Unable to write to C:\Aldfaer\Aldfaer.iniprogram

• Jan De Smet
  • Auteur

Unable to write to C:\Aldfaer\Aldfaer.iniprogram

25 feb 2020 17:10
Ik probeer al een tijdje Aldfaer op mijn laptop te installeren (Windows 10). Dat lukt. Ik importeer een ged.com stamboom, werk er een tijdje mee. Sla alles op, neem een veiligheidskopie en sluit af.

Als ik daarna Aldfaer weer tracht op te starten krijg ik de melding Unable to write to C:\Aldfaer\Aldfaer.iniprogram.

Ik heb het programma al ge-uninstalleerd, ik heb alle Aldfaer bestanden die ik via bestanden - zoeken kon vinden verwijderd. Alles opnieuw geïnstalleerd en iedere keer herhaalt het probleem zich.

Ik heb versie 7 geprobeerd, versie 8 geprobeerd.

En ja, Aldfaer staat onder C:\Aldfaer.

Ik word stilaan wanhopig.

Lees meer

Re: Unable to write to C:\Aldfaer\Aldfaer.iniprogram

25 feb 2020 17:47
Staat het bestand Aldfaer.iniprogram ook in C:\Aldfaer? Zo ja, sluit Aldfaer en hernoem de twee bestanden Aldfaer.ini en Aldfaer.iniprogram. Open Aldfaer opnieuw en test nogmaals.

• Jan De Smet
  • Auteur

26 feb 2020 09:08
Sorry, maar wat bedoel je eigenlijk met hernoem de twee bestanden Aldfaer.ini en Aldfaer.iniprogram?
Bedoel je dat ik ze een andere naam moet geven?

Lees meer

26 feb 2020 09:27
Jan,
Geen sorry nodig.
Geef de bestanden bv de naam Aldfaer_old.ini en Aldfaer_old.iniprogram.
Wanneer Aldfaer opstart worden nieuwe bestandjes aangemaakt. Deze bestanden houden uw instellingen in. Indien de methode het probleem niet oplost kan teruggegaan worden naar de originele bestanden door de hernoeming ongedaan te maken zodat uw instellingen niet verloren gaan. Wordt het probleem wel opgelost dan kunnen de hernoemde bestanden verwijderd worden waardoor de instellingen opnieuw moeten aangepast worden.

• Jan De Smet
  • Auteur

26 feb 2020 09:47
Ik heb dit geprobeerd. Maar nu krijg ik direct het scherm met Unable to write to C:\Aldfaer\Aldfaer.iniprogram daar waar ik anders Aldfaer zie openen en daarop dan het scherm verschijnt.

Lees meer

26 feb 2020 09:57
als u in C:\Aldfaer met de rechtermuis op Aldfaer.exe klikt dan kunt u de eigenschappen zien. Wordt Aldfaer dan wel als Administrator uitgevoerd?

• Jan De Smet
  • Auteur

26 feb 2020 10:09
Ja er staat 'Als administrator uitvoeren'

• Jan De Smet
  • Auteur

26 feb 2020 10:25
Als ik dat 'Als administrator uitvoeren' aanklik, dan start Aldfaer zonder problemen op. Mogelijks heeft dit iets te maken met het feit dat ik dit programma op een laptop van het werk wil installeren en heb ik geen administratorrechten.

Lees meer

26 feb 2020 10:43 - 26 feb 2020 10:43
Jan,
Goed dat het is opgelost maar toch even dit ter zijde.
Uit ervaring (van vroeger toen ik nog werkte)bewaar uw veiligheidskopieën en materiaal op een externe opslag voor het geval de IT'er vd firma de pc's zou updaten/upgraden en alles wat er niet thuis hoort zou verwijderen.
Laatst bewerkt 26 feb 2020 10:43 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jan De Smet

Gemaakt door Kunena