update

Lees meer

update

27 feb 2020 12:06
Werk op een PC met versie 8.0 met stamboom A
Gaat prima.
Op een ¨afgestofte laptop" heb ik nog een behoorlijk bestand van Stamboom B in versie 6.0 .
Die wil ik onderbrengen / overzetten op mijn PC onder versie 8.0.
Wat is de veiligste route? Met gedcom of eerste updaten op mijn laptop van 6 naar 8

Lees meer

Re: update

27 feb 2020 12:20
Met het bestand onder versie 6 op de oude LT zou ik zelf daar eert een gedcom van maken; de gedcom op een USB stick overbrengen naar de PC met versie 8 en daar dan inlezen in een apart bestand.

Ik zou dan ook nog een stap verder gaan om die twee stambomen samen te voegen, maar let dan op dubbelen.

Lees meer

27 feb 2020 14:27
Beste Han,
Dank voor je snelle reactie.
Uitgevoerd en gelukt
Zie nog niet echt het voordeel om de twee stambomen samen te voegen.
Nu kan ik ze beide bereiken onder de tab stambomen en verder verwerken in aparte mappen
Groet.
Hans

Lees meer

27 feb 2020 14:33
Hans, met twee of meer aparte stamboombestanden heb je ten eerste dubbel beheer qua instellingen enz en ten tweede , als er onderlinge relaties zijn dat die in alle stambomen bijgewerkt moeten worden.

Als je alles in één stamboombestand aanbrengt dan heb je dus niet te maken met dubbel invoeren en enkelvoudige beheer. Het samenvoegen van verschillende families maakt voor het rapportage model toch niets uit want er is altijd een voor- nageslacht samenstelling van personen. En dan worden toch alleen de gekoppelde personen getoond.

Lees meer

27 feb 2020 15:53
Snap ik, maar ik lees ook dat het gevaar van dubbele personen op de loer ligt.
Niettemin denk ik er nog even over na. De twee stambomen hebben bijzonder weinig raakvlakken.
En slechts een handvol personen komen in beide voor.
Dank voor je advies en groet.
Hans

Lees meer

27 feb 2020 18:22
Het principe van één enkel bestand is de beste werkwijze.

Desondanks:
Overweeg om die "handvol" personen in beide bestanden een sprekende kleur toe te kennen (maar niet rood).Bv paars.
Zodra je dan in stamboom 1 een mutatie op een dergelijk persoon uitvoert, zie je direct in de personenlijst dat je dat ook in bestand 2 moet uitvoeren (en omgekeerd)

En/of in bestand 2 een unieke code (b.v. import2) als voorbereiding op een eventueel later besluit om toch samen te voegen. Dat geeft dan aan welke "dubbele" van het geïmporteerde bestand komt.

Gemaakt door Kunena