- Bedankjes 1634
versie 8.0
- Alex Visser
- Auteur
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
- Alex Visser
- Auteur
Re: versie 8.0
14 feb 2020 18:26
Dat had ik al gedaan en er is wel een versie, als ik die probeer te openen dan krijg ik een melding dat het bestand gemaakt is in een vorige versie en dat ik die kan converteren met een versie 7.2 die ik dan weer kan vinden op de Aldfaersite. als ik de download probeer te instaleren krijg ik de melding dat er bestanden beveiligd zijn tegen overschrijven en dan vraagt het systeem wilt u die overschrijven?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
14 feb 2020 19:39Antwoord ja, het zijn alleen de Aldfaerbestanden en niet se stambomen etc..Alex Visser schreef : ...krijg ik de melding dat er bestanden beveiligd zijn tegen overschrijven en dan vraagt het systeem wilt u die overschrijven?
- Alex Visser
- Auteur
15 feb 2020 13:26
inmiddels de oude versie 7.2 gedownload en geïnstalleerd. ik zie dat er bij het openen wel iets gebeurd maar het scherm blijft leeg.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
15 feb 2020 13:32
bedoeld u dat het hoofdvenster leeg blijft? Zo ja, ga naar menu bestand > Zoek Aldfaer-bestanden en vink alleen de stambomen aan. Selecteer in het resultatenvesnter de stamboom en klik op knop 'openen stamboom'.
- Han Kortekaas
-
15 feb 2020 13:34
We zijn weer terug bij af.
Doe Menu -> Zoek Aldfaer bestanden alleen de box stambomen aanvinken.
In de lijst die dan komt zie u met welke versie iets gemaakt is en hoeveel personen en welke datum.
Kies degene die u wilt hebben door op de regel te klikken waarna er een button 'Open stamboom' actief wordt. Klik op die knop.
Wat gebeurt er dan? Maak eventueel een screenprint
Doe Menu -> Zoek Aldfaer bestanden alleen de box stambomen aanvinken.
In de lijst die dan komt zie u met welke versie iets gemaakt is en hoeveel personen en welke datum.
Kies degene die u wilt hebben door op de regel te klikken waarna er een button 'Open stamboom' actief wordt. Klik op die knop.
Wat gebeurt er dan? Maak eventueel een screenprint
- Alex Visser
- Auteur
15 feb 2020 14:03
printscreen bij gevoegd ! u ziet dat het bestand is geopend. en printsceen van wat er aan bestanden in de map zit
- Han Kortekaas
-
15 feb 2020 14:11
Ik heb gevraagd om in de menubalk van Aldfaer op de knop Bestand te klikken en dan Zoek Aldfaer bestanden te doen.
- Alex Visser
- Auteur
- Han Kortekaas
-
15 feb 2020 15:10 - 15 feb 2020 15:11
Als u dan die Stamboomzoeker iets verder aan de rechterzijde open trekt dan ziet u meer gegevens. Ik kan ze in ieder geval niet lezen want een print van het hele screen is niet leesbaar voor een ander.
In ieder geval ziet u daar stambomen in staan (niet de veiligheidkopieen) en u klikt op een regel (die wordt dan donkerder van kleur) dan ziet u een knop 'Open Stamboom" . Klik daar op.
In ieder geval ziet u daar stambomen in staan (niet de veiligheidkopieen) en u klikt op een regel (die wordt dan donkerder van kleur) dan ziet u een knop 'Open Stamboom" . Klik daar op.
Laatst bewerkt 15 feb 2020 15:11 door Han Kortekaas.
- Alex Visser
- Auteur