- Bedankjes 0
Alfaer 7.2 afsluiten
- Van Wassenhove Jan
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Alfaer 7.2 afsluiten
31 jan 2020 17:52
Ik kan Aldfaer 7.2 niet afsluiten. Ik krijg een bericht:Cannot open file "F:\Aldfaer\Stambomen\stamboom.aldf. Toegang geweigerd".
Ik slaag daar enkel in via Taakbeheer (Windows 10).
Wat kan de oorzaak zijn?
Ik slaag daar enkel in via Taakbeheer (Windows 10).
Wat kan de oorzaak zijn?
- Han Kortekaas
-
Re: Alfaer 7.2 afsluiten
31 jan 2020 19:47
Heeft u wel die USB stick in de PC en heeft die dan de letter F:\ als u met de verkenner kijkt?
- Van Wassenhove Jan
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
01 feb 2020 17:54
De F:\ is een externe harde schijf en die is aangesloten.
- Han Kortekaas
-
01 feb 2020 18:21
U moet op die schijf een bestand hebben gehad en wellicht verwijderd of met de verkenner een andere naam hebben toegekend en dat bij afsluiten van Aldfaer dat bestand dus niet meer gevonden wordt.
De remedie is waarschijnlijk om twee bestandjes C:\Aldfaer\Aldfaer.ini en C:\Aldfaer\Aldfaer.iniprogram te verwijderen of een andere naam te geven en dan Aldfaer overnieuw starten. U moet daarna onder Extra -> Instellingen de instellingen voor bestandspaden wel nalopen.
De remedie is waarschijnlijk om twee bestandjes C:\Aldfaer\Aldfaer.ini en C:\Aldfaer\Aldfaer.iniprogram te verwijderen of een andere naam te geven en dan Aldfaer overnieuw starten. U moet daarna onder Extra -> Instellingen de instellingen voor bestandspaden wel nalopen.
- Van Wassenhove Jan
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
01 feb 2020 18:46
Ik vind op C:\ wel het bestand C:\Aldfaer\Aldfaer.iniprogram . Dat heb ik verwijderd.
Maar het bestand C:\Aldfaer\Aldfaer.ini vind ik niet.
Met enkel C:\Aldfaer\Aldfaer.iniprogram te verwijderen is niets opgelost.
Maar het bestand C:\Aldfaer\Aldfaer.ini vind ik niet.
Met enkel C:\Aldfaer\Aldfaer.iniprogram te verwijderen is niets opgelost.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
01 feb 2020 19:45
Ga naar Bestand > Zoek Aldfaer bestanden, vink alle schijven aan en in 'Wat Zoeken' alleen Aldfaer-programma's. Als Aldfaer.ini gevonden is plaats het bestand in de map C:\Aldfaer. Dat laatste met gesloten Aldfear doen.
- Van Wassenhove Jan
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
01 feb 2020 21:00
Ik heb getracht dit te doen. Nergens vond ik bestanden die ik kon aanvinken. Daarna heb ik via "zoeken naar Aldfaer.ini" gepoogd dit bestand te vinden. Maar ik vond geen ini bestand. cfr bijlage
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
01 feb 2020 21:19
E.e.a. bestanden staan niet op de juiste locatie. Indien u het wenst kan ik via Teamviewer op afstand helpen.
Wat is Teamviewer.
Zo ja, klik op mijn naam in de linker kolom voor mijn e-mailadress en stuur mij een mail om af te spreken.
Zo ja, klik op mijn naam in de linker kolom voor mijn e-mailadress en stuur mij een mail om af te spreken.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
02 feb 2020 00:12
Via Teamiewer, submappen waren op een externe opslag bewaard en van daaruit bewerkt. Mogelijk beschadigt tijdens wegschrijven met helaas data verlies als gevolg. Submappen en bestanden herschikt en Aldfaer werkend gemaakt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Van Wassenhove Jan
- Van Wassenhove Jan
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
02 feb 2020 11:52
Nogmaals dank voor uw intense en langdurende hulp. Ik heb deze morgen de Aldfaer bestanden van de F:\ gekopieerd naar
\ . Bij de instellingen heb ik op 3 plaatsen F vervangen door D. De andere instellingen stonden op C:\ en dat heb ik zo gelaten.
Wat mij nog niet duidelijk is:
- Wat is het verschil tussen het bestand "Materiaal" en het bestand "Aldfaer-Xtra"?
- Het bestand Aldfaer-Xtra heb je gemaakt op de F:\ . Moet ik dat ook kopiƫren naar
\ ?
\ . Bij de instellingen heb ik op 3 plaatsen F vervangen door D. De andere instellingen stonden op C:\ en dat heb ik zo gelaten.Wat mij nog niet duidelijk is:
- Wat is het verschil tussen het bestand "Materiaal" en het bestand "Aldfaer-Xtra"?
- Het bestand Aldfaer-Xtra heb je gemaakt op de F:\ . Moet ik dat ook kopiƫren naar
\ ?