- Bedankjes 0
opschonen?
- Rien
- Auteur
Lees minder
Lees meer
opschonen?
21 feb 2020 12:35
Goede middag,
Sinds de laatste update vraagt het programma telkens wanneer ik opnieuw opstart:
"U wordt geadviseerd Stamboom -> Bestand opschonen uit te voeren"
Als ik dat doe , zit ik vervolgens een tijd te wachten totdat dat klaar is (45000 personen in bestand). Hoort dit zo. Is dat steeds nodig?
Groet,
Rien
Sinds de laatste update vraagt het programma telkens wanneer ik opnieuw opstart:
"U wordt geadviseerd Stamboom -> Bestand opschonen uit te voeren"
Als ik dat doe , zit ik vervolgens een tijd te wachten totdat dat klaar is (45000 personen in bestand). Hoort dit zo. Is dat steeds nodig?
Groet,
Rien
- Carel Plantagie
-
Re: opschonen?
21 feb 2020 12:55
Zie bericht:
www.aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/5383-popups.html#32918
- MyHeritage uitschakelen
- Groepen bijwerken of opnieuw samenstellen
Helpt dit?
- MyHeritage uitschakelen
- Groepen bijwerken of opnieuw samenstellen
Helpt dit?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rien
- Rien
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 feb 2020 18:10
Ik heb geen groepen ingesteld. En MyHeritage uitgeschakeld. Maar toch krijg ik de melding nog.
- Paul Kallenberg
22 feb 2020 09:15
Rien,
Het gedrag zou als volgt moeten zijn. Sluit na het uitschakelen van MyHeritage Aldfaer af. Bij de volgende keer starten krijg je de melding "U wordt geadviseerd Stamboom -> Bestand opschonen uit te voeren". Voer Stamboom -> Bestand opschonen uit. Sluit Aldfaer af. Hierna zou je na opnieuw starten de melding niet meer moeten krijgen.
Paul
Het gedrag zou als volgt moeten zijn. Sluit na het uitschakelen van MyHeritage Aldfaer af. Bij de volgende keer starten krijg je de melding "U wordt geadviseerd Stamboom -> Bestand opschonen uit te voeren". Voer Stamboom -> Bestand opschonen uit. Sluit Aldfaer af. Hierna zou je na opnieuw starten de melding niet meer moeten krijgen.
Paul
- Rien
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 feb 2020 11:01
OK, klopt inderdaad. Zo krijg ik de melding niet meer.
Toch nog een vervolgvraag, want ik heb MyHeritage vaak wel aanstaan:
Als ik dan dus wel die melding krijg, dan kan ik die ook wegklikken, en dat opschonen dus niet uitvoeren. Kan dat kwaad? Kan er dan iets mis gaan?
Toch nog een vervolgvraag, want ik heb MyHeritage vaak wel aanstaan:
Als ik dan dus wel die melding krijg, dan kan ik die ook wegklikken, en dat opschonen dus niet uitvoeren. Kan dat kwaad? Kan er dan iets mis gaan?
- Paul Kallenberg
22 feb 2020 11:03
Rien,
Nee, dat kan geen kwaad. Ik raad je wel aan eens in de zoveel tijd (afhankelijk van hoe vaak je Aldfaer gebruikt b.v. eens per maand) Bestand opschonen uit te voeren.
Paul
Nee, dat kan geen kwaad. Ik raad je wel aan eens in de zoveel tijd (afhankelijk van hoe vaak je Aldfaer gebruikt b.v. eens per maand) Bestand opschonen uit te voeren.
Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rien
- Joop Boumans
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 feb 2020 14:15
Hallo ik krijg ook steeds de melding : U wordt geadviseerd stamboom->Bestand opschonen, uit te voeren. Maar ik heb nog nooit zo iets bij de hand gehad dus hoe moet ik dat doen?
En als ik mijn stamboom opstart dan gaat het cirkeltje hard trillen en de onderkant van het aldfear doet dat ook, wat moet ik daar aan doen?
En als ik mijn stamboom opstart dan gaat het cirkeltje hard trillen en de onderkant van het aldfear doet dat ook, wat moet ik daar aan doen?
- Paul Kallenberg
- Vanhouche Victor
-
24 feb 2020 10:40
Hallo Paul
Heb de methode die je beschrijft in "dit bericht" toegepast en dit werkt maar na het terug inschakelen van MY Heritage treedt de melding van opschonen terug op ! Hopelijk komt er toch nog een definitieve oplossing voor ?
Groeten
Victor
Heb de methode die je beschrijft in "dit bericht" toegepast en dit werkt maar na het terug inschakelen van MY Heritage treedt de melding van opschonen terug op ! Hopelijk komt er toch nog een definitieve oplossing voor ?
Groeten
Victor
- Han Kortekaas
-
24 feb 2020 11:12
Victor,
het best kunt u altijd, ongeacht het huidige euvel, uw MH op non-actief zetten; alleen als u iets bewust wilt opzoeken dan activeert u MH.
het best kunt u altijd, ongeacht het huidige euvel, uw MH op non-actief zetten; alleen als u iets bewust wilt opzoeken dan activeert u MH.
- Joop Boumans
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
06 mrt 2020 11:24
Ik heb mijn stambomen ook op de externe schijf gezet en nu krijg ik ,als ik die externe schijf aan sluit, ook het bericht om stamboom --.bestand opschonen uit te voeren maar hoe doe ik dat bij die externe schijf dan?