Map voor foto's

Lees meer

Map voor foto's

06 feb 2020 12:54
Beste gebruikers,
Waar moet kan ik bij instellingen iets aanpassen om foto's te plaatsen om in te voeren bij personen ?
Bij voorbaat dank voor de reactie(s)
Gr. dhr. J.Tegelaar

Lees meer

Re: Map voor foto's

06 feb 2020 13:01
Ga met de cursor op het Tabblad Persoon staan en druk dan op de functietoets F1 , waarna u in de Help terechtkomt op de pagina waar exact staat beschreven waar u dat moet aangeven en hoe u kunt materiaal kunt koppelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: J.Tegelaar

Lees meer

06 feb 2020 13:22
Dank voor het snelle antwoord.

De foto's staan op één van mijn interne hd.'s. Bij plaatsing krijg ik de melding dat de foto niet in de juiste map staat. Moet ik in: Standaard grafische rapporten / voorgeslacht enz.enz een kopie zetten?

Lees meer

06 feb 2020 13:51
De foto's staan goed op de interne HD en laat ze best daar staan. Wanneer u een bestand wil koppelen vraagt Aldfaer of u deze wil verplaatsen of kopiëren. Steeds op kopiëren klikken zodat u de originele foto veilig op de hd kan behouden. Bij Stamboom > Eigenschappen > Materiaal staat het pad waarin de foto's zullen terechtkomen.Dit pad zou bij een standaardinstallatie C:\Gebruikers\uwnaam\Documents\Aldfaer\Materiaal\ moete zijn.

Lees meer

06 feb 2020 13:58 - 06 feb 2020 13:59
JayCee geeft de juiste oplossing voor behoud van de standaard locatie, maar u kunt natuurlijk ook alles op de HD laten staan en Aldfaer verwijzen naar die HD door bij Stamboom -> Eigenschappen in het veld voor de Materiaalmap op het gele icoontje te klikken en dan te surfen naar de HD en map waar uw foto's staan.
Laatst bewerkt 06 feb 2020 13:59 door Han Kortekaas.

Lees meer

06 feb 2020 14:37
Alle foto's staan op 2 aparte externe schijven van 5 tb.
een proefserie staat op de e:\ interne schijf
De kopie van een paar foto's staan op d:\ 001123 > Stamboomonderdelen
Een kopiefoto heb ik gezet in: c:\ Gebruikers > Naam > Documenten > Aldfear > Materiaal > en dan de jpeg.
Na de koppelingspoging krijg ik bij de persoon: Kan bestand niet tonen. d:\ 001123 > stamboomonderdelen > materiaal > en dan de jpeg.
Waar ga ik de fout in ?

Lees meer

06 feb 2020 16:47 - 06 feb 2020 16:51
Dus verschillende fotos of verschillende locaties. Het is daarom dat u een map materiaal moet maken waaring alle gebruikte afbeeldingen etc. verzameld worden voor gebruik door Aldfaer. Binnen die map zijn submappen mogelijk.
De default locatie voor die map is C:\Users\De Ruiter\uw-pc-naam\Aldfaer\Materiaal
In Menu > Beschand > Eigenschappen left u die locatie vast in Aldfaer.

Alsd u vervolgens een koppeling wenst te maken navigeert u naar de afbeelding op uw interne of externe locaties en maakt u de koppleing.
Zoals door andren al is uitgelegd, komt dan automatisch de vraag kopie of verplaatsen. In uw situatie kies voor kopie.
Laatst bewerkt 06 feb 2020 16:51 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

06 feb 2020 16:56
Aldfaer kan maar naar 1 locatie verwijzen.
U heeft zo hier en daar foto's.
U kunt wat mij betreft twee dingen doen; 1. alles in een keer verplaatsen naar de documenten\Aldfaer\materiaal of de methode die JayCee aangaf door per keer een kopie van het gekoppelde bestand in de standaard map laten plaatsen.

Lees meer

06 feb 2020 17:36
Beiden dank voor de reacties.
Alle foto's die ik wil gebruiken staan nu op de c:\ gebruikers > enz.enz.
In: tonen > materiaal zijn mijn pogingen( 4 stuks) te zien.
Maar bij de persoon steeds de fout: kan bestand niet tonen.

Ik denk dat ik er maar afzie van foto's te koppelen.

Nogmaals dank voor de ontvangen info.

Lees meer

06 feb 2020 18:10
wat is het type van de fotos?
b.v. het formaat *.raw wordt niet geaccepteerd

Lees meer

06 feb 2020 19:55
Het is jpg bestand.
1,45 Mb 1351 x 1985
Als dit bestand te groot is kan ik er tn van makem.

Lees meer

06 feb 2020 20:34
Dat mag geen probleem zijn, ondanks dat dit voor "Aldfaer" gebruik groot is, want ik denk dat je de jpg gecomprimeerde waarde aangeeft, wat dus met ongeveer 10 MB overeenkomt.
Ik stel voor dat je de gratis versie van Teamviewer installeert en direct e-mail kontant opneemt opdat ik kan zien waarom dit niet werkt
Zijdelings: je 1.45 Mb is in werkelijkheid 1.45 MB. Foto's worden in Bytes vermeld en niet in Bits
Mb is Megabits
MB is Megabytes en 10x groter.

Gemaakt door Kunena