Gebruik van de knoppen in het hoofdvenster

• Maartje J. Volbeda
  • Auteur

Gebruik van de knoppen in het hoofdvenster

24 feb 2020 14:07
zojuist heb ik Aldfaer gedownload. Nog nooit mee gewerkt. Ik loop bij de eerste knop al vast. Onbekendheid denk ik. Als ik op de meest linkse knop klik begrijp ik niet wat er bedoeld wordt in het venster wat verschijnt. Boven het venster staat "Geef locatie voor de bestande" en daaronder staan er twee categorieën, nl "stamboombestand" en "materiaal". Is het misschien de bedoeling dat ik op mijn laptop mappen aan maak waar ik mijn documenten moet gaan opslaan? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Lees meer

Re: Gebruik van de knoppen in het hoofdvenster

24 feb 2020 14:17 - 24 feb 2020 14:17
Maartje,
als de installatie goed is verlopen heeft Aldfaer de nodige mappenzelf aaangemaakt in C:\Gebruikeruwnaam\Documenten\Aldfaer\Stambomen en nog 4 anderen waaronder ook Materiaal en veiligheidskopieën.
Als je met de muis op een knop blijft staan verschijnt een hint met de functie van deze knop.
Bij beëindiging vande installatie stond links boven mogelijk een klein venstertje. Dat mag je u sluiten.
Klik in de menu op Help > Documentatie daarna in de linker kolom van het venster op de tab 'Content'. In de lijst staat een paragraaf 'Stap voor stap'. Ga daarin lezen hoe je kan aanvangen met je stamboom.
Met al je vragen kan je op dit forum terecht.
Laatst bewerkt 24 feb 2020 14:17 door JayCee.

Gemaakt door Kunena