Bestand koppelen werkt niet meer

• Johanna
  • Auteur

Bestand koppelen werkt niet meer

05 feb 2020 10:49
Ik gebruik Aldfaer al 15 jaar, tot volle tevredenheid. Maar nu loop ik tegen een probleem aan dat ik niet kan oplossen.

In januari ben ik begonnen met een nieuwe stamboom. Ik heb inmiddels 41 personen ingevoerd en diverse documenten gekoppeld. Toen ik gisteren met deze stamboom verder wilde gaan, kon ik geen bestanden meer koppelen. De bestanden die al eerder gekoppeld waren, zijn nog wel zichtbaar. Ik kan de eerder gekoppelde bestanden wel ontkoppelen, maar ik kan geen nieuwe bestanden meer toevoegen.

De eerste keer dat ik een bestand wil koppelen, krijg ik een melding over access violation. Als ik deze melding wegklik en nogmaals probeer om het bestand te koppelen, verschijnt deze melding niet meer, maar het bestand koppelen lukt nog steeds niet. Als ik Aldfaer afsluit, vervolgens weer opstart en opnieuw probeer om een bestand te koppelen, krijg ik opnieuw een melding over access violation.

Wat heb ik zelf al geprobeerd.
- via Eigenschappen het pad naar de map Materiaal gecontroleerd. Dit staat goed ingesteld. Het materiaal dat ik al eerder gekoppeld had wordt ook getoond.
- Bestandscontrole en –reparatie uitgevoerd. Dit levert geen resultaat op.
- De twee bestandjes Aldfaer.ini en Aldfaer.iniprogram hernoemd. Ook dit levert geen resultaat op.
- Aldfaer helemaal verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Ook hiermee geen resultaat.

Aldfaer is geïnstalleerd in de map C:\Aldfaer (niet in de program files). Ik heb versie 7.2 geïnstalleerd en bonusrapporten versie 7.9.7. Ik werk met Windows 10 (64 bits).

Wat kan de oorzaak zijn dat ik geen bestanden meer kan koppelen en hoe kan ik dit oplossen?

Lees meer

Re: Bestand koppelen werkt niet meer

05 feb 2020 15:12
Een eerste vraag die bij me opkomt is of de te koppelen afbeeldingen alleen 'lezen' zijn. Klik op de foto met de rechtermuis voor Eigenschappen.

Kijk eens of een bestaande foto van iemand bij een ander gekoppeld kan worden.

• Johanna
  • Auteur

05 feb 2020 15:23
Er staat geen vinkje bij Alleen-lezen.

Een bestaande foto van iemand bij een ander koppelen lukt niet. Ik kan bij geen enkele persoon in de stamboom een foto koppelen. Als ik op "Bestand koppelen" klik verdwijnt het menu/keuzescherm weer direct, maar er wordt geen bestand gekoppeld.

Lees meer

05 feb 2020 15:27
Johanna,
staat er onder Stamboom -> Eigenschappen wel de hoofdmap voor het materiaal?
Controleer eens door op een bestaande foto met Shift + F1 te klikken voor het hoofdpad en is dat dan hetzelfde als bij Eigenschappen?

Lees meer

05 feb 2020 15:34 - 05 feb 2020 15:35
Johanna,
ik heb vragen gesteld die eigenlijk al beantwoord zijn.

Kun je een nieuwe stamboom maken met 1 persoon en dan proberen een foto te koppelen?

PS Ik ben even afwezig
Laatst bewerkt 05 feb 2020 15:35 door Han Kortekaas.

• Johanna
  • Auteur

05 feb 2020 16:11
Onder Stamboom -> Eigenschappen staat de hoofdmap voor het materiaal.

Op een bestaande foto klikken met Shift + F1 laat geen hoofdpad of andere informatie zien. Als ik op een bestaande foto met Shift + F1 klik, springt het programma 1 generatie terug naar de zoon van de desbetreffende persoon. Als ik op de foto van de zoon met Shift + F1 klik, ga ik weer 1 generatie terug, net zolang totdat ik bij de referentiepersoon ben.

Ik heb een nieuwe stamboom aangemaakt met 1 persoon. Ook in de nieuwe stamboom lukt het niet om een foto te koppelen.

• Johanna
  • Auteur

05 feb 2020 16:48
Overigens heb ik Aldfaer ook nog op een laptop staan. Daar werkt het koppelen van bestanden wel, maar ook daar lukt het me niet om op een bestaande foto met Shift + F1 te klikken voor het hoofdpad. Mogelijk doe ik iets verkeerd.

Lees meer

05 feb 2020 17:16
Als je wilt kun je dan het 'foute' stamboom van 41 personen even naar mij sturen ter controle, even kijken of het fotokoppelen bij mij goed gaat.
Klik op mijn naam aan de linkerzijde voor het emailadres.

• Johanna
  • Auteur

05 feb 2020 18:37
Ik heb het stamboombestand naar je toegestuurd.

Lees meer

05 feb 2020 18:46 - 05 feb 2020 18:50
Bij mij werkt het koppelen in het bestand normaal.
Per saldo lijkt het mij eerder een omgevingsfout in Windows, toetsenboord instellingen , of toch Aldfaer herinstallatie??
Laatst bewerkt 05 feb 2020 18:50 door Han Kortekaas.

Lees meer

05 feb 2020 20:56
Johanna,
Even ter zijde: om het pad van een gekoppeld bestand te zien in het hoofdvenster is Shift + klik en niet Shift + F1

Lees meer

05 feb 2020 22:41
Excuus, mijn fout

Gemaakt door Kunena