Fout in aantekeningenbestand bij opschonen

• Frans Raats
  • Auteur

Fout in aantekeningenbestand bij opschonen

14 feb 2020 21:12
Bij het opschonen komt de melding fout in aantekeningen bestand hierna stopt Aldfaer en staat het volledig vast
Terugplaatsen van een veiligheidskopie lost het niet op.

Wat kan ik nog doen om weer in mijn stamboom te kunnen werken.

Frans

Lees meer

Re: Fout in aantekeningenbestand bij opschonen

14 feb 2020 22:33
U kunt het bestand naar mij sturen ter reparatie. Klik op mijn naam voor het emailadres.
Indien het een zeer groot bestand betreft tikt u WeTransfer in de adresbalk van uw browser.

Lees meer

17 feb 2020 14:14
Het gerepareerde bestand is teruggestuurd.

• Ruud Harinck

04 mei 2020 16:06
Sinds vorige week heb ik hetzelfde probleem en blokkeert het gebruik van Aldfaer.
Het is mij nog wel gelukt om de boel weer aan de praat te krijgen, maar ik ben wel al mijn aantekeningen kwijt. Vervolgens heb ik de laatste veiligheidskopie opnieuw geladen maar daarmee krijg ik mijn aantekeningen helaas niet terug.
Bij het opnieuw openen van Aldfaer krijg ik nu permanent de mededeling 'Het bestand kan niet exclusief geopend worden. Start daarom geen tweede Aldfaer-sessie'.
Is hier een oplossing voor?

Lees meer

04 mei 2020 17:07
Door uw handelen vermoed ik dat Aldfaer denkt dat het stamboombestand nog openstaat. Heeft u het soms met Taakbeheer abrupt afgesloten?

U kunt twee bestandjes in C:\Aldfaer -als Aldfaer gesloten is - verwijderen en wel Aldfaer.ini en Aldfaer.iniprogram. Daarna Aldfaer starten en , als u een afwijkende installatie heeft, de Instellingen nalopen.

Uw Aantekeningen bent u wel kwijt want die staan niet in de Veiligheidskopiƫn. U kunt wel in Aldfaer 8 de Aantekeningen uit een ander stamboombestand overkopiƫren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ruud Harinck

Gemaakt door Kunena