- Bedankjes 0
Opslaan Aldfaer bestanden in Google Drive
- Jos Wouters
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Opslaan Aldfaer bestanden in Google Drive
22 feb 2020 18:31
Ik ben een beginnende gebruiker van Aldfaer en werkt met Google drive voor de opslag van mijn gegevens. Vanaf ik een upgrade heb gedaan naar versie 8.0 ben ik met volgend probleem geconfronteerd (toeval?) :
Bij het openen van het Aldfaer 8.0 programma wordt er in de Aldfaer map volgende map aangemaakt :
"_0xADFAE350_Stamboom Jos Wouters". Hierin komt een bestand genaamd HK zonder extentie en met 0 records dat niet kan upgeload worden naar Google drive en geeft na geruime tijd proberen een upload foutmelding.
Bij het aanmaken/tonen van een rapport naar een test "ttt" bestand komen de meldingen :
Het bestand
\Mijn Google Drive\Aldfaer\Rapportuitvoer\1582391696\ttt.html wordt door een ander proces gebruikt.
Schakel automatische backup- en synchronisatieprocessen uit voor de map
\Mijn Google Drive\Aldfaer\Rapportuitvoer\
Als het Google drive synchronisatieproces wordt uitgeschakeld werken de rapporten wel. Dit wil ik voorkomen en zou graag weten hoe en waarom dat HK bestand niet wordt upgeload of waar dit voor nodig is. Verwijderen gaat niet gezien het pas wordt aangemaakt bij het opstarten en verdwijnt bij afsluiten.
Graag een antwoord, met dank bij voorbaat.
Jos Wouters
Bij het openen van het Aldfaer 8.0 programma wordt er in de Aldfaer map volgende map aangemaakt :
"_0xADFAE350_Stamboom Jos Wouters". Hierin komt een bestand genaamd HK zonder extentie en met 0 records dat niet kan upgeload worden naar Google drive en geeft na geruime tijd proberen een upload foutmelding.
Bij het aanmaken/tonen van een rapport naar een test "ttt" bestand komen de meldingen :
Het bestand
\Mijn Google Drive\Aldfaer\Rapportuitvoer\1582391696\ttt.html wordt door een ander proces gebruikt.Schakel automatische backup- en synchronisatieprocessen uit voor de map
\Mijn Google Drive\Aldfaer\Rapportuitvoer\Als het Google drive synchronisatieproces wordt uitgeschakeld werken de rapporten wel. Dit wil ik voorkomen en zou graag weten hoe en waarom dat HK bestand niet wordt upgeload of waar dit voor nodig is. Verwijderen gaat niet gezien het pas wordt aangemaakt bij het opstarten en verdwijnt bij afsluiten.
Graag een antwoord, met dank bij voorbaat.
Jos Wouters
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: Opslaan Aldfaer bestanden in Google Drive
22 feb 2020 19:41Wordt die map in de Aldfaer map gemaakt of in de map met stambomen? Als het in de Aldfaer map is dan is installatie niet juist uitgevoerd. In de Aldfaer map mogen uitsluitend de programma-mappen staan.Jos Wouters schreef : Bij het openen van het Aldfaer 8.0 programma wordt er in de Aldfaer map volgende map aangemaakt...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jos Wouters
- Jos Wouters
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 feb 2020 20:25
De tijdelijke map "_0xADFAE350_Stamboom Jos Wouters" die wordt aangemaakt bij de opstart staat in de Aldfaer map samen met de mappen sjablonen, invoertoepassingen, rapporten, enz.
De installatie van Aldfaer is al opnieuw uitgevoerd met hetzelfde resultaat.
Het synchroniseren van de Aldfaer bestanden (en anderen) verloopt normaal probleemloos in de achtergrond behalve nu met het HK bestand blijft hij lange tijd synchroniseren/proberen en laat na > 10 min. een foutmelding "Kan 1 item (het HK bestand) niet synchroniseren.
Is die tijdelijke map "_0xADFAE350_Stamboom Jos Wouters" en het "HK bestand" normaal ? Ik heb er het raden naar....
Het synchroniseren van de Aldfaer bestanden (en anderen) verloopt normaal probleemloos in de achtergrond behalve nu met het HK bestand blijft hij lange tijd synchroniseren/proberen en laat na > 10 min. een foutmelding "Kan 1 item (het HK bestand) niet synchroniseren.
Is die tijdelijke map "_0xADFAE350_Stamboom Jos Wouters" en het "HK bestand" normaal ? Ik heb er het raden naar....
- Jos Wouters
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 feb 2020 20:25
De tijdelijke map "_0xADFAE350_Stamboom Jos Wouters" die wordt aangemaakt bij de opstart staat in de Aldfaer map samen met de mappen sjablonen, invoertoepassingen, rapporten, enz.
- Jos Wouters
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 feb 2020 20:26
- Paul Kallenberg
22 feb 2020 20:38
Jos,
Zowel de tijdelijke map als het bestand HK daarin zijn normaal. In Versie 7.2 van Aldfaer was dit ook al het geval.
Paul
Zowel de tijdelijke map als het bestand HK daarin zijn normaal. In Versie 7.2 van Aldfaer was dit ook al het geval.
Paul
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
22 feb 2020 21:46De locatie van de tijdelijke map is mij nog steeds niet duidelijk. Kunt u het volledige pad van deze map geven?Jos Wouters schreef : De tijdelijke map "_0xADFAE350_Stamboom Jos Wouters" die wordt aangemaakt bij de opstart staat in de Aldfaer map samen met de mappen sjablonen, invoertoepassingen, rapporten, enz.
- Han Kortekaas
-
23 feb 2020 00:56
Jos,
u gebruikt Google Drive en u heeft naar mijn smaak ten onrechte uw stamboom (het *.aldf bestand) laten synchroniseren met GoogleDrive.
Bij op starten wordt de *.aldf geunpacked in een 'verborgen'map met een aantal deelbestanden, waar u als gebruiker vooral af moet blijven. Wat er nu gebeurt als u Aldfaer afsluit is dat al die deelbestandjes worden gepacked en , als GoogleDRive daar eentje van vasthoud, e.e.a. misgaat, tot mogelijke verminking van uw stamboombestand.
Aan de hand van uw bericht kan ik niet ontcijferen of u de aanbevolen C:\Aldfaer heeft gebruikt als installatiemap.
Als u alles onder GoogleDrive heeft staan vraagt u om problemen.
Ergo; houdt de stamboom uit de GoogleDrive en plaats de stamboom gewoon op C:\user\uw naam\Documents\Aldfaer. Ook de invoegtoepassingen en rapporten; haal dat allemaal er uit. Wat u wel kunt doen is bv het Materiaal en Veiligheidskopieën naar GoogleDrive laten schrijven cq opslaan.
u gebruikt Google Drive en u heeft naar mijn smaak ten onrechte uw stamboom (het *.aldf bestand) laten synchroniseren met GoogleDrive.
Bij op starten wordt de *.aldf geunpacked in een 'verborgen'map met een aantal deelbestanden, waar u als gebruiker vooral af moet blijven. Wat er nu gebeurt als u Aldfaer afsluit is dat al die deelbestandjes worden gepacked en , als GoogleDRive daar eentje van vasthoud, e.e.a. misgaat, tot mogelijke verminking van uw stamboombestand.
Aan de hand van uw bericht kan ik niet ontcijferen of u de aanbevolen C:\Aldfaer heeft gebruikt als installatiemap.
Als u alles onder GoogleDrive heeft staan vraagt u om problemen.
Ergo; houdt de stamboom uit de GoogleDrive en plaats de stamboom gewoon op C:\user\uw naam\Documents\Aldfaer. Ook de invoegtoepassingen en rapporten; haal dat allemaal er uit. Wat u wel kunt doen is bv het Materiaal en Veiligheidskopieën naar GoogleDrive laten schrijven cq opslaan.
- Jos Wouters
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
23 feb 2020 12:52
In bijlage een screencopy van het het pad.
Waarschijnlijk zal de tijdelijke map "_0xADFAE350_Stamboom Jos Wouters" aangemaakt bij de opstart normaal zijn. Maar het HK bestand met 0 records blijft de bottleneck bij het synchroniseren in Google Drive.
Omdat ik niet altijd op dezelfde plaats met Aldfaer kan/wil werken is Google Drive een slimme oplossing. Nooit problemen gehad, ook niet in vorige versies van Aldfaer. Tot het HK spook ...
Waarschijnlijk zal de tijdelijke map "_0xADFAE350_Stamboom Jos Wouters" aangemaakt bij de opstart normaal zijn. Maar het HK bestand met 0 records blijft de bottleneck bij het synchroniseren in Google Drive.
Omdat ik niet altijd op dezelfde plaats met Aldfaer kan/wil werken is Google Drive een slimme oplossing. Nooit problemen gehad, ook niet in vorige versies van Aldfaer. Tot het HK spook ...
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
23 feb 2020 13:30 - 23 feb 2020 13:31Toch merkwaardig, zoals Paul vermeld bestond het HK bestand ook al in de vorige versie.Jos Wouters schreef : Nooit problemen gehad, ook niet in vorige versies van Aldfaer. Tot het HK spook ...
Wat ik wel opmerk in de bijlage, is dat de tijdelijke map "_0xADFAE350 in de map stambomen thuis hoort en niet in map Aldfaer, reeds vermeld in mijn vorig bericht.
Laatst bewerkt 23 feb 2020 13:31 door JayCee.
- Jos Wouters
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
23 feb 2020 14:38
Nieuwe installatie van Aldfaer gedaan from scratch in d:\Google Drive\Aldfaer. Het bestand HK komt in de tijdelijke map "_0xADFAE350_Stamboom Jos Wouters" terug te staan. Google Drive kan het bestand niet synchroniseren en blijft proberen (zie bijlage).
Ik ga terug naar een c:\Aldfaer installatie en bekijk achteraf of dit een gepaste oplossing is.
Een welgemeend dankuwel aan jullie allen.
Jos Wouters
Ik ga terug naar een c:\Aldfaer installatie en bekijk achteraf of dit een gepaste oplossing is.
Een welgemeend dankuwel aan jullie allen.
Jos Wouters
- Jos Wouters
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
23 feb 2020 14:40
Nieuwe installatie van Aldfaer gedaan from scratch in d:\Google Drive\Aldfaer. Het bestand HK komt in de tijdelijke map "_0xADFAE350_Stamboom Jos Wouters" terug te staan. Google Drive kan het bestand niet synchroniseren en blijft proberen (zie bijlage).
Een welgemeend dankuwel aan jullie voor de hulp.
Jos Wouters
Een welgemeend dankuwel aan jullie voor de hulp.
Jos Wouters