ga er morgenvroeg direkt mee aan de gang, eventueel rij ik nog even naar mijn zoon.
je hoort nog van mij.

Adri

• Adri Seidel
  • Auteur

01 mrt 2020 08:52
Goedemorgen Paul, Ik heb je instructies opgevolgd die je in de link schrijft:

Daarna schreef je: Ga daarna naar Help -> Versiebeheer Aldfaer..., klik links boven op het derde item, Aldfaer-rapporten en dan links onder op Bijwerken.
Nou ben ik een 68 jarige Computer-Dummy, maar waar vind ik: Ga daarna naar Help -> Versiebeheer Aldfaer moet ik dan eerst weer het Aldfaer programma openen en hier je verdere instructies opvolgen???
p.s. ik zie mijn zoon pas a.s donderdag om mij te helpen.

Bijlagen:

Lees meer

01 mrt 2020 09:22
Adri,

Ja, je moet Aldfaer openen en daarin naar Help -> Versiebeheer Aldfaer...

Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Adri Seidel

• Adri Seidel
  • Auteur

01 mrt 2020 10:21
Geweldig Paul,>>>>> hij doet het weer.
Ik weet niet waar je woont maar je moet waarschijnlijke mijn vreugdekreet uit Assen
net hebben kunnen horen.

groetjes en bedankt Adri

Gemaakt door Kunena