- Bedankjes 1024
Na update Aldvaer 8 zijn alle voornamen verdwenen.
- J.F. van der Valk
- Auteur
Na update Aldvaer 8 zijn alle voornamen verdwenen.
14 feb 2020 17:59
Na update Aldfaer 8 zijn alle voornamen weg en kan in ook niet meer naar familie springen
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Na update Aldvaer 8 zijn alle voornamen verdwenen.
14 feb 2020 19:41 - 14 feb 2020 19:42
Waar zijn de voornamen niet te zien en wat bedoeld u met "naar familie springen"?
Laatst bewerkt 14 feb 2020 19:42 door JayCee.
- J.F. van der Valk
- Auteur
14 feb 2020 21:02
Hallo Jay, Dank voor je vraag. Als ik Aldfaer start opent de stamboom met een persoon, zonder tussen voegsel, voornaam, wel de data's van G en B, geen partner geen kinderen, geen ouders, geen notities persoon. Ook op de Personenlijst zie ik deze gegevens niet staan! Heb na enkele keren herstarten van de Computer. Aldfaer 8.0 opnieuw gedownload maar zonder resultaat.
Hopelijk is het probleem op te lossen, moet er niet aan denken dat ik de gegevens kwijt raak.
Groet Jan van der valk
Hopelijk is het probleem op te lossen, moet er niet aan denken dat ik de gegevens kwijt raak.
Groet Jan van der valk
- Frank
-
15 feb 2020 09:03
In welk pad is Aldfaer geinstalleerd op de computer
C:\Aldfaer
C:\Aldfaer
De volgende gebruiker (s) zei dank u: J.F. van der Valk
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
15 feb 2020 09:47
Jan,
Probeer eens met een Stamboom > bestandscontrole en -reparatie.
Probeer eens met een Stamboom > bestandscontrole en -reparatie.
- J.F. van der Valk
- Auteur
16 feb 2020 14:52
Hallo Frank, als ik Aldfaer open staat er als pad,
C:\users\Gebruiker\Document\Aldfaer\Stambomen\Boom Oudste Valken_201412012336_201501251731_201603021905_201709222249 (29997 personen)
Geen idee of je hier iets mee kunt, maar alle hulp is welkom.
Intussen blijkt dat er eigenlijk helemaal niets meer werkt, sommige opties geven nog wel gegevens maar als ik ze aanklik gebeurt er niets. Ook bestands herstel aanklikken geeft geen respons.
Heb vorig jaar met de wizzard een op naam doorzoekbaar programmatje gemaakyt dat dan op het bureaublad verschijnt onder een wereld bolletje. die doet het nog met alle personen, maar de update daarvan recent gemaakt geeft helemaal geen respons meer.
Zit er aan te denken om maar een bestands herstel naar vorige maand te doen.
Alvast bedankt groet Jan van der Valk.
C:\users\Gebruiker\Document\Aldfaer\Stambomen\Boom Oudste Valken_201412012336_201501251731_201603021905_201709222249 (29997 personen)
Geen idee of je hier iets mee kunt, maar alle hulp is welkom.
Intussen blijkt dat er eigenlijk helemaal niets meer werkt, sommige opties geven nog wel gegevens maar als ik ze aanklik gebeurt er niets. Ook bestands herstel aanklikken geeft geen respons.
Heb vorig jaar met de wizzard een op naam doorzoekbaar programmatje gemaakyt dat dan op het bureaublad verschijnt onder een wereld bolletje. die doet het nog met alle personen, maar de update daarvan recent gemaakt geeft helemaal geen respons meer.
Zit er aan te denken om maar een bestands herstel naar vorige maand te doen.
Alvast bedankt groet Jan van der Valk.
- J.F. van der Valk
- Auteur
16 feb 2020 14:55
Hallo Jay, dank voor je andwoord. Zie boven bij Frank. Bestands controle geeft geen respons.
Heb je nog andere ideeen of opties?
Groet Jan.
Heb je nog andere ideeen of opties?
Groet Jan.
- Han Kortekaas
-
16 feb 2020 14:58
Kijk dit artikel eens
te lange naam
- J.F. van der Valk
- Auteur
17 feb 2020 15:19
Han, dank voor verwijzing,kan echter niet bij, kon gister weer bestands herstel uit voeren, maar het duurde 3uur voor de bovenste balk vol was gelopen en toen stopte het. Kan nu helemaal niet meer opstarten als ik het open verschijnt er een half balkje voor de rest niets.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
18 feb 2020 12:40
Beste,
Indien u het wenst kan ik u vanop afstand hulp bieden met Teamviewer. Wat is Teamviewer. Zo ja, klik op mijn naam in de linker kolom voor mijn e-mailadres en stuur mij een mail om verder af te spreken.
Indien u het wenst kan ik u vanop afstand hulp bieden met Teamviewer. Wat is Teamviewer. Zo ja, klik op mijn naam in de linker kolom voor mijn e-mailadres en stuur mij een mail om verder af te spreken.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
20 feb 2020 22:43
Via Teamvieuwer probleem opgelost. Alle bestandsnamen van stambomen en VK's te lang. Meervoudige installaties van verschillende versies en verschillende verwijzingen hebben mogelijk verwarring veroorzaakt.
De verdwijning van de voornamen mogelijk veroorzaakt door een mislukte convertie naar v.8.0 van 2 bestanden ingelezen vanaf OneDrive of door beschadiging tijdens het wegschrijven en te vlug afsluiten van Aldfaer.
Alle mappen herschikt naar een standaardinstallatie en 2 VK's ingelezen.
De verdwijning van de voornamen mogelijk veroorzaakt door een mislukte convertie naar v.8.0 van 2 bestanden ingelezen vanaf OneDrive of door beschadiging tijdens het wegschrijven en te vlug afsluiten van Aldfaer.
Alle mappen herschikt naar een standaardinstallatie en 2 VK's ingelezen.
- J.F. van der Valk
- Auteur
22 feb 2020 14:51
Hallo JayCee en mede geinteresseerde.
Na uw ingrijpende reparatie van mijn Aldfaer bestanden, draait alles weer als een zonnetje. Nogmaals mijn oprechte dank, zonder u was het mij niet gelukt de problemen te baas te worden. Iedereen die aan mijn vraag heeft mee gedacht en van commentaar heeft voorzien dank.
PROBLEEM OPGELOST!
Na uw ingrijpende reparatie van mijn Aldfaer bestanden, draait alles weer als een zonnetje. Nogmaals mijn oprechte dank, zonder u was het mij niet gelukt de problemen te baas te worden. Iedereen die aan mijn vraag heeft mee gedacht en van commentaar heeft voorzien dank.
PROBLEEM OPGELOST!