Hoe print je een volledige stamboom af?

• verwa
  • Auteur

Hoe print je een volledige stamboom af?

16 feb 2020 10:04
Ik had graag mijn volledige stamboom naar een pdf file gezet. Een kwartierstaat naar pdf lukt wel maar daar staat niet alles bij, bv mijn zoon is de referentiepersoon, maar ik krijg zijn neven en nichten niet mee afgedrukt via de kwartierstaat. Hoe print je een volledige stamboom af? Met kwartierstaat lukt het niet.
Ik heb Aldfaer 8.0.

Mvg
Walter

Lees meer

Re: Hoe print je een volledige stamboom af?

16 feb 2020 10:10
Kijk eens bij bonusrapporten > Grafisch > Grafisch afdrukken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: verwa

Lees meer

16 feb 2020 10:47
Walter,
Wat is je definitie van volledige stamboom? Het gehele bestand ?
Nee dus.
Om te bereiken wat je zoekt:
1) Kwartierstaat vanaf de zoon, bewaar als PDF
2) Vanaf iedere oudste voorvader een parenteel en bewaar deze als PDF
3) via MergePDF deze PDFs als één PDF samenvoegen hetgeen afhankelijk van de stamboom een omvangrijk bestand kan opleveren wat de 20 MB te boven zal gaan en dus alleen via functies als WeTransfer verstuurd kan worden

• verwa
  • Auteur

16 feb 2020 11:22
JayCee schreef : Kijk eens bij bonusrapporten > Grafisch > Grafisch afdrukken.

Nee, daar staat de oplossing ook niet tussen.

• verwa
  • Auteur

16 feb 2020 11:38
@Ruud

Het is wel de bedoeling om het gehele stamboom af te printen, ook de zijtakken. Gewoon een kwestie van de stamboom veilig te stellen. Zowel vaders als moeders, zussen en broers, neven en nichten als de aangehuwde kant in totaal zit ik nu aan 1916 personen.
Het was de bedoeling om alle personen in een pdf bestand te zetten met achteraan het pdf bestand alle aktes, die ik heb verzameld, bij te voegen. Een soort boek

De stamboom opsplitsen in stukken zal een berg werk met zich meebrengen.

Lees meer

16 feb 2020 11:49 - 16 feb 2020 12:06
Hallo Verwa,

Dit is mogelijk : Bonusrapporten -> overzicht -> oorsprong

Dit bestand gaat naar de stamoudste en maakt van elke stamoudste een parenteel, op apparte pagina.
Klik vervolgens op de stamoudste en parenteel word geopend.

Indien een groot bestand heb geduld en sluit niet af.
Bekijk mijn website eens of je dit bedoeld.

Zie menu zoekmethode heb ik van de 4 opa's en oma's 4 keer uitgedraaid tot de 16de generatie (dus eigenlijk 18 generaties diep vanaf onze kinderen gezien)

--
Andere mogelijkheid is "ik en mijn familie" gezien je 1916 personen inclusief acte denk ik dat dit meer is wat je zoekt.
Laatst bewerkt 16 feb 2020 12:06 door Frank .

Lees meer

16 feb 2020 13:41
Veilig stellen doe je met een v-kopie met materiaal op een ander medium of door een kopie van de map stambomen op een ander medium

Op papier, bekijk de volgende :
Overige rapporten > Bonusrapporten > Overzichten > Iedereen
of
Overige rapporten > Bonus rapportern > Exporteren > Maak Boeken

Deze laatste 2 zijn zo direkt na het aanmaken verouderd door iedere daarna uitgevoerde mutatie

• verwa
  • Auteur

17 feb 2020 09:10
Frank schreef : Andere mogelijkheid is "ik en mijn familie" gezien je 1916 personen inclusief acte denk ik dat dit meer is wat je zoekt.

Deze manier lijkt me wel wat. :)

• verwa
  • Auteur

17 feb 2020 09:51
@Ruud,
Veiligstellen doe je idd met een veiligheidskopie, of door alles op een externe schijf te zetten, dat heb ik ook gedaan. Maar wat als ik er niet meer ben en iemand uit de familie wil het stamboom onderzoek verder zetten, niemand weet dat ik het programma Aldfaer daarvoor gebruik dus met de veiligheids bestanden zijn ze niets. Of stel dat Aldfaer stopt ermee, en de toekomstige Windows versies ondersteunen de Aldfaer software niet meer. dan ben je niets meer met de veiligheidskopieën.

Daarom mijn behoefte om alles wat ik tot hiertoe heb opgezocht, in een pdf bestand te zetten, zodat iedereen het kan lezen. Dat pdf bestand kan ik ook doorsturen naar gelijk wie, zonder dat ze daarvoor eerst Aldfaer moeten installeren.

Maar het omzetten in boekvorm zoals je voorstelt lijk me ook wel wat, en dat ga ik zeker uitzoeken. Net zoals uw idee om het af te drukken met 'iedereen' lijk me wel wat.

Lees meer

17 feb 2020 10:19
Kijk ook eens naar het veiligstellen voor het nageslacht bij een grotere instantie zoals het CBG deze dienst aanbiedt. Uw stamboom bij het CBG U informeert dan alleen uw familie waar het staat.

Lees meer

17 feb 2020 10:36
verwa schreef : ..stel dat Aldfaer stopt ermee, en de toekomstige Windows versies ondersteunen de Aldfaer software niet meer.
Uiteraard doet iedereen wat hij voor zichzelf het beste is, toch deze bedenking.

Waarom zou Windows Aldfaer niet meer ondersteunen? Als het dan zo zou zijn, is Aldfaer wijs genoeg om hun programma aan te passen.
Als Aldfaer zou stoppen, dan is het beste alternatief een gedcombestand exporteren. Dit bestand kan in alle programma's die gedcom ondersteunen ingelezen worden.

Om uw redenering te volgen; wat als pdf verdwijnt etc.., temeer heb je daar ook een pc voor nodig.
Pdf is niet noodzakelijk om de stamboom aan anderen te tonen, daarmee verliest u het interactieve(bij klikken in het rapport het openen van detailsvensters,afbeeldingen, verwijzingen etc..) van de rapporten. Alle rapporten worden in html(met enkele uitzonderingen in Excel) gemaakt en daarvoor volstaat een browser, m.a.w. de rapporten opslaan op bv. een usb dat in elke pc/tablet/smartphone kan getoond worden.

• verwa
  • Auteur

18 feb 2020 08:37
Han Kortekaas schreef : Kijk ook eens naar het veiligstellen voor het nageslacht bij een grotere instantie zoals het CBG deze dienst aanbiedt. Uw stamboom bij het CBG U informeert dan alleen uw familie waar het staat.

Bedankt voor de tip, ik ga dat zeker ook bekijken. :)

Gemaakt door Kunena