Foutmelding

• K.W. de Jong
  • Auteur

Foutmelding

17 feb 2020 15:06
Ik heb Aldfaer 8.0 gedownload en geïnstalleerd. Als ik vervolgens vanuit het menu het programma wil openen krijg ik een foutmelding:

Bijlage niet gevonden

Kunt u mij aangeven waar het mogelijk fout is gegaan? Ik heb alles al een keer verwijderd en nog eens apart een nieuwe map voor Aldfaer aangemaakt, maar ook dat bood geen soelaas.

Met hartelijke groet,

Klaas-Willem de Jong

Lees meer

Re: Foutmelding

17 feb 2020 15:52 - 17 feb 2020 15:53
De fout is heel duidelijk, het is aangegevn in de melding, nml dat Aldfaer niet in Program files mag geïnstalleerd worden. U hoeft helemaal geen map aan te maken voor installatie. Gedurende de installatie stelt Aldfaer voor om in C:\ te installeren en indien de map niet bestaat of dat Aldfaer deze mag aanmaken. Gewoon ja antwoorden en Aldfaer doet de rest.
Laatst bewerkt 17 feb 2020 15:53 door JayCee.

• K.W. de Jong
  • Auteur

17 feb 2020 21:14
Hartelijk dank. Ik wilde, vanwege het overzicht, Aldfaer bij de Program Files onderbrengen, net als de meeste andere programma's. Betekent dit dat ik geen keuze heb behalve de aangegevene?

Lees meer

17 feb 2020 21:38 - 17 feb 2020 21:42
Toch wel, zolang het niet in program files is. Lees dit bericht hieromtrent.
N.B. Er zijn evenzeer andere programma's die eveneens een installatie in C:\ hebben.
Laatst bewerkt 17 feb 2020 21:42 door JayCee.

Lees meer

18 feb 2020 08:19
Een voorbeeld van alternatief gebruik:
Ik gebruik Aldfaer vanaf een externe schijf en de installatie locatie is T:\Aldaer_Prog en de data in T:\Aldfaer_Docs met v-kopie locatie C:\Aldfaer_VK
Hierdoor kan ik Aldfaer en het stamboombestand met bijbehorend materiaal op iedere PC gebruiken en laat dan automatisch een V-kopie achter op die PC
Uiteraard heeft de schijf een vaste drive letter en start ik Aldfaer via een snelkoppeling op het bureau

Gemaakt door Kunena