Bestand (=foto's) niet te koppelen

Lees meer

Bestand (=foto's) niet te koppelen

21 feb 2020 15:18
Ik heb ettelijke weken geen gebruik gemaakt van Aldfaer. Inmiddels werkt het systeem met versie 8.
Alle foto's die ik al gekoppeld had zijn weg. Wel zie ik op het tabblad waar ze gestaan hebben het lijntje (wat normaal onder de foto staat) wat aangeeft met pijltjes dat er meerdere foto's gekoppeld zouden zijn.
Ook nieuwe koppelingen komen niet door. Ik klik daartoe in het tabblad "persoon" met de linker muisknop en daarna rechts op het zelfde blad met de rechter muisknop. Ik krijg dan het pop-up schermpje waarin ik op "Bestand koppelen klik. Onderaan het blad kan ik dan na het kiezen van een foto op "Openen" klikken.
In het Persoonsscherm in Aldfaer Komt dan de mededeling: Kan het bestand niet tonen. Ik heb al van alles geprobeerd om het op te lossen, maar het lukt niet.Ook heb ik in de materiaallijsten de indicatie "Alleen lezen" weg gehaald.
Kunt U mij verder helpen?
Bij voorbaat dank.
Leen

Lees meer

Re: Bestand (=foto's) niet te koppelen

21 feb 2020 15:33 - 21 feb 2020 15:35
Staat het pad naar het fotomateriaal wel goed? Zie Stamboom -> Eigenschappen. Dat kan per aparte stamboombestand verschillen.
Als het wel goed staat draai dan Stamboom -> bestandscontrole en reparatie om de koppelingen te herstellen.
Laatst bewerkt 21 feb 2020 15:35 door Han Kortekaas.

Lees meer

Re: Bestand (=foto's) niet te koppelen

22 feb 2020 08:13
Dag Han,
Door een eerdere proef met een nieuw bestand was de koppeling niet goed meer. Dat bemerkte ik gisteravond laat pas.
Dus: Probleem opgelost en hartelijk dank voor je snelle reactie.
Groet,
Leen

Gemaakt door Kunena