Dubbelingen

• Ronald Veuger
  • Auteur

Dubbelingen

27 feb 2020 20:41
Hallo allemaal,

Ik heb in mijn stamboom een echtpaar waarvan beide echtelieden uiterst link in het scherm 2x vermeld staan terwijl ze in de lijst Personen toch maar één keer vermeld staan. Als ik de vrouw één keer wil ontkoppelen van de man, dan krijg ik de mededeling te zien: "Er zijn kinderen aan deze relatie gekoppeld. Verwijderen niet mogelijk."

Wie heeft een geheime tip!

Ronald

Lees meer

Re: Dubbelingen

27 feb 2020 21:42
U moet de kinderen ontkoppelen van een van de ouders; u zult waarschijnlijk zien dat de echtelieden twee keer getrouwd zijn of geen relatie met elkaar hebben.

• Ronald Veuger
  • Auteur

28 feb 2020 09:31
Het blijkt dat de ene relatie tussen de twee echtelieden 'Geen relatie' was, en de andere 'Huwelijk. Ontkoppelen van één ouder leidde tot een grote janboel. Ik heb de kinderen eerst van de moeder ontkoppeld en toen van de vader. Daarna heb ik de moeder met het kenmerk 'Geen relatie' van haar partner ontkoppeld. Toen waren de twee alleen nog maar getrouwd. Daarna heb ik de kinderen stuk voor stuk weer aan de ouders gekoppeld. Nu is de boel weer schoon.

Zeer bedankt voor de moeite!

Lees meer

28 feb 2020 09:41
Advies is om Stamboom -> Controleer gegevens te draaien want u heeft wellicht nog meer als deze (koppel)fout waardoor de relatiekode niet uniek is o.i.d.

• Ronald Veuger
  • Auteur

28 feb 2020 09:49
Heb ik net gedaan. Er bleken toch twee personen twee keer in de database te zitten. Bedankt voor de tip!

Lees meer

28 feb 2020 10:03
Waar ik ook op doelde is bij Controleer gegevens de instelling 'fouten in data base".

• Ronald Veuger
  • Auteur

28 feb 2020 10:05
Ook gedaan. Geen fouten ontdekt.

Gemaakt door Kunena