- Bedankjes 1
Controle: Broer of zus met dezelfde voornaam tegelijkertijd in leven
- M. Mantel
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Controle: Broer of zus met dezelfde voornaam tegelijkertijd in leven
12 feb 2020 21:23
Bij een tweeling, die beide levenloos geboren zijn (en dat veld is aangevinkt) krijg ik deze melding bij controle. Lijkt me niet juist, omdat beide nooit in leven zijn geweest.
- Frank
-
- M. Mantel
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
Re: Controle: Broer of zus met dezelfde voornaam tegelijkertijd in leven
13 feb 2020 09:11
Frank, ik zie het verband niet met mijn vraag. Misschien was die niet duidelijk (genoeg).
De tweeling is levenloos geboren, dus nooit in leven geweest. Hoe kan er dan een broer of zus tegelijkertijd in leven zijn.
In een mail van 17/03/2019 van Han Kortekaas was zijn reactie op dit probleem:
M.b.t. levenloos kunt u natuurlijk geen voornaam ingeven want die bestaat niet. Als u een vinkje zet bij levenloos (Tabblad geboorte) dan zal in de rapportage de tekst 'levenloos geboren' automatisch weergegeven worden.
Ik zal wel voorleggen dat, indien toch een voornaam is ingevuld, de melding i.z. gelijke voornaam onderdrukt zou moeten worden bij levenloos.
Eerst recentelijk met de wijziging op de registratie van geborenen, wordt ook van de doodgeborenen geboorte-aangifte gedaan waarbij dan ook de ouders vaak al een voornaam hebben gegeven.
Blijkbaar in de nieuwe versie niet aangepast?
De tweeling is levenloos geboren, dus nooit in leven geweest. Hoe kan er dan een broer of zus tegelijkertijd in leven zijn.
In een mail van 17/03/2019 van Han Kortekaas was zijn reactie op dit probleem:
M.b.t. levenloos kunt u natuurlijk geen voornaam ingeven want die bestaat niet. Als u een vinkje zet bij levenloos (Tabblad geboorte) dan zal in de rapportage de tekst 'levenloos geboren' automatisch weergegeven worden.
Ik zal wel voorleggen dat, indien toch een voornaam is ingevuld, de melding i.z. gelijke voornaam onderdrukt zou moeten worden bij levenloos.
Eerst recentelijk met de wijziging op de registratie van geborenen, wordt ook van de doodgeborenen geboorte-aangifte gedaan waarbij dan ook de ouders vaak al een voornaam hebben gegeven.
Blijkbaar in de nieuwe versie niet aangepast?