Vermelding 'Overl.?' niet meer zichtbaar

Lees meer

Vermelding 'Overl.?' niet meer zichtbaar

12 feb 2020 15:45
In de nieuwe versie 8.0 is er voor gekozen om in het Hoofdvenster niet meer zichtbaar te maken of bij iemand (partner, kind of ouder), zonder geboorte- of overlijdensdatum, en waarbij het veld Ovl is aangevinkt de tekst 'Overl?' te vermelden. Waarom is dat? Nu is het net of dit nog moet gebeuren. Ik ben telkens aan het klikken om te kijken of het betreffende wel is aangevinkt, terwijl het voorheen direct zichtbaar was.

Lees meer

Re: Vermelding 'Overl.?' niet meer zichtbaar

12 feb 2020 16:14
In versie 8 is gekozen om het vakje 'Ovl' te verplaatsen van de Tab Overlijden naar het hoofdvenster vóór de datum en plaats van overlijden, zodat je dan niet eerst naar het Tabblad overlijden hoeft te gaan om iets te controleren.
Als gevolg hiervan, nu het op het hoofdvenster zichtbaar is, werd de tekst 'Overl.?' overbodig.

Lees meer

12 feb 2020 16:26
En je kan personen die niet als overleden zijn aangemerkt makkelijker opsporen met Controleer gegevens.

Lees meer

12 feb 2020 17:19
Hallo Han, dat klopt en had ik gezien. Maar mij gaat het om de vermelding bij de Partner, Kinderen of Ouders.
In bijgaand voorbeeld is alleen zichtbaar dat Willem Thepen overleden, terwijl zijn partner, zijn kind en beide ouders ook overleden zijn. Wellicht een vanzelfsprekendheid, maar in de nieuwe versie niet meer direct zichtbaar. Nu moet ik om zeker te weten dat bij de andere personen ook het vinkje aan staat de persoonspagina openen.

Bijlagen:

Lees meer

12 feb 2020 17:47
Het is een voorbeeld, maar als iemand in 1822 gehuwd is dan zal Aldfaer vanaf versie 8 automatisch deze persoon altijd publiceren, of er nu een vinkje 'Ovl" aan staat of niet. Dat is een andere wijziging in het privacyfilter. Wel even wennen.

Lees meer

12 feb 2020 17:57
Is er een mogelijk om een verzoek in te dienen om dit bij de volgende versie weer ongedaan te maken? Het feit dat je niet kunt zien of bij partner, kinderen of ouders het vinkje 'Overl' aanstaat vind ik een gemis.
Het voorbeeld was toevallig iemand die in 1822 trouwde, maar zo zijn er ook voorbeelden, die vanwege de privacyfilter niet gepubliceerd zouden worden, maar waarbij wel het vinkje aanstaat.

Lees meer

12 feb 2020 20:22
Blijkbaar heeft u geen controle gegevens > leeftijd uitgevoerd. De betreffende personen in uw voorbeeld zijn "levend"

Lees meer

12 feb 2020 21:17
Dankjewel Ruud, dat is precies wat ik bedoelde.
Bij alle personen in het voorbeeld is het veld 'Ovl' namelijk aangevinkt, maar is dat bij de partner, het kind en de ouders niet meer zichtbaar in de nieuwe versie. Ik hoop dat dit mijn probleem en verzoek tot herstel onderstreept.

Gemaakt door Kunena