- Bedankjes 303
Opschonen
- Froukje van der West
- Auteur
- Paul Kallenberg
Lees minder
Lees meer
Re: Opschonen
12 feb 2020 12:03
Froukje,
Klik in de bovenste menuregel van het hoofdvenster op Stamboom en dan in het uitvalvenster dat je dan te zien krijgt op Bestand opschonen.
Paul
Klik in de bovenste menuregel van het hoofdvenster op Stamboom en dan in het uitvalvenster dat je dan te zien krijgt op Bestand opschonen.
Paul
- Froukje van der West
- Auteur
12 feb 2020 12:46
Ik kan dat gewoon aanklikken en dan gebeurt er niets met mijn bestanden?? Waarom krijg ik nu deze melding, ik heb Aldfaer wel 10 jaar en deze melding nooit eerder gehad.
- Paul Kallenberg
12 feb 2020 13:06
Froukje,
Bestand opschonen ruimt overbodig geworden teksten in het bestand op.Als je b.v. een notitie hebt ingevoerd en je wijzigt deze later, dan blijft de oude tekst ook nog in het bestand aanwezig, hoewel deze niet meer gebruikt wordt. Bestand opschonen verwijdert dan die oude, niet meer gebruikte tekst uit het bestand. In versie 8 wordt er voor het eerst gecontroleerd of er veel van dergelijke teksten zijn en zo ja, dan volgt het advies om het bestand op te schonen.
Paul
Bestand opschonen ruimt overbodig geworden teksten in het bestand op.Als je b.v. een notitie hebt ingevoerd en je wijzigt deze later, dan blijft de oude tekst ook nog in het bestand aanwezig, hoewel deze niet meer gebruikt wordt. Bestand opschonen verwijdert dan die oude, niet meer gebruikte tekst uit het bestand. In versie 8 wordt er voor het eerst gecontroleerd of er veel van dergelijke teksten zijn en zo ja, dan volgt het advies om het bestand op te schonen.
Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Froukje van der West
- Piebe Belgraver
14 feb 2020 20:07
Wordt bij opschonen het interne nummer van een persoon aangepast?
- Paul Kallenberg
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Piebe Belgraver
- Firmin Danneels
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
29 mrt 2020 10:57 - 29 mrt 2020 10:58
Firmin,
Paul Kallenberg schreef :
Laatst bewerkt 29 mrt 2020 10:58 door JayCee.
- Han Kortekaas
-
29 mrt 2020 12:41Ik hoop alleen dat u niet het interne nummer gebruikt voor archiveringsdoeleinden. Hoewel het nummer niet bij opschonen wordt veranderd, wordt het wel bij een (noodgedwongen) gedcom export gewijzigd bij nieuwe import.Piebe Belgraver schreef : Wordt bij opschonen het interne nummer van een persoon aangepast?
- Michiels
06 jun 2022 10:32
Geachte,
Het is me niet helemaal duidelijk wat opschonen nu precies doet. Ik heb dus mijn bestanden opgeschoond, maar er is niets verwijderd bij mij. Die overbodig geworden teksten, zijn die nog zichtbaar in alfdaer?
Het is me niet helemaal duidelijk wat opschonen nu precies doet. Ik heb dus mijn bestanden opgeschoond, maar er is niets verwijderd bij mij. Die overbodig geworden teksten, zijn die nog zichtbaar in alfdaer?