Aldfaer rapporten uitdraaien

• Hanny Lukassen
  • Auteur

Aldfaer rapporten uitdraaien

11 feb 2020 16:44
Sinds de laatste update kan ik geen Aldfaer rapporten meer
uitdraaien (kwartierstaat e.d.).
Wie kan mij helpen?

Lees meer

Re: Aldfaer rapporten uitdraaien

11 feb 2020 17:01
Beste,
wat bedoelt u met update. Is dat de update van Windows of de update van Aldfaer van versie .... naar versie ...
Als u de Bonusrapporten heeft, lukken die dan wel?

• Hanny Lukassen
  • Auteur

11 feb 2020 23:02
Beste Han,
Dank voor je snelle reactie.
Update Aldfaer. Volgens mij is het 7.2, maar ik zie het nergens staan.
Bonusrapporten ken ik helemaal niet, alleen standaard tekstrapporten en standaard grafische rapporten, maar die kan ik dus niet uitdraaien. Ik krijg het bijgevoegde schermpje en verder gebeurt er niets.
Hanny Lukassen

Bijlagen:

Lees meer

11 feb 2020 23:35
Zie Help -> installatiebeheer voor de versie van Aldfaer

zie ook post :
www.aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/5341-...erken-niet-meer.html

Lees meer

12 feb 2020 00:29 - 12 feb 2020 00:30
Hanny,
deze kwartierstaat wordt uitgevoerd in een aantal stappen.
Om te testen of de rapporten het wel doen kunt u het beste een Persoonskaart aanvragen.
Laatst bewerkt 12 feb 2020 00:30 door Han Kortekaas.

• Hanny Lukassen
  • Auteur

12 feb 2020 12:05
Hallo Han,
Persoonskaart lukt ook niet. Zie bijlage.
Maar ik las een bericht van jou aan iemand anders over het overzetten van Aldfaer op een nieuwe computer.
Bij mij is dat ook gebeurd, een nieuwe computer + Windows 10. Misschien helpt het om Aldfaer.iniprogram te verwijderen en dan opnieuw op te starten. Bijgaand een overzicht van mijn Aldfaer bestanden.
Graag hoor ik van jou of dat de oplossing kan zijn. Ik durf het niet zomaar te doen.

Bijlagen:

Lees meer

12 feb 2020 13:16 - 12 feb 2020 13:17
Hanny,
aan de hand van uw bericht zie ik dat u in ieder geval niet de laatste versie 8.0 van van de week heeft.

Mijn advies is inderdaad om , als Aldfaer gesloten is, de twee configuratiebestandjes in de map C:\Aldfaer te verwijderen en dan Aldfaer overnieuw te starten. Aldfaer.ini en Aldfaer.iniprogram Als u Aldfaer.ini niet ziet dan moet u in de Verkenner, lint Beeld , rechtsbovenin 'Bestandsnaamextensies' aanvinken.

Hoogstwaarschijnlijk wordt tevens de nieuwe Aldfaer 8.0 geüpdatet, tenminste als u het vinkje bij de Extra -> Instellingen -> Algemeen 'controleer op updates bij opstarten Aldfaer' heeft gezet
Laatst bewerkt 12 feb 2020 13:17 door Han Kortekaas.

• Hanny Lukassen
  • Auteur

16 feb 2020 19:56
Hallo Han,
Ik had in eerste instantie Aldfaer.ini niet gevonden. Aldfaer.iniprogram had ik al verwijderd. De nieuwe versie ook geinstalleerd. Maar ik kreeg geen rapporten.
Nu ik op jouw aanwijzing via bestandextensies ook Aldfaer.ini heb verwijderd, werkt alles weer perfect.
Heel hartelijk dank!!
Wat ik met bonusrapporten kan, moet ik nog uitvinden, maar voorlopig is dit genoeg.
Hanny Lukassen

Gemaakt door Kunena