- Bedankjes 996
Update naar Aldfaer 8.0
- Jef Verouden
- Auteur
Update naar Aldfaer 8.0
17 feb 2020 14:31
Kan het bestand C:\Users\Jef Verouden\Documents\Aldfaer\Stambomen\Familie Verouden 20190704.aldf niet converteren naar versie 8 (Kan het bestand niet uitpakken)
Hoe krijg ik de conversie wel voor elkaar?
Hoe krijg ik de conversie wel voor elkaar?
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: Update naar Aldfaer 8.0
17 feb 2020 14:48
Dit betekent dat het een bestand van vóór versie 7 betreft. Zie:
www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20versie.pdf
www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20versie.pdf
- Paul Kallenberg
17 feb 2020 15:07
@Ruud: Dat klopt niet, als dat het geval is krijg je een andere foutmelding.
@Jef: Sluit Aldfaer af en ga naar de map C:\Users\Jef Verouden\Documents\Aldfaer\Stambomen. Controleer of er een submap is met de naam _0xADFAE350_Familie Verouden 20190704. Zo ja, verwijder deze submap. Open daarna Aldfaer en kijk of het dan wel lukt.
Paul
@Jef: Sluit Aldfaer af en ga naar de map C:\Users\Jef Verouden\Documents\Aldfaer\Stambomen. Controleer of er een submap is met de naam _0xADFAE350_Familie Verouden 20190704. Zo ja, verwijder deze submap. Open daarna Aldfaer en kijk of het dan wel lukt.
Paul
- Jef Verouden
- Auteur
18 feb 2020 13:56
Het is een bestand onder versie 7.2. Daar kan het dus niet aan liggen
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
18 feb 2020 14:08
Jef,
heeft u het advies van Paul uitgevoerd? Zo ja, wat is het resultaat.
heeft u het advies van Paul uitgevoerd? Zo ja, wat is het resultaat.
- Jef Verouden
- Auteur
18 feb 2020 15:00
Heb ik inderdaad uitgevoerd maar na verwijderen resultaat nul.
Op dit moment krijg ik steeds de mededeling dat mijn schijf vol is en het bestand niet kan worden geopend.
Er is nog ruim 30 gb ruimte op die schijf, dus snappen doe ik het niet.
Op dit moment krijg ik steeds de mededeling dat mijn schijf vol is en het bestand niet kan worden geopend.
Er is nog ruim 30 gb ruimte op die schijf, dus snappen doe ik het niet.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
18 feb 2020 16:47
Jef,
ik vermoed dat e.e.a. niet juist staat in de installatie. Heeft u een standaardinstallatie zoals in bijlage?
ik vermoed dat e.e.a. niet juist staat in de installatie. Heeft u een standaardinstallatie zoals in bijlage?
- Paul Kallenberg
18 feb 2020 17:20
Jef,
Mogelijk is je bestand beschadigd geraakt. Als je wil mag je het bestand per e-mail naar me toesturen, dan kijk ik er naar. Je vindt mijn e-mailadres door op mijn naam links van dit bericht te klikken.
Paul
Mogelijk is je bestand beschadigd geraakt. Als je wil mag je het bestand per e-mail naar me toesturen, dan kijk ik er naar. Je vindt mijn e-mailadres door op mijn naam links van dit bericht te klikken.
Paul
- Jef Verouden
- Auteur
20 feb 2020 15:23
Dank voor jullie bijdrage. Het probleem is opgelost, alleen hoe dat is gekomen weet ik niet.
Zelf heb ik het idee dat het niet ligt aan de bestanden van Aldfaer maar dat het operating systeem hieraan schuldig is. Ik krijg de laatste tijd wel vaker mededelingen dat er geen ruimte is op mijn PC terwijl ik ruim voldoende GB´s ter beschikking heb.
Ik heb nu een extra veiligheids-backup gemaakt van mijn bestand en ga het nu opnieuw converteren naar versie 8.0.
Hopelijk gaat nu alles wel goed.
Nogmaals bedankt.
Jef Verouden
Zelf heb ik het idee dat het niet ligt aan de bestanden van Aldfaer maar dat het operating systeem hieraan schuldig is. Ik krijg de laatste tijd wel vaker mededelingen dat er geen ruimte is op mijn PC terwijl ik ruim voldoende GB´s ter beschikking heb.
Ik heb nu een extra veiligheids-backup gemaakt van mijn bestand en ga het nu opnieuw converteren naar versie 8.0.
Hopelijk gaat nu alles wel goed.
Nogmaals bedankt.
Jef Verouden
- Elisabeth
-
23 feb 2020 11:19 - 23 feb 2020 11:31
Goede dag.
Kan mijn stambomen in de versie 6.2 en lager niet openen wil deze naar 8 updaten . Ben begonnen met downloaden van versie 6.2 maar schrik van de onderstaande melding.Mijn vraag is moet ik overschrijven toestaan en wat betekend dat voor mijn stambomen in de hogere versies , staan die dan allemaal in 6.2 ?
Mvg. Elisabeth .
Kan mijn stambomen in de versie 6.2 en lager niet openen wil deze naar 8 updaten . Ben begonnen met downloaden van versie 6.2 maar schrik van de onderstaande melding.Mijn vraag is moet ik overschrijven toestaan en wat betekend dat voor mijn stambomen in de hogere versies , staan die dan allemaal in 6.2 ?
Mvg. Elisabeth .
Laatst bewerkt 23 feb 2020 11:31 door Elisabeth.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
23 feb 2020 11:53 - 23 feb 2020 11:54
Bij een installatie worden alleen de bestanden die in de Aldfaermap (standaard: C:\Aldfaer) staan bijgewerkt, dus geen angst. Indien toch ongerust, maak een extra kopie en plaats het in een apparte map.
Laatst bewerkt 23 feb 2020 11:54 door JayCee.
- Elisabeth
-
23 feb 2020 13:50
Bedankt voor het antwoord , ik ben niet zo handig met de computer en het overzetten lijkt me toch vrij ingewikkeld. Dus heb ik nog een vraag, wat gebeurd er als ik opnieuw 7.2 installeer en mijn stambomen door middel van veiligheidskopieen terug zet. Heb inmiddels ook stambomen die in versie 8 staan.