Personen verwijderen uit een groep

Lees meer

Personen verwijderen uit een groep

20 feb 2020 09:49
Hoe kan ik een persoon verwijderen uit een groep, zonder hem helemaal te verwijderen?

Lees meer

Re: Personen verwijderen uit een groep

20 feb 2020 10:00
zorg dat de persoon niet meer aan de conditie van de groep voldoet. Hij/zij wordt dan automatisch uit de groep verwijderd

Lees meer

20 feb 2020 23:30
Dat is in mijn geval niet mogelijk op eenvoudige wijze.
Ik gebruik de groep waarschijnlijk op een heel andere manier dan de gronden waarop deze oplossing is gebaseerd.
Jammer.

Lees meer

20 feb 2020 23:46
Er zijn een paar soorten groepen;
1 een Groep samengesteld door personen met de hand toe te voegen aan een groep
2.een Groep samengesteld door een formule

ad 1; ga naar Tonen -> Groepen - selecteer de Groep > Eigenschappen en verwijder dan de individu
ad 2: idem als 1 en wijzig de definitie of zorg dat de persoon niet meer aan de conditie voldoet.

Lees meer

21 feb 2020 10:37
Hartelijk dank voor de reacties.
Ik heb combinaties van beide gebruiksmogelijkheden toegepast. Dus personen toegevoegd met beperkte formules. Dat maakt het ingewikkeld.
Maar ik begrijp nu beter hoe het in elkaar steekt. Dat helpt ook.

Lees meer

21 feb 2020 11:32
Koos,
lees toch eens de helpdocumentatie; ga naar Tonen -> Groepen en druk dan op de toets F1

Lees meer

21 feb 2020 11:53
Dank voor alle hulp.
De helpfunctie geeft uitgebreid aan hoe je zaken kunt toevoegen en wijzigen, maar niet hoe je zaken verwijdert.
Zo heb ik inmiddels door testen gezien dat het verwijderen van een groep niet betekent dat de personen daarin ook worden verwijderd. Daar was ik aanvankelijk niet zo zeker van en dat staat niet bij de helptekst. Verbeterpuntje?

Lees meer

21 feb 2020 14:00
Als personen verwijdert worden krijgt u altijd een melding dat dit niet ongedaan kan worden gemaakt

Gemaakt door Kunena