Paniek: kan bestanden niet meer tonen.

• Rien
  • Auteur

Paniek: kan bestanden niet meer tonen.

23 jan 2020 15:53
Als digibeet is het me gelukt m.b.v. gedcom import en export mijn stamboom over te brengen op0 een nieuwe computer. Helaas krijg ik de volgende melding in rood: "Kan bestand niet tonen" en een verwijzing naar de vondplaats van het materiaal. Betekent dit dat ik alle foto's, akten en andere bijlagen stuk voor stuk handmatig moet toevoegen?
Graag antwoord in jip-en-janneke taal!

Lees meer

Re: Paniek: kan bestanden niet meer tonen.

23 jan 2020 16:58
U moet zorgen dat al uw fotomateriaal wordt verplaatst (als dat nog niet zo is) naar de map Documenten\Aldfaer\Materiaal

Ga naar Menu Stamboom -> Eigenschappen
Daar staat waarschijnlijk nog niets in het mapvenster. Klik op het gele mapje aan het eind van de regel en surf dan naar Documenten _> Aldfaer -> Materiaal en klik op OK en nogmaalt op OK.

Daarna draait u Stamboom -> bestandscontrole en -reparatie waardoor de koppelingen hersteld worden.

• Rien
  • Auteur

24 jan 2020 13:49
Beste Han,
Op de eerste plaats hartelijk dank voor uw hulp. Via een stick kan ik nu de bijlagen bekijken. Ik ( de grootste digibeet) zoek nu hulp om deze gegevens van de USB-stick definitief op de harde C-schijf te plaatsen.....
Nogmaals hartelijk dank; uw hulp komt mijn nachtrust ten goede!
Gr. Rien.

Lees meer

24 jan 2020 14:00 - 24 jan 2020 14:03
Is het misschien zo dat de stamboom (een bestand met op het einde .aldf) op uw USB stick staat en dat u die stamboom wel nu heeft kunnen openen? Als dat het geval is dan kunt u Aldfaer weer openen (vergeet niet die USB stick eerst in de PC te doen) en vervolgens onder Bestand -> Opslaan als de stamboom op te slaan; er opent een venster en u surft dan naar Documenten - Aldfaer - Stambomen en geef OK

Als er Materialen op uw USB staan dan kunt u die met de verkenner verplaatsen naar Documenten - Aldfaer - Materiaal. Als dat zo is dan moet u ook Stamboom -> Eigenschappen nakijken of daar het pad staat ingevuld. Dat moet zijn Documenten\Aldfaer\Materiaal. Daarna Stamboom -> Bestandscontrole en -reparatie draaien.
Laatst bewerkt 24 jan 2020 14:03 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rien

• Rien
  • Auteur

24 jan 2020 17:10
Han,

Heel erg bedankt!!

Lees meer

24 jan 2020 17:29
Slaap lekker! :P

Gemaakt door Kunena